Gå til innhold

Tapetsering og avslutning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skal tapetsere et helt rom og tapeten har mønster. Hvordan avslutter man siste tapetlengde dersom tapeten ikke møter mønsteret «riktig»?

Litt dårlig forklart, men tapeten har bredde på 53 cm og la oss si at den siste lengden som settes opp ikke blir mer enn 25 cm bred.. hva gjør man da? 

Anonymkode: 1bde4...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørger for at avslutningen blir på minst mulig synlig sted.  Jeg har tapetsert endel, og det går fint. 

Har du noen gang lagt merke til at mønsteret ikke stemmer hos andre?🙂

Anonymkode: bc3fc...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Sørger for at avslutningen blir på minst mulig synlig sted.  Jeg har tapetsert endel, og det går fint. 

Har du noen gang lagt merke til at mønsteret ikke stemmer hos andre?🙂

Takk for svar, tenkte kanskje det var slik det måtte gjøres 😊 Har aldri tenkt på det hjemme hos andre, men kan fort bli en hangup siden det er jeg som skal utføre jobben og vet nøyaktig hvor tapeten skal møtes 😅

Anonymkode: 1bde4...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan trøste deg med  at du glemmer det etter noen dager.  Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2023 at 11:29 AM, AnonymBruker said:

Hvordan avslutter man siste tapetlengde dersom tapeten ikke møter mønsteret «riktig»?

Du har to valg om du ønsker en perfekt skjøt: endre størrelsen på huset/rommet, eller spesialbestill tapet. Begge deler er urimelig dyrt. 

Ellers må du bare finne den kroken som er minst plagsom. Eller bak et høyskap, over en dør/vindu osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...