AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Barna mine bor fast hos meg og har samvær med far. Nå har de blitt syke med influensa. Over 39 grader i feber på eldstejenta. De skal etter planen på vinterferie med faren sin i morgen, men jeg tenker at det går ikke. Far er ikke villig til å endre egne planer, men insisterer på at barna skal bli med opp i fjellet. Hva gjør man da? (Jeg har på snart 3 år siden bruddet ikke avlyst samvær, så dette er ukjent farvann for meg.) Anonymkode: 5fd11...9dd
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Har barnet 39 i feber skal det selvfølgelig ikke måtte reise på fjellet. Jeg har fått syke barn levert fra far tilbake fra samvær, men da er det snakk om en kort kjøretur og rett i seng hjemme hos meg. Anonymkode: d95e0...fae 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 Er det langt å kjøre? Kan turen utsettes? Hvis dere fortsatt var sammen, ville dere reist på turen? Anonymkode: 1efe8...d28
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Hadde sagt som jeg pleier til faren til mitt barn, ".... har feber og er ikke i form,så blir hjemme imorgen." Anonymkode: ada73...d08 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 Herlighet stakkars unger. Tvinges på ferietur med feber og dårlig form. Er far så bastant at han ikke kan sette barnas vel og ve først? Anonymkode: 32cc7...48b 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #7 Skrevet 28. februar 2023 TS her Det er ca 3 timer i bil, og jeg har allerede avlyst alle planer vi hadde til nå i ferien. Jeg fatter ikke at noen kan vurdere å dra syke barn med høy feber avgårde på tur. Så nei, jeg hadde ikke reist. Altså: Holde barnet hjemme? Og til siste svar: Ja, dessverre… Anonymkode: 5fd11...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): TS her Det er ca 3 timer i bil, og jeg har allerede avlyst alle planer vi hadde til nå i ferien. Jeg fatter ikke at noen kan vurdere å dra syke barn med høy feber avgårde på tur. Så nei, jeg hadde ikke reist. Altså: Holde barnet hjemme? Og til siste svar: Ja, dessverre… Anonymkode: 5fd11...9dd Hold det syke barnet hjemme og send eventuelt andre barn avgårde på planlagt samvær. Finn på noe hyggelig hjemme etter formen. Man setter ikke et barn med høy feber i en bil for 3 timers kjøretur. Her hadde jeg satt foten ned. Anonymkode: d95e0...fae 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #9 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her Det er ca 3 timer i bil, og jeg har allerede avlyst alle planer vi hadde til nå i ferien. Jeg fatter ikke at noen kan vurdere å dra syke barn med høy feber avgårde på tur. Så nei, jeg hadde ikke reist. Altså: Holde barnet hjemme? Og til siste svar: Ja, dessverre… Anonymkode: 5fd11...9dd Hold sykt barn hjemme Anonymkode: 9fe16...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Takk for svar og støtte ❤️ Jeg er livredd for å gjøre noe for å irritere barnefar, for jeg vil ikke eskalere konflikten mellom oss. Samtidig kjenner jeg at han er ute av stand til å sette barnas behov først her. Han har fått tilbud om å bli hjemme med ungene (han bor relativt nært), men det går han ikke med på. Anonymkode: 5fd11...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Barna mine bor fast hos meg og har samvær med far. Nå har de blitt syke med influensa. Over 39 grader i feber på eldstejenta. De skal etter planen på vinterferie med faren sin i morgen, men jeg tenker at det går ikke. Far er ikke villig til å endre egne planer, men insisterer på at barna skal bli med opp i fjellet. Hva gjør man da? (Jeg har på snart 3 år siden bruddet ikke avlyst samvær, så dette er ukjent farvann for meg.) Anonymkode: 5fd11...9dd Hvor gammelt er barnet da? Om det er en 13-åring går det an å høre hva barnet vil. Er det en 5-åring, så bør barnet bli få hjemme til det er friskt. Anonymkode: de1eb...946 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #12 Skrevet 28. februar 