Gå til innhold

Inviterer samboeren deres eller dama deres brøde og søstre med barn hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? Jeg har et barn fra tidligere forhold men Hos meg møtes vi mer på midten hos foreldrene mine, da kommer min søster med sine 2 gutter, tror jeg hadde blitt litt små galen av og ha 3 skrikene unger og hoppende unger hos meg😅

samboeren min inviterer heller ikke brødene sine han ene broren har 3 barn søte men veldig høylytte også😅 møtt dem når vi skal spise middag hos faren hans, men han har aldri tatt itinativ for å invitere dem her hos oss, men tenker like så greit at vi møtes i midten

andre som også ikke har mye besøk av tanteunger og onkelbarna?

Anonymkode: 49f95...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtes i midten?? 

Så alt overlates til mor og far? Ja, det er sikkert lett det:)

• Liker 7
Skrevet

Her er alle velkommen alltid. Søsken med familier, ekser og partneres foreldre og alt som er. Papegøyer, katter, bikkjer og barnebarn. Vi tar alt - med glede.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hæ?

Selvsagt inviterer både samboeren min og jeg søsknene våres med barn til oss i blant. Noen ganger er det f.eks mine foreldre, søsteren min, svogeren min og deres barn, og andre ganger er det bare søster, svoger og barn.

Vi er familie, og liker å være sammen, så ser ikke noe problem med det.

Anonymkode: 860a3...91c

• Liker 4
Skrevet

Det var da underlig, er vel normalt at voksne søsken besøker hverandre i blandt med sine familier og også uten. Her hos oss er til og med tidliger bonussøsken med familie velkommen og vi trenger ikke mor og far i mellom heler. Og noen ganger trapper vi opp hele gjengen hos mor for grilling, husmaling, bærplukk og strand tur eller for å planlege bryllup, konformasjon, dåp, begravelse og såne ting.Vi søsken stiler jo opp for hverandre også.  Noen lit mer enn andre, det kommer ann på livssituasjon og sånt.  

Anonymkode: 0a4c3...68a

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig inviteres søsken med barn hjem til oss, det er da virkelig normalt å gjøre det.

• Liker 6
Skrevet

Alle er velkommne hos oss. Store og små, bonusbarn og venner av barna. Kan bli ti barn i hus her. Men vi voksne følger med, forklarer regler for hvert hjem og vi stiller opp for alle. Alle har det gøy og vi passer på alles barn så det er ikke noen mine og dine når vi samles. 

Anonymkode: 3d94e...678

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Skjønner ikke hva du spør om, veldig forvirrende overskrift.

Anonymkode: ed3dc...bc0

Skrevet (endret)

Jeg forstår ikke helt hva du mener med innlegget ditt, men om jeg har tolket det riktig er du glad for at din samboer ikke inviterer sine søsken m/barn hjem til dere? Det synes jeg i så fall er veldig sært. Selvfølgelig er våre søsken, svigerinner, nevøer og nieser velkomne her. Ja, barn kan være aktive og høylytte, det er din også (men du er kanskje en sånn mor som tror akkurat ditt barn er et spesielt englebarn?), sånn er det bare. Det hadde vært helt uakseptabelt om mannen min mente at søsken og barna deres ikke kunne besøke oss og at alt samvær med dem skulle foregå hos foreldrene våre. 

Endret av Arkana
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eh, mannen min (og jeg selvfølgelig) har alltid invitert broren hans med barn og brødrene mine med barn hjem til oss. Det har alltid blitt for sjeldent syns vi. Særlig etter vi fikk barn selv er det jo ønskelig, de er jo søskenbarn? Og vi liker søsknene våre. Vi forsøker dra på små helgeturer og ferier sammen også, typisk hytta, men det blir dessverre bare en gang i året ca.

Men det er klart, da de var barnehagebarn var de jo ikke innom så ofte sånn i hverdagen, det ble/blir såpass sjeldent at vi gleder oss til å se dem. Det er til sammen fem stykker, og bi har to. De har aldri rasert huset.

Anonymkode: a50c1...c46

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle er velkommne hos oss. Store og små, bonusbarn og venner av barna. Kan bli ti barn i hus her. Men vi voksne følger med, forklarer regler for hvert hjem og vi stiller opp for alle. Alle har det gøy og vi passer på alles barn så det er ikke noen mine og dine når vi samles. 

Anonymkode: 3d94e...678

Høres fantastisk ut, sånn var det da jeg vokste opp, men barna mine har dessverre ingen søskenbarn 😭

Men til TS jeg ville selvfølgelig invitert dem

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er døra åpen for alle. Har 5 søsken, og de har alle partner og barn. Samme med mannen. Har faktisk to ganger hatt alle på besøk samtidig fra begge sider, DET var slitsomt😅 

men ellers er alle velkommen når som helst. Enten om de spør selv, eller vi inviterer hvis det er lenge siden vi har møttes. Har også nieser og nevøer på overnatting jevnlig. Da deler de rom med våre barn. Storkoser seg!

Anonymkode: cb46f...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt!

Anonymkode: 24b01...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Når vi er "alle" er vi 14 og da er det best plass hos besteforeldrene. Men vi inviterer jevnlig hverandre på middag eller lunsj i kombinasjon med leking, drar på tur sammen e.l. Det var litt skjevfordelt da bare noen av søsknene hadde barn. Var lettest å være hos dem med barn eller besteforeldre, for der var det leker og lite knuselige ting. Men det jevnet seg ut når sistemann fikk barn. Håper vi snart går over i overnattingsfase, har veldig fine tantebarn og ungene går godt overens (og de voksne). 

Anonymkode: 0fb00...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Mine søsken har ikke barn, men min manns søster og hennes barn kommer til oss, og vi drar til dem med våre barn. Jeg har aldri vært inne på tanken om at det ikke skulle være naturlig. 

Men når jeg tenker etter, er det ikke uvanlig at søsken med barn oftest møtes hos foreldrene sine. Da tenker jeg gjerne årsakene er at foreldrene liker å være med når familien treffes, har større plass og/eller at en bor langt fra hverandre. Min mor og hennes søster med barn møttes nesten utelukkende hos mormor og morfar, men vi bodde i en annen del av landet enn resten, i en liten blokkleilighet. Besteforeldrene mine hadde hus med sengeplass til alle og en stor, idyllisk hage som lå barnevennlig til inne i skogen. 

Anonymkode: 9b0d4...10e

AnonymBruker
Skrevet

Mitt søsken har ikke barn og mannen har ikke søsken, men såklart hadde de vært velkommne hit om de hadde barn.

Min søster inviterer også oss med barnet vårt hjem til seg (selv om det ikke er så barnevennlig der og litt liten plass, så pga det kommer hun som regel heller på besøk til oss, men det er ikke fordi vi ikke får lov å komme dit bare fordi alle synes det er lettest)

Litt merkelig å aldri ville invitere nieser og nevøer til seg selv ja. 

Anonymkode: f2138...b35

AnonymBruker
Skrevet

Vi møtes hos hverandre kun i våre respektive barns bursdager så to ganger hver hos den andre, ellers møtes vi på svigers bursdager og på hytta til svigers i ferier og innimellom hos svigers.. Bor 1,5 time fra svoger/svigerinne så litt for lang avstand i hverdagen.  Jeg har ingen søsken. 

Søskenbarna trives godt sammen i feriene på hytta, men merker at de er veldig ulike når de møtes i bursdager. Det skiller kun 4 år i alder fra eldste til yngste og noen i midten så det gjør det litt enklere. 

Anonymkode: 7446b...4c1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi besøker hverandre hjemme hos hverandre, med barna.

Det er veldig hyggelig. Barna leker med de lekene de egentlig er litt for små/litt for store til, og har det veldig hyggelig. Og vi voksne får litt tid til å prate om ting foreldrene våre ikke er så interessert i.

Mine nieser og nevøer liker veldig godt å komme til oss, og våre barn liker godt å komme på besøk til dem.

Anonymkode: 705bc...99f

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Det er helt vanlig å bseøke søskenene sine.. og da ha familien sin med? 

Lurer på hvorfor i alle dager du mener at foreldrene dine skal ta all støyten - om du ikke orker 3 unger ekstra, hvordan tror du det er for foreldrene dine som ikke lenger er vant til å ha småbarn i hus, å plutselig få ørten unger + barn og svigerbarn i hus? 

Anonymkode: f371b...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Svoger og familie treffer vi stort sett hos svigers eller stikker innom hos dem. Det er lettest da hverken vi eller de har noe særlig med overnattingsplass til hele familien, og de bor i gåavstand til svigers mens vi bor så langt unna at vi må overnatte. De er sjelden hos oss bortsett fra på gjennomreise. 
skulle jeg bare møtt min søster hos mine foreldre hadde det blitt fryktelig tungvint, men de har bare ett barn ig kan overnatte hos oss. Ellers bor de bare 1t unna, så dagstur er også mulig. Foreldrene våre bor 6-7t unna med bil (lenger med buss) så de kommer heller til oss, så vi slipper å reise med små barn. 

Anonymkode: fc75c...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...