Gå til innhold

De eneste mennene som ønsker forhold er incels og kontrollerende menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om den påstanden? Menn som faktisk har draget får den kjærligheten de trenger av ff og får validering hver gang de møter en ny dame for sex

Anonymkode: dcab9...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 av 10.

Prøv igjen i morgen.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

0 av 10 bedre lykke nestegang !

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå blir jeg sittende og lure resten av dagen, på hvilken gruppe jeg tilhører. Not.

Anonymkode: bb7e2...d01

Skrevet

Nei er ikke enig den påstanden nei og skjønner ikke hvor du har den fra.

Anonymkode: 7e981...7b1

Skrevet

Også populære menn har følelser, og pleier til slutt å falle for en kvinne. At de koser seg med å være populære før de slår seg til ro er egentlig ikke så merkelig. 

Samtlige menn jeg kjenner som var populære hos kvinner i unge år er nå vanlige fedre og ektemenn. 

Anonymkode: f1bec...638

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker dere om den påstanden? Menn som faktisk har draget får den kjærligheten de trenger av ff og får validering hver gang de møter en ny dame for sex

Jeg tenker at det er store mørketall her som påstanden ikke inkluderer, og så tenker jeg  at en incel som havner i forhold plutselig slutter med å være incel.

Jeg liker ikke  betegnelsen "incel" .   Incel-damer har finere ord som er mindre belastet. De  kalles jomfru. Ingen kaller mammaen til Jesus for Incel Maria.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
I Grosny skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er store mørketall her som påstanden ikke inkluderer, og så tenker jeg  at en incel som havner i forhold plutselig slutter med å være incel.

Jeg liker ikke  betegnelsen "incel" .   Incel-damer har finere ord som er mindre belastet. De  kalles jomrfru. Ingen kaller mammaen til Jesus for Incel Maria.

Begrepet incel er ikke en definisjon på  menn i ufrivillig sølibat. Begrepet er en definisjon på menn i ufrivillig sølibat eller generelle problemer med å få seg kjæreste, som har tillagt seg svært kvinnefiendtlige holdninger og som er del av et nettverk og/eller følger en ideologi som er kvinnefiendtlig og feil vedrørende hvordan samfunnet henger sammen og hvordan datingverdenen fungerer.

Det finnes ingen kvinnelig ekvivalent til "incel". Det fins ingen kvinner i sølibat som har begått skoleskytinger fordi de bør avvist av en gutt på ungdomsskolen eller kvinner som samles på forumer for å snakke om hvordan menn fortjener å bli voldtatt, eller ferdes på disse forumene andre snakker sånn og støtter de hatefulle holdningene pga de ikke får sex eller forhold fra menn.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei ikke eneste mennene, fins snille og oppegående menn som vil ha forhold. Så er det noen få som er incels. Men jeg har vært borti en mann fra en datingapp, som søkte forhold, det stod på profilen hans også: søker forhold. Jeg møtte han, litt etter litt begynte han å bli kontrollerende, sjalu, eiesyk, snakket nedsettende om bifile. 

Han sendte meg ofte videoer fra en side fra nettet hvordan menn skulle behandle kvinner som en eiendel, og eller gjenstand. Når jeg dumpet han, ble han sint. Kalte meg stygge ting. Så en liten andel av de som søker forhold er incel. Man vet ikke hva man treffer på.

Anonymkode: 5ce01...d8f

• Liker 1
Skrevet

Nei, såklart ikke... 🤨🤨

Anonymkode: ac25c...5e5

Skrevet

Det stemmer med mitt inntrykk. De vil sette alle forutsetningene - alene. Not for me.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begrepet incel er ikke en definisjon på  menn i ufrivillig sølibat. Begrepet er en definisjon på menn i ufrivillig sølibat eller generelle problemer med å få seg kjæreste, som har tillagt seg svært kvinnefiendtlige holdninger og som er del av et nettverk og/eller følger en ideologi som er kvinnefiendtlig og feil vedrørende hvordan samfunnet henger sammen og hvordan datingverdenen fungerer.

