AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Som tittelen sier, har du noen gang opplevd å bli overrasket på denne måten? Fra ungdomsskolen, videregående osv, så var jeg en person som hadde huset mye for meg selv og kunne arrangere fester etc for mine venner. Det ble ofte et samlingspunkt for folk og det var alltid god stemning. Føler jeg har gitt ganske mye til folk i nærmiljøet og sørget for en morsom ungdomstid. Jeg har alltid vært den som stiller opp for andre og en som gir veldig mye av meg selv... I de siste årene så ser jeg stadig vekk at folk, venner, mine ''nærmeste'' publiserer overraskelsesfest for hverandre på snap, facebook osv. Har sjeldent blitt invitert og har aldri blitt overrasket sånn selv. Kjenner det stikker noe når jeg skriver dette, for med denne posten innser jeg at jeg kanskje igjennom ungdomsårene har blitt ''brukt''. Det samme gjelder for ferier etc. Folk i kompisgjengen reiste til syden og dette fikk jeg vite via facebook. Fikk aldri høre om denne turen og igjen er det noe som stikker. Anonymkode: c1fe2...4cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Nei, og takk gud for det... hater sånne påfunn. Men ellers tror jeg folk glemmer litt sånne som deg ift overraskelser, fordi man kanskje gjør der for se som ikke får mye oppmerksomhet. Og folk tenker kanskje underbevisst at du er mye i monitor, selv om det ikke er slik du opplever det. Det er kanskje litt utakknemlig, men tror ikke folk mener noe negativt med det. Anonymkode: 2f557...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Har opplevd overraskelsesfest ja. Foretrekker planlagte sammenkomster i naturlig forekommende vennegrupper… Anonymkode: fed59...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Del Skrevet 28. februar 2023 Nei, heldigvis ikke! Ingen som driver med sånt i min omgangskrets, fåglarna være lovet.. Anonymkode: 7cc58...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Del Skrevet 28. februar 2023 Ja, dessverre, for jeg hater sånt. Jeg synes det er topp å samle mennesker rundt meg til middag og/eller festlig lag, men kun om jeg får planlegge selv, eller blir invitert til andres fester. Anonymkode: 6163b...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 28. februar 2023 #6 Del Skrevet 28. februar 2023 Ja, jeg har både fått og planlagt overraskelsesfest, synes begge deler er kjempegøy! Trist å høre at du føler deg "brukt" TS I den alderen er det nok lett å slenge seg med på enkle løsninger, om det er fest hos en som stadig har huset for seg selv, partyturer til syden, osv, uten helt å tenke over relasjoner, hvem som burde bli inkludert, osv. Har selv vært i begge ender av situasjonen, og er ikke stolt over at jeg i etterkant ser at jeg fra tid til annen kan ha vært en dårlig venninne. Er derfor veldig bevisst på dette i dag, både når det kommer til inkludering og til å takke ja til invitasjoner jeg vet det betyr mye for. Det fine med at dette går opp for deg nå er jo at du får muligheten til å gjøre noe med det. Om det er å kutte ut mennesker som ikke gir deg noe av seg selv, om det er å ta en prat med dine nærmeste om hvordan du føler det, eller å legge inn aksjene i vennskap som faktisk går begge veier ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queenbii Skrevet 28. februar 2023 #7 Del Skrevet 28. februar 2023 Ja, flaueste ever Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 1. mars 2023 #8 Del Skrevet 1. mars 2023 Nei, og det er jeg veldig glad for. Håper det aldri skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 Ja, flere ganger. Jeg synes det er så hyggelig og morsomt. Anonymkode: 1f4ef...3a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 2. mars 2023 #10 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg liker dårlig å bli overrasket selv, men syns det er morsomt å overraske andre. Det er et paradoks. Så jeg har vært med å lage noen overraskelsesfester, men ingen har (heldigvis!) overrasket meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Del Skrevet 2. mars 2023 Overraskelsesfest er en typisk ting svært ekstroverte kommer på. De hadde elsket det selv og svært mange ekstroverte klarer ikke å skjønne at ikke alle er like dem selv er min erfaring🙈 Jeg er helt lik faren min. Svært introvert og jeg hadde hatet noe slik. Måtte bruke masse energi på å sørge for at det ble unngått at slektninger stelte i stand overraskelsesfest på 60 årsdagens hans. Og takk&pris ble det unngått. Han hadde antagelig blitt oppriktig sur og forbannet. Tipper det er ca 50-50 som ville følt seg vel med en overraskelsesfest. Tror likevel at mange av dem som hadde syntes det ble ubehagelig og skikkelig flaut, likevel ville kjent innerst inne på en glede over at noen satte sånn pris på en at de ville stelle i stand noe sånt. Det er jo en ære. Jeg er nok likevel blant dem som bare hadde blitt stresset og utilpass. jeg aldri har opplevd noe sånt. Glad familie og venner kjenner meg såpass. Når dette er sagt, så har jeg vært med selv og stelt i stand overraskelsesfest. Dvs ihvertfall stilt opp i. Dette var til en person som jeg visste ville elske det. Hadde aldri orket å stilt opp for å overraske noen slik om jeg ikke var 100% sikker på at vedkommende ville likt det. Anonymkode: ca509...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Del Skrevet 2. mars 2023 Vært med å arrangere. "Lurte" en venninne som ble 40. Hun trodde vi bare skulle være fire venninner til pizza, vin og se en film på tv. Men så ble det tredve stk inkludert noe slekt og kolleger med gaver, luksusmat og party. Virket som hun likte det. Anonymkode: d69bd...468 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. mars 2023 #13 Del Skrevet 2. mars 2023 Nei har ikke det 🙂 og håper det aldri heller derfor holder jeg meg for meg selv 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Del Skrevet 2. mars 2023 Ja, jeg har opplevd det både på jobb og med venner og familie. Det har ikke vært helt ville tilstander, for det vet de at jeg ikke liker, men sånn hyggelig overraskelse som bare har vært koselig, med masse kolleger, venner og familie. Egentlig ville jeg bare ha feiret sammen med de nærmeste, men synes likevel det er hyggelig å bli verdsatt og husket på. Likevel er det alltid greit når slike dager er overstått... Jeg synes det er rart at de du kaller venner ikke har inkludert deg på feiringene du skriver om. Vil ikke kalle det venner om de ikke husker på deg, eller lar være å inkludere deg med vilje. Har du noen som står deg ekstra nært som du kan spørre rundt dette? Skjønner at det er trist å se at de andre har vært på en planlagt tur som du ikke har hatt anelse om. Det er ikke sånn som virkelige venner ville ha gjort. Hvis du er sammen med dem i det daglige, er det ganske åpenbart at de har holdt planleggingen av turen skjult for deg. Anonymkode: 928e3...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg ba inn til bursdag da jeg ble 35, da ble jeg overrasket med babyshower. Synes det var fin måte å gjøre det på. Da slapp jeg egen babyshower og jeg var allerede klar for fest og besøk. Overraskelsen var i grunn kun at de også hadde med gaver til babyen i magen. Veldig usikker om de hadde gjort noe om jeg ikke selv ba inn til bursdag som høygravid, da. Jeg er ikke typen folk husker på. Anonymkode: d2236...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #16 Del Skrevet 2. mars 2023 Er 40 år nå, og har aldri opplevd babyshower, overraskelsesfest eller utdrikningslag. Føler uansett at jeg har hatt venner som stilte opp, og f.eks hjalp til å gjøre bryllupet mitt helt fantastisk, selv om de nok ikke er så gode til å planlegge og arrangere ting 😄 Anonymkode: bba0a...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Del Skrevet 2. mars 2023 Heldigvis ikke!! Anonymkode: fd93a...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Del Skrevet 3. mars 2023 Hater det og måtte stå der og late som jeg elsket det. Verste noen gang men godt ment. Anonymkode: 4ac09...112 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Del Skrevet 3. mars 2023 Husk at noen som opplever det har hintet til at de ønsker det. En av mine venninner fødte sitt siste barn for ikke så lenge siden. Hennes mann snakket da med hennes beste venninne og sa han visste at kona hadde satt pris på en velkomst når de kom fra sykehuset, og hun fikk nøkkel til huset. Hun fikk meg seg oss andre venninnene og vi kjøpte inn kake, blomster og ballonger og lagde en velkomstfest (måtte også vaske og rydde litt), så vi stod klar i huset da de kom hjem. Hun ble kjempeglad og rørt og overrasket og snakker i etterkant om at det er det fineste noen har gjort for henne. Mens jeg hadde seriøst hatet det om noen gjorde det med meg og hadde gått inn i mitt hjem uten at jeg var klar over det. 😂🙈 Heldigvis kjenner min mann meg og hadde ikke hintet til mine venninner om noe sånt. Jeg hadde heller satt pris på om de spurte om å få komme, så jeg var forberedt. Anonymkode: d2236...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Del Skrevet 3. mars 2023 Ja en gang, det var hyggelig siden jeg er dårlig på å feire bursdag selv Men var ikke noe stort opplegg da, men liten sammenkomst. Var en venninne som ordnet for meg med litt hjelp av samboeren min (han sa de gjorde det sammen men jeg vet at det var hun som fikset og insjet 😄) Ble glad og overrasket over at noen hadde tenkt på meg og giddet å ordne, samtidig så liker jeg å vite om sosiale ting som skal skje så for meg hadde det ideelle vært at noen ordnet for meg men jeg visste om det litt før 😄 Tenker det vanligste er vel at man ikke har hatt det da, eller? Føler det var litt uvanlig for meg at det skjedde den ene gangen og det var nok bare pga den ene venninna mi som var veldig god på å organisere sosiale sammenkomster Så det krever jo at man er venn med minst en sånn person og trenger ikke bety at man ikke er satt pris på av folk. Jeg feks ville ikke enkelt klart å organisere noe sånt for noen selv om jeg var veldig glad i dem. Anonymkode: 9e781...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå