angstfull1985 Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Skal kjøre bil til Kroatia i sommar, nokon som har gjort det før? Har du nokon tips til Kor man bør stoppe på vegen for overnatting? Kva slags rute vi bør ta? Tenkte å bruke nokre dager nedover, og muligens ei Anna rute opp att
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Har gjort det mange ganger. Vi pleier å enten ta båten over til Danmark først eller kjøre via Sverige. Hvor du skal overnatte kommer veldig an på trafikken, hvor mange pauser dere trenger etc. vi pleier å ta 2-3 overnattinger. Sist var vi 3 netter i Munchen, så delte litt turen der. På vei tilbake var vi 3 netter i Stuttgart. Bergen godt med penger da både overnattinger, stoppesteder og Kroatia begynner å koste en god del. Og husk å kjøpe bomklistremerke til Østerrike og Slovenia ellers får dere bot. Anonymkode: a3740...05f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Har kjørt til Kroatia flere ganger. Vi tar ferje til Danmark, kjører til vi er trøtte og leie og bruker Booking.com eller Hotels.com.til å finne overnatting i nærheten. Anbefaler å få med dere Hitlers feriested Ørneredet, i Kehlsteinhaus. Også kjekt å ta gondol til en fjelltopp i Østerrike, de er "overalt". Anonymkode: e8dca...78c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 Gjort det mange ganger. Tar veien om Sverige og Danmark, gidder ikke bruke tid på å vente på Superspeeden. Det du tjener av tid på overfarten, bruker du ekstra på venting. Stop på Scandinavian Park rett iver grensaæ i Tyskland og kjøp super billig godteri. Dette er danskenes grensehandel, bygget for det og Tyskerne selv får ikke lov til å handle der. Gjennom Tyskland kjører vi fortest mulig da det er døds kjedelige veier. Men en grei stopp er et museum med bl.a. Concorde, det er litt kult. Technik museum Sinsheim. Vi kjører alltid på humør og lyst, så planlegger aldri rute og stopper når vi vil. Bestiller da overnatting gjennom Hotels,com der og da. Finner alltid noe greit. I alpene må dere oppsøke en Rodelbahn, det er akebakke på skinner. Men ikke gå for de største, de bremser for deg. Det beste med slike turer er å ikke planlegge så mye, men å stoppe når dere vil, der dere vil. Anonymkode: 16041...796
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Har vært i Kroatia mange ganger, og kjørt forskjellige veier. Så tenker det kommer veldig ann på hvor i Kroatia dere har tenkt dere, skal dere til Osijek (innlandet) eller Dubrovnik (kysten)? Hva slags interesser har dere? Veldig mye forskjellig å se i Tyskland, men umulig å få med seg alt på en tur. Har dere med unger? Hvor mange timer i bilen ønsker dere om dagen? (Er du/dere vant til å kjøre lange etapper?) Anbefaler også å kjøpe ei kartbok, gir en helt annen oversikt over hvordan ting ligger i forhold til hverandre og lettere å planlegge utifra enn bare gps. Om jeg har god tid på tur så ser jeg meg ut neste by jeg vil til på kartet, også ber jeg gps’n om å unngå motorveier/bomveier og kjører bare småveier. Dette har tatt meg ut på noen fantastiske plasser som jeg aldri hadde sett om jeg bare hadde kjørt etter raskeste/korteste vei som de oftest er innstilt på. Anonymkode: 19c25...4a8 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaler også å kjøpe ei kartbok, gir en helt annen oversikt over hvordan ting ligger i forhold til hverandre og lettere å planlegge utifra enn bare gps. Google maps er det beste å kjøre etter, alltid oppdatert og du kan dermed unngå veier med kø og veiarbeid. Anonymkode: e8dca...78c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #7 Skrevet 28. februar 2023 Dette skal vi også i sommer, men vi har så langt planlagt å ta båten fra Oslo til Kiel, og deretter kjøre til Praha. Derifra er litt usikre, men vurderer å kjøre en natt for å få unna mest mulig transport. Vi har med to barn i barneskolealder. Vurderer å dra innom Italia på vei hjem. Vi beregner 3.5 - 4 uker. Anonymkode: 0a183...8c9
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 Hva med å ta biltoget ene veien hvis det går? Da kjører dere bilen inn i et togvogn pg slipper å kjøre selv gjennom det meste av Tyskland Anonymkode: 2c5c2...ecb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå