Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 10 måneder gamle baby har vært grei å legge i flere måneder, men nå er hun åpenbart i en søvnregresjon. Vi har samsovet frem til nå, men nettopp flyttet henne på eget rom (i lav gulvseng) da hun begynte å ville krabbe ut av senga. Vi forsøker å legge henne på samme måte som tidligere, ved å ligge ved siden av henne til hun sovner. (Baby trenger mye nærhet.) Hun nekter å finne roen. Krabber ut av senga, vi lar henne styre på til hun er synlig trøtt, tar henne tilbake i senga, blir bare grining og mer og mer overtrøtt baby som bare krabber rundt. Løsningen blir til slutt, etter timesvis med forsøk på å sovne i senga, å bysse, og så amme i søvn. (Sovner ikke på puppen uten å bysses først). Byssingen funker heller ikke med mindre hun er stuptrøtt. Har eksperimentert med både leggetidspunkt og dagsovingen, men det samme skjer hele tiden. Dette har pågått i to uker og jeg blir gal. Hjelp!

Anonymkode: 9ffec...e2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vår 10 måneder gamle baby har vært grei å legge i flere måneder, men nå er hun åpenbart i en søvnregresjon. Vi har samsovet frem til nå, men nettopp flyttet henne på eget rom (i lav gulvseng) da hun begynte å ville krabbe ut av senga. Vi forsøker å legge henne på samme måte som tidligere, ved å ligge ved siden av henne til hun sovner. (Baby trenger mye nærhet.) Hun nekter å finne roen. Krabber ut av senga, vi lar henne styre på til hun er synlig trøtt, tar henne tilbake i senga, blir bare grining og mer og mer overtrøtt baby som bare krabber rundt. Løsningen blir til slutt, etter timesvis med forsøk på å sovne i senga, å bysse, og så amme i søvn. (Sovner ikke på puppen uten å bysses først). Byssingen funker heller ikke med mindre hun er stuptrøtt. Har eksperimentert med både leggetidspunkt og dagsovingen, men det samme skjer hele tiden. Dette har pågått i to uker og jeg blir gal. Hjelp!

Anonymkode: 9ffec...e2a

Hvorfor ikke bare fortsette å samsove hvis hun behøver tryggheten ? 

Anonymkode: ad679...1ab

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt løsninga, men når jeg holdt på å bli klin gærn av legging kjøpte jeg meg airpods og brukte de til å høre på lydbok mens jeg la ungen. til slutt begynte jeg å glede meg til legginga, og tror jo ungen min la merke til at jeg var mer chill og vupps ble alt mye enklere og mer lysbetont.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva med å prøve sprinkelseng? Da kan hun ikke krabbe ut av senga.

Anonymkode: 50de9...855

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, snillochsøt said:

Vet ikke helt løsninga, men når jeg holdt på å bli klin gærn av legging kjøpte jeg meg airpods og brukte de til å høre på lydbok mens jeg la ungen. til slutt begynte jeg å glede meg til legginga, og tror jo ungen min la merke til at jeg var mer chill og vupps ble alt mye enklere og mer lysbetont.

Jeg gjør det samme med baby som må bysses/bæres/ammes lenge og har måttet det i månedsvis. Setter på en bok eller podcast i ene øret, det hjelper så det ikke føles så ufattelig kjedelig og frustrerende. 

Anonymkode: bead2...c13

AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke er at 10 mnd. er veldig ungt å plassere unge i lav seng der den kan krabbe ut. Det kan sikkert funke for noen, men hadde aldri gått på noen av mine barn i den alderen.

Anonymkode: 0003a...bd7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby 10 mnd her også. Ikke noen råd annet enn å si at legging er dritt for tiden her også, og egentlig vært det siden rundt 8 mnd. Våkner etter 40 min når hun er lagt og våkner hver 1-3 timer igjennom hele natten fortsatt.

Her sover hun i sprinkelseng på eget rom. Mye byssing eller amming til og være helt trøtt når vi legger ned å må hysje og holde hånd på henne. Hvis ikke bare vrir hun seg rundt og er oppe på alle 4. 

Ingen gode råd mao, men føler med deg :)

Og som de over sier, lydbok bruker jeg også

Anonymkode: 15663...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...