2023 Du høres litt ut som eksen til min samboer. Hun holder heller ikke ungen hjemme hos seg når hun bør, og mannen tørr ikke spørre henne om de kan utsette samvær tilfelle han tråkker henne på tærne. Taperen er ungen som blir dratt mellom hjemmene sine med feber, oppkast og alt mulig. Det er helt tydelig at han mistrives med det og er et helvete å få med i bilen, men de voksne er for opptatt med å unngå konflikt med hverandre til at de klarer å bry seg. 1) spør barnet hva det vil 2) følg det barnet sier nå som det er sykt. Anonymkode: 00cf3...a0a 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #13 Skrevet 28. februar 2023 Ojj huffda😢 Hvor gammelt er barnet? Han må vel innse det når ungen ligger i bilen hans og er glovarm og ikke klarer å holde seg våken. Kanskje han da forstår at det er best for barnet om de er hjemme.. Er det noen andre enn deg som kan snakke mennesket til fornuft? Anonymkode: e43d8...65b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #14 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar og støtte ❤️ Jeg er livredd for å gjøre noe for å irritere barnefar, for jeg vil ikke eskalere konflikten mellom oss. Samtidig kjenner jeg at han er ute av stand til å sette barnas behov først her. Han har fått tilbud om å bli hjemme med ungene (han bor relativt nært), men det går han ikke med på. Anonymkode: 5fd11...9dd Skaff en sykemelding fra fastlegen, det er mitt beste tips. Anonymkode: 94a1e...ebf 2
Gud Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 Du kan ikkje stoppe samvere berre fordi du synest at han gjer dårlige val som forelder. Ville du gjort noko om andre foreldre reiste på ferie med sine sjuke barn? Om svaret er «nei», så er svaret nei her også.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 Syke barn bør få bli hjemme i senga si, til de er friske. Jeg hadde holdt barnet hjemme, men sendt de andre om de var friske. Anonymkode: 39b66...c11
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #17 Skrevet 28. februar 2023 Gud skrev (3 minutter siden): Du kan ikkje stoppe samvere berre fordi du synest at han gjer dårlige val som forelder. Ville du gjort noko om andre foreldre reiste på ferie med sine sjuke barn? Om svaret er «nei», så er svaret nei her også. Syke barn bør få være hjemme! Anonymkode: 9fe16...1ed 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #18 Skrevet 28. februar 2023 Min eks er også som din ts. Vi har ett barn på 1 år og han har vært en del syk etter bhg start. Bf skal ha barnet uansett hvor sykt det er. Jeg holder barnet hjemme og avslutter krangelen på meldinger med å si at sånn blir det. Bf kaller det sabotasje enda barnet flere ganger har hatt behov for legehjelp. Far sjekker ikke med legen om dette stemmer, han har bare hengt seg opp i att det er sabotasje uansett hva lege/legevakt har funnet ut. Kan si vi har en høyt konfliktnivå så all all kommunikasjon går på mld. Jeg nekter å svare han på oppringing. Jeg samler bevis på hvor lite samarbeidsvillig han er for jeg tar snart dette med samvær til retten. Er en del andre ting og som jeg ikke nevner her. Hold barnet hjemme med god samvittighet. Anonymkode: 29c35...1ea 1
avent Skrevet 28. februar 2023 #19 Skrevet 28. februar 2023 Hadde sent en sms til ham for å ha skriftlig bevis. Skriv at barna har influensa, at de har høy feber og derfor ikke bør utsettes for en 3 timers kjøretur, men at han kan ha ungene hjemme hos seg selv om barna orker det. Ring også lege for å få resept på feks hostesaft eller andre medisiner som kan gjøre influensan litt mer behagelig. Da har du også bevis for at barna faktisk er syke, i tilfelle bf vil straffe deg og beskylder deg for samværssabotasje... 1 1
Gud Skrevet 28. februar 2023 #20 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Syke barn bør få være hjemme! Anonymkode: 9fe16...1ed Heilt samd! Eg veit ikkje heilt kvifor du siterer meg her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå