AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Vet egentlig ikke hvordan jeg skal skrive, men det er slik at jeg mistrives på jobb i hjemmetjeneste. Jeg er helt alene i en by der jeg ikke har noe venner. Jeg ble ferdigutdannet i 2022 og Jeg jobber 100% fast siden september. Jeg er ganske flink å jobbe praktisk ute, men når det gjelder det administrative, det å jobbe med multidose import, osv er jeg veldig dårlig på. Jeg føler meg udugelig og føler meg til bry til kollegaer. Jeg skal være ærlig og si at det er mye stress så jeg glemmer ting noenganger, som det å skrive 400 meldinger, eller npr jeg får beskjeder ( jeg trur jeg må utredes for adhd/add) fordi slutten av dagen så er jeg så sliten at jeg ikke kan tenke. Jeg går hele tiden med prestasjons angst fordi jeg ikke er like flink som de andre sykepleiere. Jeg er ikke flink på jobben min rett og slett og angrer litt på utdanningen. Jeg vurderer å bytte jobb til psykiatri fordi jeg har hørt at det finnes en avdeling som er roligere. Hjemmetjenesten er for mye stress for meg og det er så mye ting å huske at jeg er rett å slett utslitt allerede etter 6 måneder og sykepleierne på jobben min virker irritert på meg, de har slutter hilse pp meg og snakker kun når de skal gi beskjed eller rapport. Jeg kan innrømme at jeg har en tendens å glemme småting, og at jeg ikke helt klarer å tenke for leg selv noenganger. Så ja arbeidsmiljø er heller ikke bra der. Jeg kommer hjem etter jobb og er på gråten nesten hver dag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er nyutdannet og har blitt flinkere enn før, men samtidig er jeg ikke like flink som de andre. Anonymkode: 4861d...2a9 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Jeg tenker du virker usikker på deg selv, og det er normalt når man er ny, å være stresset og glemme småting. Du har 2 valgmuligheter, enten så bytter du jobb, eller så kjemper du en periode til og ser hvis du føler deg flinkere eller ikke. Det er et stort ansvar man har i hjemmetjenesten, de fleste nyutdannede sykepleier begynner på spesialisthelsetjenesten nettop fordi de har noen erfaren å Lene seg mot. Anonymkode: 4861d...2a9 1
Nøkkelen Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker du virker usikker på deg selv, og det er normalt når man er ny, å være stresset og glemme småting. Du har 2 valgmuligheter, enten så bytter du jobb, eller så kjemper du en periode til og ser hvis du føler deg flinkere eller ikke. Det er et stort ansvar man har i hjemmetjenesten, de fleste nyutdannede sykepleier begynner på spesialisthelsetjenesten nettop fordi de har noen erfaren å Lene seg mot. Anonymkode: 4861d...2a9 Ja, du svarer deg selv helt riktig😂 Jeg ville sagt: stå på, se på hva du får til og ikke tenk så mye på hva dine kolleger tenker eller føler. Alle er nye en gang, du gjør en fantastisk jobb. Hilsen en sykepleier
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 (endret) Ja, du har svart deg selv veldig bra. Sånn er det. Endret 28. februar 2023 av Vikarsykepleier
Majer Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 (endret) Tenkte adhd fram til jeg leste at du selv vet at du burde utredes. Vanlig diagnose blant sykepleiere det. Tenker avdelinger som akuttpsykiatri er fint så lenge man ikke har medisinansvar mens alle pasientene maser samtidig. Ellers kan enkle kirurgiske avdelinger være et alternativ. Jobber man der lenge nok kan man ofte gå over til poliklinikken deres og da får du gjerne lite medisinsk. Endret 1. mars 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet egentlig ikke hvordan jeg skal skrive, men det er slik at jeg mistrives på jobb i hjemmetjeneste. Jeg er helt alene i en by der jeg ikke har noe venner. Jeg ble ferdigutdannet i 2022 og Jeg jobber 100% fast siden september. Jeg er ganske flink å jobbe praktisk ute, men når det gjelder det administrative, det å jobbe med multidose import, osv er jeg veldig dårlig på. Jeg føler meg udugelig og føler meg til bry til kollegaer. Jeg skal være ærlig og si at det er mye stress så jeg glemmer ting noenganger, som det å skrive 400 meldinger, eller npr jeg får beskjeder ( jeg trur jeg må utredes for adhd/add) fordi slutten av dagen så er jeg så sliten at jeg ikke kan tenke. Jeg går hele tiden med prestasjons angst fordi jeg ikke er like flink som de andre sykepleiere. Jeg er ikke flink på jobben min rett og slett og angrer litt på utdanningen. Jeg vurderer å bytte jobb til psykiatri fordi jeg har hørt at det finnes en avdeling som er roligere. Hjemmetjenesten er for mye stress for meg og det er så mye ting å huske at jeg er rett å slett utslitt allerede etter 6 måneder og sykepleierne på jobben min virker irritert på meg, de har slutter hilse pp meg og snakker kun når de skal gi beskjed eller rapport. Jeg kan innrømme at jeg har en tendens å