Gå til innhold

Skal metoo kun gjelde for menn, og ikke når damer kommenterer kroppen til menn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene sett på programmet "Sofa" der kjendiser kommenterer tv programmer, og har lagt merke til og blitt forbauset over hva 2 kjendisdamer i slutten av 40-årene får seg til å snakke om på tv når de ser menn.

Det er hele tiden hinting om sex og kropp og de bruker betegnelser som "hunk", "han der kunne fått tatt meg når som helst", "sjekk den rumpa da", "for noen sexy muskler" osv og så ler de med grov latter 🙈

Hadde dette vært to menn som satt og kommenterte kjente damer i tv-program, hadde det blitt hurlumhei og oppslag i mediene, men når to damer kommenterer andre menn så er det liksom helt greit.

Jeg er kvinne selv rundt 50 år, og synes det er teit å hele tiden hinte om sex og kroppen til andre menn du ser, og særlig på tv så hele landet kan høre det.

Det virker som det er lenge siden de har vært i et forhold eller fått seg noe, og kanskje det er grunnen?

Anonymkode: 30abe...468

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke fått med deg hva metoo handler om.

Anonymkode: e1a5d...90a

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke fått med deg hva metoo handler om.

Anonymkode: e1a5d...90a

Jeg vet godt hva metoo handler om og vet at jeg bruker begrepet litt feil her inne, men det disse damene holder på med er jo en slags metoo fordi de sexshamer menn de ser på tv. 

Ts

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar de få komplimentene jeg får, for som mann går man stort sett i ett med omgivelsene.

Anonymkode: 60b46...702

Skrevet

Jeg er helt enig med ts. 

Anonymkode: 53eb3...da9

• Liker 4
Skrevet

Men husk at dette er et redigert program. Hvis to av mennene som er med sier noe liknende (jeg vet ikke om de gjør det..) er jeg sikker på at det ikke blir med i programmet. Tv2 eller hvem det er vil ikke tas til inntekt for en slikt kvinnesyn. Men sier damer det så er det liksom ikke så farlig, men heller ganske underholdende.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en kvinnelig sjef en gang jeg jobbet i København, og hun snakket mye om sex og kommenterte kroppen til flere av de mannlige ansatte, både direkte til de og når de ikke hørte det.

Når vi hadde jobbfester og hun var brisen kunne hun tafse på baken til flere av mennene når de passerte henne ved bordet.

Hadde hun vært en mannlig sjef i et filmselskap i USA, hadde hun nok fått sparken for lenge siden...

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men husk at dette er et redigert program. Hvis to av mennene som er med sier noe liknende (jeg vet ikke om de gjør det..) er jeg sikker på at det ikke blir med i programmet. Tv2 eller hvem det er vil ikke tas til inntekt for en slikt kvinnesyn. Men sier damer det så er det liksom ikke så farlig, men heller ganske underholdende.

Helt enig, tror også ingen av mennene som er med tør å si noe lignende eller så er de oppegående menn som ikke har et sånt kvinnesyn.

Ts

Skrevet

Har de siste ukene sett på programmet "Sofa" der kjendiser kommenterer tv programmer, og har lagt merke til og blitt forbauset over hva 2 kjendisdamer i slutten av 40-årene får seg til å snakke om på tv når de ser menn.

Det er hele tiden hinting om sex og kropp og de bruker betegnelser som "hunk", "han der kunne fått tatt meg når som helst", "sjekk den rumpa da", "for noen sexy muskler" osv og så ler de med grov latter 🙈

Hadde dette vært to menn som satt og kommenterte kjente damer i tv-program, hadde det blitt hurlumhei og oppslag i mediene, men når to damer kommenterer andre menn så er det liksom helt greit.

Jeg er kvinne selv rundt 50 år, og synes det er teit å hele tiden hinte om sex og kroppen til andre menn du ser, og særlig på tv så hele landet kan høre det.

Det virker som det er lenge siden de har vært i et forhold eller fått seg noe, og kanskje det er grunnen?

Har også lagt merke til det der. Det har snudd helt i forhold til hvordan det var for en del år siden. Nå er det helt tabu å gjøre det damer kan få bifall for å gjøre. Damer kan derimot tillate seg å være svært direkte og fysiske overfor menn. F eks finnes det er sjekkeprogram nå hvor godt voksne damer skal treffe unge menn. Tenk det bråket om det hadde vært motsatt...

Anonymkode: e59aa...641

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner de ikke selv hvor teite de høres ut? Det eneste de snakker om er hvor lenge det er siden det var aktivitet "der nede".

Ts

Skrevet

Det er ikke sex shaming eller trakassering av menn å si at noen er hunk. Heller ikke å si at en dame er pen.

Hvis du er opptatt av sexistiske holdninger er det skremmende at du ikke har lagt merke til ting han store nordlendingen med langt hår sier om damer der.

Anonymkode: c14f0...405

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner de ikke selv hvor teite de høres ut? Det eneste de snakker om er hvor lenge det er siden det var aktivitet "der nede".

Ts

Det "eneste" de snakker om? Det ble nevnt én gang og ikke i sammenheng med menn, men i sammenheng med en samtale om gynekolog og prevensjon. Slutt å konstruer!

Skrevet

Det er ikke sex shaming eller trakassering av menn å si at noen er hunk. Heller ikke å si at en dame er pen.

Hvis du er opptatt av sexistiske holdninger er det skremmende at du ikke har lagt merke til ting han store nordlendingen med langt hår sier om damer der.

Ok hva er det han har sagt?

Ts

Skrevet

Fryktelig usmakelig, uansett kjønn. 

Hvem er dette? 

Anonymkode: 3dcc5...bfa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det "eneste" de snakker om? Det ble nevnt én gang og ikke i sammenheng med menn, men i sammenheng med en samtale om gynekolog og prevensjon. Slutt å konstruer!

Jeg har sett alle programmene og de kommenterer utseendet til menn de ser flere ganger.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Fryktelig usmakelig, uansett kjønn. 

Hvem er dette? 

Anonymkode: 3dcc5...bfa

En komiker fra Finnmark og hennes islandsk-norske  kunstner veninne.

Ts

Skrevet

Når jeg skriver "det eneste de snakker om", da tenker jeg på tema som handler om kropp, utseendet hos menn og sex.

Ts

Skrevet

Verden ser nok mye mildere på damer enn menn.

Anonymkode: 19dc2...4a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er et misbruk av begrepet metoo. 

Anonymkode: 34ad3...23b

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...