Det finnes ingen kvinnelig ekvivalent til "incel". Det fins ingen kvinner i sølibat som har begått skoleskytinger fordi de bør avvist av en gutt på ungdomsskolen eller kvinner som samles på forumer for å snakke om hvordan menn fortjener å bli voldtatt, eller ferdes på disse forumene andre snakker sånn og støtter de hatefulle holdningene pga de ikke får sex eller forhold fra menn.

Definisjonen din virker gjennomtenkt, men hvor utbredt er denne veldig negative  og sterkt spesifiserte definiisjonen av incel? Jeg visste det ikke før du skrev det.

Jeg tenkte at en incel er "en mann i ufrivillig sølibat, kanskje med litt depressiv/negativ holdning."  Din definisjon snevrer jo betraktelig inn incel-begrepet, mens min løse forståelse rammer mye bredere.

snl er ikke  fullt  så rigide i definisjonen som deg, og mener at begrepet omfatter flere enn du snakker  om, men langt  færre enn de jeg tenkte på. 

https://snl.no/incel

Endret av I Grosny
Skrevet

Min erfaring stemmer i stor grad med dette. Dvs ikke nødvendigvis incel, men veldig mange bitre menn, som var mye i konflikt med andre. Og de jeg prøvde å ha ett forhold til hadde stort kontrollbehov. Så nå er jeg frivillig singel og har mye mindre stress i livet enn jeg hadde når jeg datet. Var gift i over 20 år med en ukomplisert fyr. Og er ikke i konflikt med noen. Så fikk sjokk over oppførsel til overraskende mange menn på datingsider. 

Anonymkode: dabbe...77c

• Liker 1
Skrevet

Da tenker jeg at siden jeg verken føler meg incel eller kontrollerende, men likevel kunne tenkt meg forhold, så må jeg være en one of a kind mann her på jorda. Takk for at du fikk meg til å tenke på det. Ganske kult å vite at det er noe helt spesielt ved meg. :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da får kvinnene bryte denne trenden og ikke gi disse mennene hva de vil ha.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva tenker dere om den påstanden? 

At selv trangsynte mennesker får lov til å ha sine egne meninger.

Anonymkode: 2216d...fcd

• Liker 1
Skrevet
I Grosny skrev (1 time siden):

Definisjonen din virker gjennomtenkt, men hvor utbredt er denne veldig negative  og sterkt spesifiserte definiisjonen av incel? Jeg visste det ikke før du skrev det.

Jeg tenkte at en incel er "en mann i ufrivillig sølibat, kanskje med litt depressiv/negativ holdning."  Din definisjon snevrer jo betraktelig inn incel-begrepet, mens min løse forståelse rammer mye bredere.

snl er ikke  fullt  så rigide i definisjonen som deg, og mener at begrepet omfatter flere enn du snakker  om, men langt  færre enn de jeg tenkte på. 

https://snl.no/incel

Ganske utbredt, desverre. Også her inne på dette forumet, men særlig på andre sosiale medier og undergrunnsforaer. Når jeg sier ganske utbredt mener jeg ikke veldig utbredt statistisk sett i den mannlige del av befolkningen, men mer enn nok utbredt til at det er for mange og til at det er skadelig. Både for dem selv og omgivelsene.

Begrepet incel stammer fra mange år tilbake som et kallenavn på kvinner og menn i utfrillivig sølibat. Ordet ble faktisk laget av en ung kvinne som selv identifiserte seg som incel. I nyere tid har begrepet blitt "kapret" av disse kvinnefientlige mennene jeg beskrev i forrige post. Hun har uttalt seg om det her: Woman behind 'incel' says angry men hijacked her word 'as a weapon of war'The woman who coined the term ‘involuntary celibate’ says she intended it as a community for lonely people, and is shocked by its misogynistic turn.

Manosfæren er stor og den er farlig. Den dreper. Den voldtar. Den hater. Også de som ikke selv dreper eller voldtar er med på å støtte opp om hatet og spre kvinnefiendtlige holdninger.

Ingen "normale" personer identifiserer seg selv som en incel i dag. De som gjør det og de som er tilhengere av såkalt incelteorier er menn og gutter med kvinnefiendtlig syn og som identifiserer seg som incels først og fremst fordi de deler dette synet. https://haenfler.sites.grinnell.edu/subcultures-and-scenes/incels/

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/11/24/195476478/incel-en-giftig-cocktail-av-selvforakt-og-kvinnehat

Anbefaler å se denne dokumentaren om svenske incels. Noen av holdningene som kommer frem i intervjuene er bla. at de syns kvinner skal behandles dårlig fordi de mener at kvinners selvstendighet er en trussel for samfunnet og deres rolle som mann https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta-svenska-incels/avsnitt/13354670

Det er ikke stygge gutter som blir intervjuet her. Det sliter på damefronten pga holdningene sine men klarer ikke reflektere over det og skylder heller på at kvinner er for kravstore, bare velger andre menn og fortjener å bli voldtatt siden de (kvinnene) påfører incelsene lidelse ved å ikke være interessert i dem. Typisk utspring av disse holdningene er ensomhet, psykiske problemer og søkenen etter mening. Noen havner i et kaninhull av konspirasjonsteorier om flat jord og myndighetene som er roten til alt vondt i livet deres, andre i et kaninhull av høyreekstremisme og konspirasjonsteorier rundt at innvandring er roten til alt vondt i livet deres mens noen hopper ned i kaninhullet av kvinnehat der kvinner er roten til alt vondt i livet deres. En kan ikke tenke annet om disse at de må være veldig svake menn, siden de ikke vil eller klarer å begi seg ut på den jobben med å ta tak i seg selv og livet sitt men gjør det enkleste av alt: å skylde på alle andre. Så sitter de uke etter uke, måned etter måned og år etter år fast i akuratt samme mønster og dyrker hat mot andre mens livet deres står på stedet hvil eller går bakover. Med bakover mener jeg de som utvikler seg i helt feil retning, det er mange nivåer her, men både Philips Manshaus og Breivik hadde de samme holdningene som mange unge "vanlige" gutter har tillagt seg pga internetts og incelfellesskapets påvirkning. Mange av de selv avfeier det som spøk og memes, men ler man av de holdningene så HAR man et dårlig kvinnesyn.

Det ble en lang post! Men poenget mitt er at ingen menn som bare sliter med å ikke få sex på 6 måneder (som er "kravet" for å kunne kalle seg incel etter den opprinnelige definisjonen - og som gjelder massevis av kvinner også) vil kalle seg for incels eller holde med incels ideologi og teorier. De som kaller seg incels og holder med disse teoriene er kvinnefiendtlige og betegnelsen incel er ikke i dag det samme det ble opprettet for for over 20 år siden.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mye sant i det. Å binde seg til en kvinne er en form for transaksjon, hvor han gir opp noe av sin naturgitte seksualstrategi ved å tilby forpliktelse. Fordelen med det er at han da kan få en kvinne av høyere kvalitet, fremfor flere av lavere kvalitet.

Men dersom han unasett er av så høy saksualmarkedsverdi at attraktive kvinner er fornøyde med å være bare en av flere i haremet hans, har han egentlig ingen god grunn til å forplikte seg til noen. 

Følgelig kan man si at forpliktende forhold til kvinner er for menn som ikke er i topp 5% skiktet av menn (noe som tross alt gjelder 95% av oss).

Anonymkode: d4155...65c

AnonymBruker
Skrevet

Incels vil ikke ha forhold. De vil ha oppmerksomhet fra jenter som er milevis mer attraktiv enn dem selv. Om det var forhold de ville ha så er det plenty av uattraktive damer der ute som sliter med å få seg forhold de også. Men istedet så sutrer incelsa fordi de ikke kan få 9’ere og 10’ere. Litt som at damer ligger langt over sitt nivå og sutrer for at de ikke får samme menn i forhold. 

Kontrollerende menn kontrollere så mye annet trenger ikke en kvinne til det. Og i så tilfelle, som alle andre tilfeller, er jo flere kvinner bedre enn én kvinne. Så heller ikke de har noe behov for forhold.

Anonymkode: 5a412...15a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...