Endorfin Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Er på utkikk etter og bytte jobb og fått tilbud om stilling som driftsoperatør ved ett settefisk anlegg, og er også i samtaler om og starte som røkter på fiskeoppdrett. Det er også turnus arbeid involvert Har ikke akvakultur utdanning, men en utdanning som kan kalles relevant Tingen er jeg må flytte til en annen landsdel og er nyskjerrig på hva man kan forvente i lønn både ved settefisk anlegg og røkter oppdrett, ettersom det er en stor investering og flytte til en annen landsdel og greit og vite noenlunde hva jeg går til. Håper det er noen her inne i disse yrkene som kan gi meg ett svar som er en god pekepinn hva jeg går til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg har jobbet som røkter på et smoltanlegg. Jeg la yt rogn, og sjekket at de "klekket", renset karene for døde/mygla egg. Passet vanntemperatur, og oksygeninnholdet i vannet. Smolten tok jeg opp døde fisk, foret de, sjekket oksygen, vaksinerte de, flyttet de over i større kar osv. Veldig grei jobb. Lite slitasje. Jeg hadde veldig godt betalt! Anonymkode: 53ecb...1bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
modenmango Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Jobber i oppdrettsnæringa nå. Det er litt forskjell på forholdene i de forskjellige selskapene med tanke på lønn og goder. Jeg mener Mowi og Salmar er lavest på grunnlønn. Minstesatsen i henhold til havbruksoverenskomsten er 219kr/timen for ufaglærte, men jeg tror de fleste ligger litt over dette. For en ny ufaglært røkter i turnus på et settefiskanlegg vil jeg tippe en årlig grunnlønn på ca 420 000 pluss skifttillegg på ca 60 000, pluss eventuell bonus (stor variasjon hos selskapene her) alt fra 10 000-150 000. Jobber man på matfisk vil lønnen kunne øke med kanskje 50 000 i diverse tillegg hvis man må bo på flåten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå