Gå til innhold

Pappaen til barna skal ut å reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og pappaen til barna gikk fra hverandre for ca et nesten halvt år siden. Nå er yngste to og eldste er seks år. 

Vi har egentlig et godt samarbeid fordi vi er enige om at vi kan holde følelsene utenfor det å være forelder. 

Nå har det oppstått en situasjon og jeg kjenner at jeg ikke tørr å si det til familien min. Jeg føler jeg er skikkelig uenig i det valget han har tatt mtp barna. Jeg har ikke sagt noe på det, annet enn at de må facetime ofte pga barna savner han. 

Han skal reise bort i en måned på ferie. 

Og så skal han et år til utlandet om en stund igjen. Jeg støtter intensjonen hans, men det er et u land og dårlig Internett.. 

Jeg tenker litt på tilknytning til barna. Eldste er pappadalt og yngste er jo liten. 

Kjenner på det at jeg personlig ikke hadde greid det. Burde jeg egentlig si noe? Jeg har virkelig ikke lyst til å være konfliktskaper, men jeg tenker jo først og fremst på at det ikke er særlig heldig for relasjonen mellom ham og barna våre.. 

Anonymkode: 7106c...bb6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte har han samvær egentlig da? Og vil han være borte hele det året, eller vil han kunne komme hjem og møte barna innimellom?

Litt vanskelig å si noe spesifikt om situasjonen egentlig, siden vi ikke vet så mye om den. 

Anonymkode: 5b956...680

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor ofte har han samvær egentlig da? Og vil han være borte hele det året, eller vil han kunne komme hjem og møte barna innimellom?

Litt vanskelig å si noe spesifikt om situasjonen egentlig, siden vi ikke vet så mye om den. 

Anonymkode: 5b956...680

Har ikke skrevet veldig utfyllende nei.. Han har samvær annenhver helg med én overnatting. Han bor to timer unna. Vi kan selvsagt møtes utenom og han er en som stiller opp. 

Han kommer ikke til å reise til Norge i mellomtiden han er i utlandet.. 

Jeg kommer ikke til å sende barna til utlandet heller pga det er en annen bakterieflora og mange blir syke.. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ferie en mnd - ok

reise vekk i et år - hva tenker han om videre samvær? Han kan jo ikke bare komme tilbake om et år og ta opp ballen igjen. Skal han komme på ferie? 

Anonymkode: cb559...bbb

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det går nok veldig fint. ❤️ Kanskje pappan kan sende postkort en gang i måneden og legge med bilde? Da blir det jo litt spennende også, hvis pappan forteller litt om hva han har sett eller gjort. Og så kan dere jo facetime pittelitt, selv om dekningen ikke er så bra.

Og joda, det blir kanskje litt uvant når han kommer tilbake, men da starter man i det små.

Snakk med pappan om det, kanskje han har noen tanker også.

Anonymkode: 12258...abb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ferie en mnd - ok

reise vekk i et år - hva tenker han om videre samvær? Han kan jo ikke bare komme tilbake om et år og ta opp ballen igjen. Skal han komme på ferie? 

Anonymkode: cb559...bbb

Han skal ikke komme på ferie.

Men ja, det er det han har tenkt. Jeg personlig er ikke enig i prioriteringene, men når man har den tankegangen som ham, så skjønner jeg hvorfor han tenker det er lurt. 

Men han må jo komme tilbake som vanlig. Det er jo det beste.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det går nok veldig fint. ❤️ Kanskje pappan kan sende postkort en gang i måneden og legge med bilde? Da blir det jo litt spennende også, hvis pappan forteller litt om hva han har sett eller gjort. Og så kan dere jo facetime pittelitt, selv om dekningen ikke er så bra.

Og joda, det blir kanskje litt uvant når han kommer tilbake, men da starter man i det små.

Snakk med pappan om det, kanskje han har noen tanker også.

Anonymkode: 12258...abb

Det var lurt. Nå er posten derfra ganske treg, men kan være verdt et forsøk ❤️ 

Vet ihvertfall han skal kjøpe mye gaver til barna.. 😅

Skrevet

Du kan selvfølgelig snakke med pappaen om din bekymring rundt dette, men det er til sist, hans valg. Et år er lenge, men det går nok fint. Det er mange foreldre som jobber lenge borte fra barna sine og det går fint det også. Ikke det valget jeg ville tatt, en vi er alle forskjellige og har forskjellige prioriteringer. 

Hvordan vil han hjelpe deg økonomisk mens han er borte? 

Anonymkode: 4efd6...ce5

Skrevet

Jeg skjønner deg. Men du kan jo egentlig ikke gjøre så mye. Min mann jobber borte 4 - 6 uker av gangen.  Det har ikke skadet relasjonen hans med barna på noen som helst måte. Men din situasjon er jo anerledes selvsagt... 

Anonymkode: 1ff0d...b07

Skrevet

Nå  er det lenge siden jeg var barn.  Men vokste opp med en far som var sjømann, den gangen var han borte i 1 år om gangen.  Hadde beste noen postkort innimellom.  Og noen telefoner.  Mye enklere nå å holde kontakten. 

• Liker 4
Skrevet

Mange foreldre som forlater barna sine med trygge omsorgspersoner i hjemlandet mens de søker etter/bygger opp et bedre liv i utlandet... Relasjonen til barna blir jo litt annerledes, men man må jo finnes andre måter å opprettholde en fin relasjon da. Dette er jo også bare et engangstilfelle, ett år i utlandet, så kommer han hjem og blir der, regner jeg med? 

Anonymkode: 5bfb1...eec

• Liker 1
Skrevet

Ferie er opp til han. Å reise bort ett år for å jobbe vil også involvere deg.

Dere må jo være enig om det, kan ikke bare dra bort uten å avklare det med deg. 

Anonymkode: 8fa1e...402

Skrevet

Er det helt utelukket at dere reiser og møter han i et land nærmere som er trygt, for eksempel 1 -2 går i løpet av det året? Regner med at det er i jobben han skal være borte i et år? Syns det er greit jeg, og holde kontakten på den måten som er mulig. Han går jo miste om mye, men det er jo hans valg. 

Anonymkode: 82398...6d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du kan selvfølgelig snakke med pappaen om din bekymring rundt dette, men det er til sist, hans valg. Et år er lenge, men det går nok fint. Det er mange foreldre som jobber lenge borte fra barna sine og det går fint det også. Ikke det valget jeg ville tatt, en vi er alle forskjellige og har forskjellige prioriteringer. 

Hvordan vil han hjelpe deg økonomisk mens han er borte? 

Anonymkode: 4efd6...ce5

Ja vi får bare planlegge det ordentlig.. ❤️ Han skal ikke hjelpe meg økonomisk, ikke noe jeg har satt som krav ihvertfall, men vet at om han har muligheten så gir han oss noe før han drar. 

ToveM skrev (33 minutter siden):

Nå  er det lenge siden jeg var barn.  Men vokste opp med en far som var sjømann, den gangen var han borte i 1 år om gangen.  Hadde beste noen postkort innimellom.  Og noen telefoner.  Mye enklere nå å holde kontakten. 

Hvordsn gikk det har dere fin relasjon nå? 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mange foreldre som forlater barna sine med trygge omsorgspersoner i hjemlandet mens de søker etter/bygger opp et bedre liv i utlandet... Relasjonen til barna blir jo litt annerledes, men man må jo finnes andre måter å opprettholde en fin relasjon da. Dette er jo også bare et engangstilfelle, ett år i utlandet, så kommer han hjem og blir der, regner jeg med? 

Anonymkode: 5bfb1...eec

Ja det er jo det 😊 ja da skal han bli her når han kommer hjem, så det er jo kun det ene året, men litt kjipt nå som yngste er såpass liten og det skjer så mye i utviklingen de første årene... 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det helt utelukket at dere reiser og møter han i et land nærmere som er trygt, for eksempel 1 -2 går i løpet av det året? Regner med at det er i jobben han skal være borte i et år? Syns det er greit jeg, og holde kontakten på den måten som er mulig. Han går jo miste om mye, men det er jo hans valg. 

Anonymkode: 82398...6d2

Flybillett er flybillett, så det blir dyrt, det er ikke i forbindelse med jobb faktisk, siden han ikke jobber, men muligheter for jobb. Han får bare holde kontakten så mye han kan:/

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ferie er opp til han. Å reise bort ett år for å jobbe vil også involvere deg.

Dere må jo være enig om det, kan ikke bare dra bort uten å avklare det med deg. 

Anonymkode: 8fa1e...402

Han bestemmer jo det til syvende og sist selv siden vi ikke er sammen lenger. Tror jeg har lite å si her.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...