AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Irriterer meg så grenseløst over språket i termingruppene jeg er med i. Vil gå så langt som å si at det er et hendig unntak de få gangene noen skriver eller svarer ett innlegg uten flust i skrivefeil. Høres nok ut som overdrivelse fra min side, men det er riktig skremmende syns jeg. Dette er jenter mellom 20 og 30 år stort sett. De «eldre» skriver bedre. Lurer på om dette er en generasjonsgreie, eller om slike termingruppen bare tiltrekker seg litt enkle typer. Jeg er med i to ulike grupper fra to ulike år, og det er gjennomgående elendig språk i begge gruppene. konstruerer et typisk innlegg (som ikke gir helt mening) for å vise de ordene som oftest går igjen: Har mamma på besøk. Henne ville ta en dysj men vi skal på ultralyd for å vite skjønn og jeg syns det hva litt tidelig å gå. Har oppkast av ekkle ting. Håper alt er bra med baby. Broren var jo litt sein på tenner. Men er vel vanelig. Og han hadde ofte har bæsj. I rompa. og sånn går nu dagan. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, annet enn å få lufte litt frustrasjon. Jeg blir matt av å lese inne på gruppen. Jada, jeg vet at det er frivillig å være der, men innimellom kommer det gode og nyttige diskusjoner. Men alt i alt syns jeg faktisk det er litt skremmende å se det skriftlige nivået. Anonymkode: 36ab2...ed3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Amen! Jeg irriterer meg også stort over dette, men har slått meg til ro med at de som er mest aktive i slike grupper er vel en viss «type» folk. Ser det samme i bryllupsgruppene jeg er med i. 🥵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Dette ser man, dessverre, mer og mer av... Det er utrolig trist. Man kan jo lure på hva som er årsaken til dette. Jeg tror mye kommer av latskap, men det nytter ikke å prøve å hjelpe.. Da går de rett i forsvarsposisjon og skylder på lese- og skrivevansker. Greit at noen har det, men det gjelder nok ikke de fleste. Jeg har lest at enkelte mener at man blir sett på som sur/sint om man bruker tegnsetting. Det blir for dumt, asså. Om det er den veien verden er på vei, er det bare å gi opp. Anonymkode: 3a88b...caf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Del Skrevet 5. mars 2023 Glemte helg lagg. Jeg lagg ut på gruppen i går atte jeg hadde mista votene til Emaniul Emias Anonymkode: 36ab2...ed3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå