Gå til innhold

Går virkelig «alle» førstegangsfødende over termin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føder virkelig de fleste førstegangsfødende på overtid ? Blir så sjukt demotivert av å få høre dette for da har jeg enda godt over to mnd igjen, og jeg er så lei 😅 og hvorfor går folk over termin? Hvorfor settes termin når den gjør hvis «aaaaalle» førstegangsfødende går over?

Når fødte dere første? Altså hvilken uke? 

Anonymkode: ce281...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termindatoen er jo ikke satt fordi man «skal» føde da. 

Anonymkode: fd5e5...861

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at førstegangsfødende oftere går over termindato enn flergangsfødende, men det er jo ikke det samme som at alle gjør det. Selv ble min første født i uke 39. Dessuten virker det som veldig mange gravide ser på det å passere termindato som å gå over termin og det stemmer ikke. Termindato er ikke en magisk dato som barnet skal være født innen. En baby født i uke 41 er ikke født etter termin, det er innenfor termin.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flertall betyr ikke alle :) Jeg fødte dagen før termin og kjenner flere førstegangs som fødte nær termin (og noen som gikk langt over)

Anonymkode: 217cc...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ble født tre uker før termin. Min andre kom dagen etter termin.

Anonymkode: 26115...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første kom i uke 35+4 i en styrtfødsel.

I svangerskap nummer to har jeg da vært forberedt på at det kan skje tidlig, og veldig fort, men sitter nå her i uke 39+2 og har ingen følelse av at det skjer med det første😂

Det skal sies at jeg følte meg helt utrolig ferdig før fødsel med nummer én, og kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle holde ut i 5 uker til + potensiell overtid, men det var sikkert fordi kroppen faktisk var klar for å kaste ut krabaten.

Anonymkode: 76350...a9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte som deg og ble super demotivert av tanken om å gå over termindato for jeg var drittlei. Fødselen startet 2 dager før, og jeg fødte 1 dag før termin😄

Anonymkode: 20a6b...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...