Gå til innhold

Stryker vg1 igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang stryker jeg vg1. Jeg er 21 år og går vg1 for 3. gang fordi jeg har strøket tidligere på grunn av for mye fravær. Den Psykiske helsa mi er så dårlig at jeg ikke klarer å møte opp hver dag. Jeg har prøvd å fått kontakt med psykolog men selv om jeg har selvmordstanker (men ikke planer om å ta selvmord) så får Jeg ikke hjelp og får beskjed om å vente i en kø på flere måneder. Jeg kommer til å stryke igjen og da vet jeg ikke hva jeg sjal gjøre med livet. Er allerede så sinnsykt deprimert at jeg såvidt klarer å stå opp om morgenen. Folk på skola ler av meg, slenger stygge kommentarer og baksnakker meg, men samtidig har jeg fått noen jævlig gode kompiser på skola. Jeg vil komme meg gjennom vg1, og om heg må gå vg1 om igjen så gir heg faktisk opp. Har ikke psykisk helse bra nok til å gå vg1 enda en gang neste år. 

jeg vil bare bli ferdig men jeg klarer det ikke. Føler meg som en enorm taper og en mislykka person. Får ikke sove om natta på grunn av det jeg har opplevd tidligere i livet heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre, noe tips?

Anonymkode: fd3e3...8ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Del opp skoleåret over flere år.

Anonymkode: 921ed...404

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Del opp skoleåret over flere år.

Jeg vil bare bli ferdig, har ikke motivasjon eller styrken til å bruke enda flere år på å bli ferdig. Har enorm gjeld og vil komme meg i arbeid så fort som mulig etter vgs og da hjelper det lite å bruke enda flere år. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg vil bare bli ferdig, har ikke motivasjon eller styrken til å bruke enda flere år på å bli ferdig. Har enorm gjeld og vil komme meg i arbeid så fort som mulig etter vgs og da hjelper det lite å bruke enda flere år. 

ok. Det var du som ville ha tips, men som ikke vil ta dem imot. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

ok. Det var du som ville ha tips, men som ikke vil ta dem imot. 

Tar i mot tips. Men å bruke enda lengre tid på å fullføre vgs som jeg allerede sliter med å fullføre er jo ikke en god ide. 

Skrevet

Snakk med nav! Sannsynligvis kan du få hjelp med å finne praksisplass i bedrift slik at du kan ta fagbrev den praktiske veien, mens du er i jobb. Videregående er faktisk frivillig. Du er ikke mislykket selv om ikke standard skolegang passer for akkurat deg. Og jeg er helt sikker på at du har mange evner og egenskaper som gjør deg til en god arbeidstager.

De fleste får det også bedre psykisk av å komme i et miljø med mer modne mennesker, få mestring ved å beherske arbeidet ditt, oppleve at det er viktig for noen andre at du møter opp hver dag, og at du kan tjene penger samtidig.

Anonymkode: cf3e1...3e1

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk med nav! Sannsynligvis kan du få hjelp med å finne praksisplass i bedrift slik at du kan ta fagbrev den praktiske veien, mens du er i jobb. Videregående er faktisk frivillig. Du er ikke mislykket selv om ikke standard skolegang passer for akkurat deg. Og jeg er helt sikker på at du har mange evner og egenskaper som gjør deg til en god arbeidstager.

De fleste får det også bedre psykisk av å komme i et miljø med mer modne mennesker, få mestring ved å beherske arbeidet ditt, oppleve at det er viktig for noen andre at du møter opp hver dag, og at du kan tjene penger samtidig.

Jeg går helse og vil jobbe innenfor helsefaget så tviler på at jeg kan ta alt i praksis istedet for å gå skole, er ganske mye teori i tillegg Til det praktiske men kan høre hva mulighetene er. 

Skrevet

Hvis det er fagbrev du sikter mot kan du også oppnå det gjennom praksis og en teoretisk prøve, men opplæringen foregår i bedrift. Og det viktigste nå er at du kan føle deg verdifull og nyttig. Jeg er helt sikker på at du mestrer teorien når du får det bedre psykisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...