Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Går på Yasmin, altså enfase-pille (er det det det heter? Ihvertfall tre uker med gule piller, alle like, og så en uke med sukkerpiller). Skulle tatt den siste pillen på brettet på torsdag, men den ble tatt på fredag. Altså ingen pille torsdag. Etter jeg tok den siste gikk jeg over til de hvite pillene. Har fått mensen. I går, altså søndag, hadde jeg ubeskyttet sex. Burde jeg ta angrepille, eller går det greit så lenge jeg begynner på nytt brett torsdag (da blir vel ikke antall hormonfrie dager mer enn 7, slik det står i bruksanvisningen at det ikke skal være?) Spiller det noen rolle at jeg tok den ene pillen på fredag, selv om jeg skulle ha vært hormonfri da?
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Hvor lenge var det mellom pillen på onsdag og pillen på fredag? ble pillen tatt over 12 timer for sent?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 I og med at jeg hoppet helt over 1 dag, ble den tatt 24 timer for sent. Altså ca 48 timer mellom pillen på onsdag og pillen på fredag.
Gjest gjest 0 Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Så lenge du har hatt mensen er du iallefall gravid. Jeg ville fortsatt som vanlig jeg... Men les i vedlegget i pakka der står det hva du skal gjøre. Har du gått på piller lenge skal det ganske mye til for at du blir gravid ved å glemme en pille.
Gjest gjest1 Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 I og med at jeg hoppet helt over 1 dag, ble den tatt 24 timer for sent. Altså ca 48 timer mellom pillen på onsdag og pillen på fredag. ← Jeg skjønte det, men si du tok p-pillen på onsdag kl 20:00. Da skulle du tatt neste torsdag kl 20:00, men du glemte det, og tok den fredag kl 08:00. Da tok du pillen 12 timer for sent, dvs 12 timer etter at du skulle ha tatt den.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #6 Skrevet 26. desember 2005 Jeg skjønner hva du mener, men det var ikke sånn. Jeg tok den 24 timer for sent, to hele døgn etter onsdagspillen. Kom ikke på det før vanlig pille-tid neste dag.
Iceglow Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 Når du har hatt en blødning etter pilletabben er sjansen for graviditet liten, men selvsagt, den er tilstede i enda større grad enn ved korrekt p-pillebruk. Men er det ikke for sent med Norlevo? Den må jo tas max 72 timer etter ubeskyttet samleie. Hva du gjør utover er jeg ikke helt sikker på, men standardreglene etter p-pilletabber pleier være kondom eller annen barriereprevensjon i minimum 14 dager.
La Luna Skrevet 27. desember 2005 #8 Skrevet 27. desember 2005 Helsesøster sa til meg at det er de første og de siste pillene på et brett som er de viktigste, glømmer du en på midten er det veldig liten sjanse for å bli gravid, men med en av de første eller siste.....hadde tatt en angrepille hvis jeg var deg, bedre føre var skader jo ikke uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå