AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Lege har skrevet henvisning til psykolog, selv om jeg egentlig var der for fysiske plager. Legen er overbevist om at det kun er psykisk. Lege har skrevet at jeg ikke klarer å ta vare på hus og hjem pga depresjon og angst. Jeg føler ingen depresjon og angst, men kroppen svikter fysisk så enkelte dager klarer jeg ikke alt hjemme. Legen har hentet ut diverse ting fra en psykolog jeg hadde for 4 år siden. Der har legen tatt med enkelte ting og skrevet de inn helt ut av sammenheng og uten bakhistorie rundt noe av det. Legen har også skrevet at ting haster pga omsorg for barn. Egentlig sliter jeg med synlige hovne ledd, som det finnes bilder av. Når jeg er hos legen tar hun seg ikke tid til å se på kropp eller bilder. I stedet har hun bestemt seg for at jeg sliter så sterkt med psykisk helse. Jeg har snakket i mot henne og får til svar at hun reagerer på at jeg stiller spørsmål til hennes faglige utdannelse. De gangene jeg har vært på legevakten har hevelse blitt dokumentert og skrevet beskjed om at jeg bør ha revmatisk utredning. Hvordan ta dette videre og med hvem? Anonymkode: 4c9bb...d8c 3 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Klag på legen. Så bytt, og ved første konsultasjon så forteller du hvordan du ble møtt av din nåværende lege og at sånn finner du deg ikke i. Anonymkode: 74a2c...b97 25 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klag på legen. Så bytt, og ved første konsultasjon så forteller du hvordan du ble møtt av din nåværende lege og at sånn finner du deg ikke i. Anonymkode: 74a2c...b97 Hvor og hvem klager jeg til? Anonymkode: 4c9bb...d8c
Wednesday Addams Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 Det jeg tenker umiddelbart er at du bør bytte lege. I tillegg ville jeg nok ha skrevet en vurdering på legen her https://www.legelisten.no 15 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Hvorfor ikke bare ta en tur til privat lege? Anonymkode: 95c56...380 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 Bytt i dag så har du ny fastlege fra i morgen den 1 mars. Anonymkode: dda7f...dfe 10 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #7 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bytt i dag så har du ny fastlege fra i morgen den 1 mars. Anonymkode: dda7f...dfe Så enkelt er det da ikke. De fleste fastleger har lange ventelister. Anonymkode: 51e7e...c48 13 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke bare ta en tur til privat lege? Anonymkode: 95c56...380 Jeg vil gjerne få ordnet opp i hennes skriv og meninger om meg. Det er så nedsettende og stygt. Jeg fungerer i full jobb og har gjort det i mange år, men sliter nå pga det fysiske. Jeg fungerer godt for barna, har en god omgangskrets og livet er fylt med gode ting. Det finnes verken angst, depresjon, søvnproblemer eller andre ting. Anonymkode: 4c9bb...d8c 7 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #9 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så enkelt er det da ikke. De fleste fastleger har lange ventelister. Anonymkode: 51e7e...c48 Kommer an på hvor man bor det, her er det ledig, og i alle nabokommuner også, på østlandet. Anonymkode: dda7f...dfe 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Å bytte fastlege når legen stiller spørsmålstegn til din omsorgsevne for barn er ikke noe sjakktrekk. Av og til er det tryggest å jatte med. Jeg benektet også angst og depresjon og skyldte på fysiske plager, og fastlegen reddet oss ved å skaffe oss rask time hos psyk. Sier ikke det er tilfellet med deg, men ikke umulig. Anonymkode: 49b06...541 17
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor og hvem klager jeg til? Anonymkode: 4c9bb...d8c Kan du ikke google litt da? Vær litt løsningsorientert da menneske. Anonymkode: 74a2c...b97 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #12 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil gjerne få ordnet opp i hennes skriv og meninger om meg. Det er så nedsettende og stygt. Jeg fungerer i full jobb og har gjort det i mange år, men sliter nå pga det fysiske. Jeg fungerer godt for barna, har en god omgangskrets og livet er fylt med gode ting. Det finnes verken angst, depresjon, søvnproblemer eller andre ting. Anonymkode: 4c9bb...d8c Har du familiemedlemmer med revmatisme? Det er gjerne ett godt argument for å bli hørt. Samtidig kan det være nyttig å ta imot den psykologen, den vil skrive tilbake til legen at du ikke sliter psykisk. Anonymkode: 96938...41c 14 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #13 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på hvor man bor det, her er det ledig, og i alle nabokommuner også, på østlandet. Anonymkode: dda7f...dfe "Østlandet" blir temmelig diffust, er du klar over hvor stort området det er? Jeg bor også på østlandet, og her er det lange ventelister hos alle fastleger i samtlige nærliggende kommuner. Anonymkode: 51e7e...c48 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #14 Skrevet 28. februar 2023 Jeg håper du klager. Jeg ville nok også byttet, men jeg skjønner at du ønsker at legen skal endre måten du er omtalt på i journalen. På plussiden, om du nå går til psykolog/psykriater, så vil de raskt kunne fastslå om problemet ditt ikke er psykisk. Hva kan legen kontre med da? Anonymkode: fea94...e83 10
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg håper du klager. Jeg ville nok også byttet, men jeg skjønner at du ønsker at legen skal endre måten du er omtalt på i journalen. På plussiden, om du nå går til psykolog/psykriater, så vil de raskt kunne fastslå om problemet ditt ikke er psykisk. Hva kan legen kontre med da? Anonymkode: fea94...e83 Jeg er redd legen vil si at jeg lyver. Men jeg er veldig ærlig og forteller alle omstendigheter rundt ting. Anonymkode: 4c9bb...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har du familiemedlemmer med revmatisme? Det er gjerne ett godt argument for å bli hørt. Samtidig kan det være nyttig å ta imot den psykologen, den vil skrive tilbake til legen at du ikke sliter psykisk. Anonymkode: 96938...41c Ja, jeg går dit uansett. Anonymkode: 4c9bb...d8c 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #17 Skrevet 28. februar 2023 Hvorfor "rydde opp" hos legen? De fleste bytter bare om de ikke er fornøyd. Leger har ikke tid til å lese gjennom alt som står skrevet om deg opp gjennom årene uansett. Anonymkode: 95c56...380 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #18 Skrevet 28. februar 2023 fastlegen min gikk på en smell der for 20 år siden, det viste seg å være en stor prolaps i ryggen som presset mot nervene og først når jeg ikke kunne gå på do og ble sent i ambulanse til sykehuset osv osv gav han seg - jeg beholdt han som fastlege jeg, og hver gang jeg ikke følte jeg fikk god hjelp de neste årene minnet jeg han på den prolapsen som var psykisk funket fjell! Gå til psykologen, men gå også til en privat lege og få en henvisning viderte - og så når du er utredet og det er opp og avgjørt at du ikke er psykisk syk tar du en prat med fastlegen og forklarer at dette ikke er greit, at du beholder han som lege fordi han aldri skal glemme feilen han gjorde og fordi du forventer bedre hjelp fremover. Anonymkode: 1efd7...682 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #19 Skrevet 28. februar 2023 Skulle tro vi hadde samme fastlege. Jeg har nå bestillt meg time privat for å få den hjelpen jeg trenger. Anonymkode: 19ce9...5e8 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #20 Skrevet 28. februar 2023 Tror du kan be om å få second opinion fra annen lege, men vet ikke hvordan det funker - kan sikkert Googles… Anonymkode: 61532...1bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå