Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Fikk i år julegave av en god vennine som jeg ikke ser særlig ofte (hun bor i utlandet for tida). Gaven er så absolutt velment og tror hun har lagt litt arbied i å finne noe jeg skulle like. Hun har nemlig fått med seg at jeg liker å høre på musikk, og at jeg hører på mye rolig musikk. Men den cden jeg fikk er med musikk jeg ikke kan fordra. Skrur av radioen hvis jeg hører slik musikk. Så hva sier jeg: at gaven var mislykket eller tar en hvit løgn og risikerer at jeg får mer dårlig musikk i samme sjanger til neste jul/bursdag? Synes det er så synd at hun bomma, siden jeg skjønner at hun har lagt litt arbeid i gaven . Vil så nødig skuffe henne Samtidig begynner jeg å bli mektig lei av å få gaver jeg ikke kan bruke. Er det virkelig ingen som kjenner meg godtt nok til å vite hva slags musikk jeg liker, hvilke bøker jeg liker eller vet hvilke andre interesser jeg har? Synes vel egentlig at julegaver er noe tull når man bruker så mye penger på gaver som er ubrukelige. Snakk om sløsing og overflodssamfunn
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Så si i fra, da. Hjelper ikke å sitte der og tro alle og enhver leser tankene dine.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Jeg hadde aldri kritisert gaven, for sånt synes jeg er lite hyggelig, men du kan jo hinte neste år om at du ønsker deg penger til en eller annen veldedig organisasjon?
Gjest gjest 0 Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Jeg fikk også et par gaver jeg ikke kan fordra men aldri om jeg forteller giverne det... Prøv heller å snakke veldig mye om noen spesielle ting du ønsker deg neste år... da burde personen iallefall få en viss anelse om hva du liker. Bor du i oslo finnes det en butikk som kjøper brukte cd'er av privatpersoner. Kanskje du kan selge den der og få tak i en ny i samme slengen?
Gjest -eline- Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Jeg ville ikke sagt noe... fikk et armbånd av broren min som absolutt ikke var min stil i det hele tatt, men jeg vet at han både brukte tid og penger på det så jeg gav han en klem og sa tusen takk... Kunne ikke falle meg inn å klage på gaven, kan jo hende jeg liker den bedre om noen år...
Gjest Hilde Skrevet 26. desember 2005 #6 Skrevet 26. desember 2005 Nei, du bør selvsagt ikke fortelle henne at du ikke likte gaven.
Kristin S Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 Enig med de andre. Ikke vits i å si at du ikke likte gaven. Er vel ingen krise heller! Du får heller skrive ønskeliste neste år da vet du....
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 Syns heller ikke du bør si at du ikke likte gaven. Hvor farlig er det egentlig å ha en cd i samlinga som du ikke liker? Fortell konkret hva du ønsker deg ved neste anledning da, så slipper du gaver du ikke har lyst på.
Shagya Skrevet 27. desember 2005 #9 Skrevet 27. desember 2005 Det er faktisk tanken som teller, og du bør ikke kritisere gaven, selv om den ikke falt i smak hos deg. Du kan jo prøve å kritisere, og se om hun syns du er verdt en gave neste år - det hadde ikke jeg syns
Gjest 2324 Skrevet 27. desember 2005 #10 Skrevet 27. desember 2005 Enig med de andre.. Jeg synes ikke at du burde fortelle henne at du ikke likte gaven..
Gjest lilletroll Skrevet 27. desember 2005 #11 Skrevet 27. desember 2005 Nei, ingen vits i å si at du ikke likte gaven!! Gjør heller som noen andre sier, vær tydeligere i dine hint på hva slags musikk du liker, og cd'en tar ikke livet av deg ved å stå i samlingen din.
Lassie Skrevet 27. desember 2005 #12 Skrevet 27. desember 2005 Jeg ville aldri fortalt at jeg ikke likte gaven, jeg synes det faktisk er uhøflig, jeg...
ella.P Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Hei Jeg ville aldri sagt fra at den ikke falt i smak - hun har garantert gjort sitt beste. Neste gang kan du heller skrive ønskeliste til jul - som nevnt her tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå