AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Hei. Jeg har hatt sterke smerter i nedre høyre del av magen i 2 dager nå. Startet i midten for ca 3 dager siden, og har satt seg på høyre side. Gjør vondt ved bevegelse og rett etter jeg har beveget meg. Kjenner smerte når jeg ligger stille også, men ikke like intens. Natta går fint og jeg merker ikke smertene igjen før jeg begynner å bevege meg. Vet ikke om jeg innbiller meg det, men smertene er verre etter måltider eller om det er tilfeldig siden jeg sitter i en bestemt stilling. Ingen feber (men fryser plutselig mye innimellom, særlig om kvelden), ikke noe særlig kvalm. Litt treg mage, men i dag tidlig var den ganske løs men det tror jeg er fordi jeg grua meg og det kom ganske mye... Smertene ble ikke bedret etter jeg fikk "tømt meg". Jeg var nemlig hos legen på formiddagen i dag, fikk hastetime. Fortalte legen akkurat som det er, og han utførte noen tester på meg. Tok blodprøver, urinprøve, CRP, febermåling og han trykket på magen min. Alle prøvene var fine, og jeg merket ikke intens smerte ved trykking på magen. (I ettertid tenker jeg, "bare blindtarmen ikke er sprukket"). Så legen var ganske usikker på hva det kunne være, men han trodde kanskje det var betente lymfeknuter i bukhulen i magen. Symptomene på dette sammenliknet med blindtarmbetennelse er svært like og det er vanskelig for legen å skille mellom disse. Han viste tydelig at han var usikker, da det ikke er alle som får like tydelige tegn ved blindtarmbetennelse. Til slutt ble jeg sendt hjem og skal komme tilbake om noen dager hvis det ikke er bedre... Er det noen som har opplevd det samme? Smertene i magen er sterke, men prøvene var jo fine... Tenk om det er blindtarmen, legen var jo usikker. Anonymkode: e5510...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Hvis blindtarmen hadde sprukket ville du vært veldig syk nå og hatt konstante, sterke smerter. Den tanken kan du bare glemme. Veldig fint at du får komme tilbake om et par dager hvis det blir verre. Høres ut som legen tar deg på alvor. ❤️ Anonymkode: 0246c...6ec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Kan jo være så mangt, men han hadde nok ikke sendt deg hjem om crp var forhøyet. Det kan også være en cyste feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg hadde blindtarmbetennelse som barn. Husker det ennå, det var veldig smertefullt og jeg fikk ikke sove om natten, lå og gråt, så det bar inn til legen tidlig på morgenen. Husker også det var veldig vondt når legen trykket inn i området og slapp. Men mulig det er litt ulikt hvor ille smertene er..kan bare fortelle min erfaring. Anonymkode: 58a10...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg har hatt sterke smerter i nedre høyre del av magen i 2 dager nå. Startet i midten for ca 3 dager siden, og har satt seg på høyre side. Gjør vondt ved bevegelse og rett etter jeg har beveget meg. Kjenner smerte når jeg ligger stille også, men ikke like intens. Natta går fint og jeg merker ikke smertene igjen før jeg begynner å bevege meg. Vet ikke om jeg innbiller meg det, men smertene er verre etter måltider eller om det er tilfeldig siden jeg sitter i en bestemt stilling. Ingen feber (men fryser plutselig mye innimellom, særlig om kvelden), ikke noe særlig kvalm. Litt treg mage, men i dag tidlig var den ganske løs men det tror jeg er fordi jeg grua meg og det kom ganske mye... Smertene ble ikke bedret etter jeg fikk "tømt meg". Jeg var nemlig hos legen på formiddagen i dag, fikk hastetime. Fortalte legen akkurat som det er, og han utførte noen tester på meg. Tok blodprøver, urinprøve, CRP, febermåling og han trykket på magen min. Alle prøvene var fine, og jeg merket ikke intens smerte ved trykking på magen. (I ettertid tenker jeg, "bare blindtarmen ikke er sprukket"). Så legen var ganske usikker på hva det kunne være, men han trodde kanskje det var betente lymfeknuter i bukhulen i magen. Symptomene på dette sammenliknet med blindtarmbetennelse er svært like og det er vanskelig for legen å skille mellom disse. Han viste tydelig at han var usikker, da det ikke er alle som får like tydelige tegn ved blindtarmbetennelse. Til slutt ble jeg sendt hjem og skal komme tilbake om noen dager hvis det ikke er bedre... Er det noen som har opplevd det samme? Smertene i magen er sterke, men prøvene var jo fine... Tenk om det er blindtarmen, legen var jo usikker. Anonymkode: e5510...015 Høres ikke ut som blindtarmbetennelse og tro meg hadde den sprukket hadde du ikke vært hjemme nå. Anonymkode: 41f78...429 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Del Skrevet 28. februar 2023 Det kan være begynnende blindtarmbetennelse. Da vil det enten A. Gå over av seg selv B. Bli mye verre og du vil til slutt måtte oppsøke feks legevakt eller lege via hastetime. God bedring ❤️ Anonymkode: 1df3e...1fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 28. februar 2023 #7 Del Skrevet 28. februar 2023 Blindtarmen er ikke sprukket, for da hadde du vært svært syk nå. Det med blindtarmbetennelse er at smerten blir større jo verre det blir. Så blir du verre, så kontakter du lege igjen ganske raskt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Del Skrevet 28. februar 2023 Kjenner en som gikk over tid med bare litt moderate smerter i magen, så ble det litt verre men kanskje bare sånn 4/10 på smerteskalaen. Når han til slutt gikk til legen hadde blindtarmen sprukket og han måtte være på sykehuset i flere uker. Så smertene trenger ikke være uutholdelige. Anonymkode: 4e796...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjenner en som gikk over tid med bare litt moderate smerter i magen, så ble det litt verre men kanskje bare sånn 4/10 på smerteskalaen. Når han til slutt gikk til legen hadde blindtarmen sprukket og han måtte være på sykehuset i flere uker. Så smertene trenger ikke være uutholdelige. Anonymkode: 4e796...816 Yea right… Anonymkode: 41f78...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Del Skrevet 1. mars 2023 Be om kontrast ct abdomen og/eller ct colon. Anonymkode: 507fe...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Yea right… Anonymkode: 41f78...429 Har også opplevd pasienter som havner på operasjonsbordet som ikke har hatt mye smerter. Så det er helt mulig. Anonymkode: cf463...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har også opplevd pasienter som havner på operasjonsbordet som ikke har hatt mye smerter. Så det er helt mulig. Anonymkode: cf463...dbd Man går ikke rundt i flere dager med sprukken blindtarm uten store symptomer Anonymkode: 41f78...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man går ikke rundt i flere dager med sprukken blindtarm uten store symptomer Anonymkode: 41f78...429 Ikke uten symptomer nei. Men man trenger ikke å ha veldig vondt. Anonymkode: cf463...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke uten symptomer nei. Men man trenger ikke å ha veldig vondt. Anonymkode: cf463...dbd I dag har jeg blitt vesentlig dårligere. Jeg har ganske vondt i halsen, hodet og litt feber. Fortsatt vondt i høyre side av magen. Er det slike symptomer du mener? Anonymkode: e5510...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): I dag har jeg blitt vesentlig dårligere. Jeg har ganske vondt i halsen, hodet og litt feber. Fortsatt vondt i høyre side av magen. Er det slike symptomer du mener? Anonymkode: e5510...015 Hvorfor så besatt på at det må være blindtarmen? Anonymkode: 41f78...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor så besatt på at det må være blindtarmen? Anonymkode: 41f78...429 Fordi smertene er sterke på høyre side, nederst på magen. Litt gøy at det er på akkurat dette punktet blindtarmen ligger, og smertene herfra skal man ta alvorlig. Blindtarmbetennelse kan være farlig, vet du. Anonymkode: e5510...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi smertene er sterke på høyre side, nederst på magen. Litt gøy at det er på akkurat dette punktet blindtarmen ligger, og smertene herfra skal man ta alvorlig. Blindtarmbetennelse kan være farlig, vet du. Anonymkode: e5510...015 Jeg er klar over det da jeg selv har fjernet en sprukken blindtarm så det belærende holdningen kan du legge bort. Men du virker helt besatt på at du har en blindtarmbetennelse til tross for at det virker som du har noe helt annet Anonymkode: 41f78...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er klar over det da jeg selv har fjernet en sprukken blindtarm så det belærende holdningen kan du legge bort. Men du virker helt besatt på at du har en blindtarmbetennelse til tross for at det virker som du har noe helt annet Anonymkode: 41f78...429 Det er du som har en belærende holdning, din opplevelse trenger ikke nødvendigvis være alle andres. Må være lov å spørre videre om svarene jeg får fra andre, er det denne siden er til. Anonymkode: e5510...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Del Skrevet 1. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: I dag har jeg blitt vesentlig dårligere. Jeg har ganske vondt i halsen, hodet og litt feber. Fortsatt vondt i høyre side av magen. Er det slike symptomer du mener? Anonymkode: e5510...015 Da skal du vel til legen da, siden dere ble enige om det. Anonymkode: 0246c...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da skal du vel til legen da, siden dere ble enige om det. Anonymkode: 0246c...6ec Skal det hvis det ikke blir bedre innen noen dager ja. Tenkte å høre om noen har opplevd eller kjenner til noe lignende som går over av seg selv, så kanskje jeg sparer nye 250 kr. Anonymkode: e5510...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå