Gå til innhold

Har du sett nordlys?

AnonymBruker

Har du sett nordlys?  

93 stemmer

1. 1. Har du noen gang sett nordlys?

• Ja
      79
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

Aldri. Leser relativt ofte at det er mulig her i Oslo-området, men har ikke sett noe.

Anonymkode: 1f9bf...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Stavanger, og det var første gang jeg så nordlys i går kveld! Fantastisk flott! :hjerte:

Følger med sånn ca når det står i avisa at det er mulighet for nordlys, men som oftest er det overskyet eller regn de kveldene så det er dårlig med nordlys i min region. 

Anonymkode: 15928...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er født i verdens nordligste by, så nordlys er jeg vokst opp med. Bor nå på østlandet og har ikke sett nordlys siden jeg var nord i Trøndelag for et par år siden. 

Anonymkode: 8ce65...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke helt se hva hypen her er? Det er jo bare nordlys liksom

Anonymkode: 90249...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett det... Bor på østlandet. Er generelt mye ute i skog etc. om kvelden, (går tur eller sover ute) men det har aldri klaffet. 
Var ute i går fra 23-midnatt, men så ingen ting😫

Har veldig lyst til å se det!! Må vel reise nordover

Anonymkode: dfb6a...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg klarer ikke helt se hva hypen her er? Det er jo bare nordlys liksom

Anonymkode: 90249...d41

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har alltid vært fasinert av naturfenomener, og aurora borealis er ett av dem.

Selv har jeg sett nordlys en del titalls ganger, jeg har ikke tellingen. 
Det er ulikt hver gang, men like vakkert, mystisk, og mytisk, og jeg blir fylt med ærefrykt hver gang jeg ser det. 
Tenk at noe så vakkert inneholder så ekstreme krefter!

Anonymkode: e181c...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så vel nordlyset minst en gang i året da jeg bodde i Øst-Norge. Nå bor jeg sentralt på Sørlandet og orker ikke være oppe til midnatt så det er noen år siden sist. 

Anonymkode: a9506...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 ganger, på Østlandet. En gang som barn, og to ganger som voksen. 

Anonymkode: fbc51...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vokste opp på Østlandet, og har klare minner om å se flotte nordlys da jeg var rundt 12-14 år gammel, så rundt midten på 90-tallet. Mulig det var en periode der det var ekstra flott nordlys da?

Ellers flyttet jeg til en fjellbygd for rundt 10 år siden, og har sett nordlys nesten hver vinter her, men de fleste har vært ganske kjedelige og utydelige - av typen "jeg vet det er nordlys bare fordi det er helt skyfri himmel og værmeldingen sa store sjanser for nordlys". Men nordlyset på mandag så jeg veldig godt og tydelig, så det var antagelig det fineste jeg har sett på nesten 30 år. 

Anonymkode: fa667...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, bor i indre Troms. Ser nordlyset ofte. Jeg skjønner at mange blir fasinert av det, det er vakkert😄

Anonymkode: 82958...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nordlys oftere enn vi ikke har det 😅 Kan også se hval og kongeørn fra stuevinduet. Morsomt å tenke på at folk betaler masse penger for sånt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden sist, når jeg tenker meg om, men opp igjennom, har det da vært litt her nede også. Har sett nordlys så langt sør som Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 9.21):

Du er tydligvis ny på KG. Mye her som ikke bidrar til diskusjoner som er meningsfulle. 

Anonymkode: ee7db...d53

Mye fyllepreik og.

Anonymkode: b2a63...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Er det så intense farger i real life som på bilder eller redigerer de opp intensiteten? Er usikker på om jeg faktisk så det eller om det kanskje bare var noen rare skyer😂

Anonymkode: 5eb44...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 20.51):

Er det så intense farger i real life som på bilder eller redigerer de opp intensiteten? Er usikker på om jeg faktisk så det eller om det kanskje bare var noen rare skyer😂

Anonymkode: 5eb44...a08

Det varierer veldig. Ved kraftig nordlys er også fargene veldig kraftige, mens andre ganger kan det være helt svakt. Men du ser om det er nordlys eller skyer altså, nordlyset beveger seg også gjerne fortere enn hva skyene gjør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av bildene man ser er rett og slett tatt med litt lang eksponering. Blir mer imponerende da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...