glemme småting, og at jeg ikke helt klarer å tenke for leg selv noenganger. Så ja arbeidsmiljø er heller ikke bra der. Jeg kommer hjem etter jobb og er på gråten nesten hver dag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er nyutdannet og har blitt flinkere enn før, men samtidig er jeg ikke like flink som de andre. Anonymkode: 4861d...2a9 Kjære søster, jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg har selv vært nyutdannet sykepleier og jobbet i hjemmesykepleien. I tillegg var det i et vikarbyrå hvor jeg ble kastet rundt til de ulike distriktene uten opplæring på forhånd. Jeg vet hvordan det er å føle seg alene og måtte sette seg inn i masse med et stort ansvar som hviler på en som sykepleier.. Sykepleierne får oftest mer ansvar og arbeidsoppgaver enn andre fagarbeidere.. Bare det å få ansvar for vakttelefonen er jo ganske stort ansvar. Da har man den med masse ringemas i tillegg til like lange brukerlister. Det hendte flere ganger at jeg sinket arbeidsdagen til de andre fordi de måtte vente på meg. Før hadde vi ikke nøkkelbokser heller og jeg kunne bruke lang tid bare på å plukke ned 30 forskjellige nøkler etter liste og ofte tok jeg med meg feil lister. Jeg sa opp jobben i vikarbyrået etter 1 år og da satt jeg nesten med en slags utbrent følelse. Jeg var sikker på at jeg hadde valgt feil yrke. Så kom jeg til å tenke på hovedgrunnen til at jeg valgte sykepleieryrke i utgangspunktet. Jo det var pga alle valgmulighetene jeg satt igjen med. Så jeg valgte å jobbe med noe helt annet. En institusjon for psykisk utviklingshemmede. Og gu så kos det var i forhold. Akkurat nå jobber jeg bare nattevakter pga små barn og trenger mer fritid. Tjener nesten likt som en dagstilling, bare jeg får flere dager fri 5-6 dager om gangen. Og nettene er stort sett rolige☺️ Så ikke la deg skremme, bare skift jobb. Det er et hav av muligheter der ute for deg som sykepleier🌸 Og en siste ting: Hvem som helst kan kjenne seg igjen i symptomer på adhd uoppmerksom type som sykepleier. Det er rett og slett svært mange ting å huske på og føles umulig å holde oversikt over alt. Mitt tips er å alltid ha en liten blokk og kulepenn i lomma. Skriv ned ALT du må huske på. Enten du jobber på sykehuset, hjemmetjenesten eller i psykiatrien. Eks skriv punktvis. ‘Pasienten på rom 344 ønsker å snakke med lege om…’ ‘Måle ekstra blodsukker på pasient 355 kl…’ Ringe pårørende til bruker nr 222 og spørre om.. ‘journalføre samtalen med bruker nr 555’, osv osv. Uten sånne lister hadde jeg vært lost. Bokstavelig talt. Og det var jeg før jeg begynte å føre lister😅 Før skrev jeg bare på rapportarket, men det ble fort rotete. Da er det beste og mest tydelige å supplere med notatblokk☺️ Anonymkode: ed00b...116 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Akuratt sånn hadde jeg det også. Jeg hade mine egene to do-lister som jeg sjekke i løpet av vaken og når vakten nærmet seg slutten. Lagde også egne små instruksjonslapper til ulike ting så jeg slapp å spørre igjen og igjen. Det er så mange småting som skal gjøres. Nå 3 år etter føler jeg ting flyter godt og stort sett av seg selv. Tar ekstra vare på vår nye for jeg husker hvor fortvilende og kaotisk det var å være ny. Du får det til tilslutt, men hjemmetjenesten har jo et voldsomt press for tiden. Anonymkode: e5139...bac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akuratt sånn hadde jeg det også. Jeg hade mine egene to do-lister som jeg sjekke i løpet av vaken og når vakten nærmet seg slutten. Lagde også egne små instruksjonslapper til ulike ting så jeg slapp å spørre igjen og igjen. Det er så mange småting som skal gjøres. Nå 3 år etter føler jeg ting flyter godt og stort sett av seg selv. Tar ekstra vare på vår nye for jeg husker hvor fortvilende og kaotisk det var å være ny. Du får det til tilslutt, men hjemmetjenesten har jo et voldsomt press for tiden. Anonymkode: e5139...bac Huffa meg så mange skrivefeil. Nettopp ferdig med en sen senvakt😂 Anonymkode: e5139...bac
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Sitat Jeg tenker du virker usikker på deg selv, og det er normalt når man er ny, å være stresset og glemme småting. Du har 2 valgmuligheter, enten så bytter du jobb, eller så kjemper du en periode til og ser hvis du føler deg flinkere eller ikke. Det er et stort ansvar man har i hjemmetjenesten, de fleste nyutdannede sykepleier begynner på spesialisthelsetjenesten nettop fordi de har noen erfaren å Lene seg mot. Anonymkode: 4861d...2a9 Hva er poenget med å opprette denne tråden for å så svare deg selv? Anonymkode: 4300b...db8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 1.42): Hva er poenget med å opprette denne tråden for å så svare deg selv? Anonymkode: 4300b...db8 Blemme😂😂😂 Anonymkode: b0d5b...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå