Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fødte første 42+0. Min mor fødte også sin første på overtid. Det sies vel at det har mer å si hvordan det var for din egen mor enn generelt at du er førstegangsfødende. 

Anonymkode: a03ec...551

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

10 dager før termindato her. Jeg hadde også lagt til grunn at jeg ville gå over datoen som førstegangsfødende og var derfor lite forberedt. Ikke gjør samme tabbe som meg! Vær beredt ihvertfall fra uke 37!!

Anonymkode: ea301...caa

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 9.38):

Spør din mor ja! Jeg har født min første 3 uker før termin og jeg selv ble også født 3 uker før termin. 

Anonymkode: 0bbdf...601

Jeg er ikke fagperson, og har ikke lest faglitteratur om det, men jordmoren jeg gikk til sa at en ikke kunne regne med å ha samme svangerskapslende som moren sin. Det en kan få en viss pekepinn av, er egne tidligere svangerskap. Det hjelper jo TS lite, siden hun er førstegangsgravid. Og så er det jo mange unntak, så noen sikre svar gir det ikke. 

Mitt anekdotiske bevis er at jeg fødte mine i uke 40, mamma fødte i begynnelsen av uke 42 og mormor fødte prematurt (nøyaktig hvor tidlig vet ingen da en sjelden fikk sjekket det så nøyaktig på den tiden, men hun fikk babyer på rundt 40 cm). 

Anonymkode: d71e6...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...