Gå til innhold

Spørre naboen om å felle trær som tar sola

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Der jeg bodde før kom naboene og spurte, jeg sa ja da det var et tre i ytterkant av tomta, langt fra hus og hage og helt uinteressant for min del. 

Min nåværende hage har et helt eksepsjonelt vakkert tre som "gjør" hele hagen, det var faktisk det som jeg virkelig falt for ved huset. Kjærlighet ved første blikk. Jeg hadde aldri gått med på å felle dette.

Naboen har ymtet frempå, men det skjer ikke. Jeg merker også at jeg på varme sommerdager er dønn avhengig av skyggen fra treet når jeg leker i hagen med barna. Hadde vært uutholdelig uten, og flere av plantene i bedene hadde fått problemer med full sol også. 

Er ikke bare å hogge trær, det tar mange år å få et nytt kraftig vakkert tre. 

Anonymkode: 7ef16...02d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å spørre. For endel år siden begynte jeg å slite med naboens tre som skygget for solen på terrassen min. Tenkte å spørre om naboen kunne beskjære treet. Før jeg kom så langt, kom naboen ned til meg og spurte om det var greit at han saget ned hele treet. Det kom til å bli mere åpent, innsyn til terrassen min, men ingen skygge for solen. Jeg ble kjempeglad. Treet forsvant, solen strålte 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (På 28.2.2023 den 18.35):

Hadde tilsvarende sak her i nabolaget. Nabo A ville gjerne ha fjernet noen trær på nabo B sin eiendom. Nabo B ville egentlig ikke, men aksepterte det ved at nabo A tok kostnaden og arbeidet (inkludert opprydding av greiner og kvist), og at trærne ble levert ferdig kappet og kløyvd til ved i en haug på nabo B sin gårdsplass.

Fornuftig løsning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...