Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det handler altså om en mann som jeg har hatt en nær relasjon til, og jeg har ingen kontakt med vedkommende idag. Han har slått meg én gang, og når han var sint på meg virket han helt ute av kontroll. Han gjorde meg veldig redd og skjelven, og nå sitter denne redselen fortsatt i. Jeg er redd for at han skal oppsøke meg og skade meg, selv om jeg har døren min låst og ikke har kontakt med han. Tror jeg ble ganske skremt :( Håper bare at dette går over med tiden. Og så synes jeg det er vanskelig hvor fælt han behandlet meg, jeg føler meg så dårlig med meg selv. Jeg må vel bare prøve å bygge opp meg selv. Er så sint på han!! Måtte bare få luftet litt tanker her. Det er vondt fordi jeg føler meg verdiløs, samtidig som jeg skal bygge opp meg selv. 

Anonymkode: 6ef14...2c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dag så jeg han ikke så langt fra der jeg bor, og da kom den redselen tilbake igjen. Tror ikke han så meg, men da var jeg redd for at han planlagte noe. Ingenting skjedde og jeg tror ikke han var her på grunn av meg. 

Skrevet

fas han ut. 

Anonymkode: d6f04...3e2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

fas han ut. 

Gratulerer med å ha lest hva du svarer på.

Anonymkode: 66fd3...976

• Liker 5
Skrevet

Husk at du ikke er verdiløs. Det er ikke pga at det er noe galt med DEG at han skadet deg. Dette kunne du ikke noe for.

Klem ❤️

Anonymkode: 32dca...ab5

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også opplevd dette ts. Har noen råd til deg. 

La deg selv få lov til å være redd, det er en helt normal reaksjon etter noe sånt. Ikke prøv å dytt vekk redselen, MEN ikke mur deg selv inne. Fortell de rundt deg hva som har skjedd, fortell at du er redd. Ha mye besøk, gjerne folk som kan overnatte. Overnatt hos andre om du må, men aller helst få folk hjem til deg. Verste er hvis du blir varig redd for å være hjemme hos deg selv. 

Jeg ble redd alle lyder, trodde det var han som sto utenfor. Følte jeg så han overalt. Var skvetten. 

Tar han kontakt på noen måte så sørg på forhånd for at en tredjepart prater med han og gir han beskjed om at han skal la deg være i fred. 

Anonymkode: ece6a...2ed

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gratulerer med å ha lest hva du svarer på.

Anonymkode: 66fd3...976

Gratulerer med enda en post.

Skrevet

Det er vanlig at den frykten sitter i en god stund. Du er traumatisert og ble slått av et menneske som du skulle kunne være trygg med og stolte på.

Det er veldig bra du har brutt all kontakt. Det hjalp meg å få utredning for ptsd hos psykolog og lære teknikker for å programmere hjernen til å skjønne at jeg er her og nå og ikke da han slo. Kan anbefale en bok som heter Tilbake til nåtid du får bestilt på nettsiden til modum bad som er landets eksperter i traumer.

Jeg følte meg aldri helt trygg før jeg flyttet flere år senere og fortsatt kan frykten komme iblandt. Man må på en måte lære seg å leve med den og prøve å behandle traumene så godt som mulig ❤️

Anonymkode: ce5f6...b4d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det handler altså om en mann som jeg har hatt en nær relasjon til, og jeg har ingen kontakt med vedkommende idag. 

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

fas han ut. 

Gadd ikke engang lese første setning?

Anonymkode: 401ec...de7

Skrevet

Tusen takk for veldig gode svar. Jeg har lest alt og tar til meg rådene. At dere deler av egne erfaringer for å hjelpe andre sier mye om dere ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...