AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Mannen og jeg skal skilles. Barna har kun hans etternavn, men jeg ønsker at de fra nå av skal ha mitt etternavn som mellomnavn. Må de ha nye pass? Anonymkode: 878d9...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen og jeg skal skilles. Barna har kun hans etternavn, men jeg ønsker at de fra nå av skal ha mitt etternavn som mellomnavn. Må de ha nye pass? Anonymkode: 878d9...0ac I utgangspunktet ja. Men om du booker flybilletter (feks), så bruker du bare navnene til barna uten det mye etternavnet. Da samsvarer det med passet. Anonymkode: a4226...458 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Sjekkes ikke passet opp mot et sentralt register for verifikasjon? Om man har endret navnet i Folkeregisteret og det ikke samstemmer med navnet i passet? Eller kanskje pass ikke sjekkes opp mot sentralt register... Det står vel noe hos Folkeregisteret at pass må byttes om navneendring godkjennes i registeret. Men om flybillett allerede er bestilt i gammelt navn er det kanskje dumt å bytte pass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg hadde mitt pass med pikenavn i flere år etter jeg tok mannens etternavn… booket bare flybilletter i pikenavnet. Anonymkode: 5d0b9...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mannen og jeg skal skilles. Barna har kun hans etternavn, men jeg ønsker at de fra nå av skal ha mitt etternavn som mellomnavn. Må de ha nye pass? Anonymkode: 878d9...0ac Er han enig i at de får ditt etternavn som mellomnavn? Du kommer ikke langt hvis han er vrang. Noen menn er også vanskelige når det skal søkes pass til barna etter en skilsmisse. Begge må skrive under nemlig. Ellers så er det nok lurt at de får nytt pass med riktig navn. Det kan gå bra uten også, men ville ikke ha satset på det. Anonymkode: d4b6a...1f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Del Skrevet 28. februar 2023 Det går fint å vente med nytt pass så lenge du passer på å bestille billetter med samme navn de har i passet Anonymkode: b51c3...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå