AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Jeg opplever at jeg nesten hele døgnet har en dirring i området rundt livmor/tarm. Jeg slo meg først til ro med at det kanskje kunne være eggløsning eller mens-relatert, har ikke kontroll på dette da jeg går på minipille og ikke har mens. Når dirringen fortsatte konkluderte jeg med at det sikkert hadde noe med IBS å gjøre. Dirringen har nå vart i tre uker. Jeg er en av de som har måttet gå mye til lege på grunn av angst og depresjon-problematikk, og liker ikke å gå til legen unødig. Når det er sagt, så har eventuelle fysiske plager jeg har tatt opp blitt forklart bort med angst/depresjon, så jeg har selv blitt vant til å overse slikt. Jeg stoler derfor ikke helt på egen dømmekraft, men dirringen virker jo helt uskyldig, om enn litt intenst og uvanlig. Noen som har opplevd lignende symptom, eller har en klar formening om hvordan jeg bør forholde meg til dette? Anonymkode: 5c961...bc0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Jeg skjønner at denne dirringen kan oppleves svært ubehagelig for deg! Det kan jo være irritabel tarm, eller som du sier, eggløsning. Ved angst kan ofte symptomene forverres. Dersom man er urolig og bekymret, kan kroppen bli fratatt muligheten til å slappe av ordentlig, og for eksempel denne dirringen kan forverres. Siden denne dirringen har vart i 3 uker tenker jeg det er på tide med en tur til legen. Han/hun kan utføre tester av deg, både for å finne ut mulig årsak, eventuelt at du får en bekreftelse hvis det ikke er noe galt. Da vil også angsten roe seg, og kanskje dirringen blir borte. Masse lykke til! Anonymkode: 7f0f0...840
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå