Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å reise alene som dame til Italia. Er det trygt. Har tenkt på Sør i landet? Hvis noen har vært der alene som dame kom gjerne ned både gode og dårlige erfaringer. 

Anonymkode: e0f2f...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal nok gå helt fint! Jeg var der for ikke veldig lenge siden for å ta en pause fra familien.

Generelt vil jeg selvfølgelig anbefale at man holder seg unna de mer "sketchy" plassene, men det er ikke noe galt i å gå ute alene på lyseste dagen. Mennene er noe mer frempå i landet, og i de største turistplassene er det jo en del tyveri i gatene. Så lenge du er var så er det ingen fare.

AnonymBruker
Skrevet

Italia er som et vestlig land å regne, og null problem. 

Har vært alene i Italia mange ganger, og det er ikke noe annerledes å ferdes der som kvinne enn de fleste andre europeiske land. De er litt mer frempå med å komme med flørtende kommentarer, men aldri opplevd noe mer enn kommentarer, som har vært ment som kompliment. Aldri blitt klådd på eller utsatt for noe skremmende. 

Anonymkode: 2429d...01e

AnonymBruker
Skrevet

Bare å se på filmen 365 days og drømme seg bort.. *skulle ønske det var meg*

Anonymkode: e5374...6b6

Skrevet

Det er trygt å reise til de fleste steder i Europa alene - bare man følger noen få forsiktighetsregler.  
1.  Bo sentralt, så slipper du å ta taxi eller å gå i mørklagte områder alene
2.  Forsiktig med alkohol.  

Jeg har vært på ferie alene i Riccione.  Italienske menn gir mer oppmerksomhet enn hva nordmenn gjør, men ta det med humør, for det er bare ment som et kompliment.  Det er noen år siden, så mulig at også italienerne er blitt mer relaxed og reserverte nå.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...