Gå til innhold

Ingenting betyr noe, vi skal alle dø uansett..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ramona1970
Capitan Fracassa skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke noe spesielt i mot det som er åndelig, jeg er minst like ivrig på å debunke tull som flat jord og tullete konspirasjonsteorier. 

Jeg er opptatt av å tro på så lite usant som mulig, og så mye sant som mulig, og med det som utgangspunkt trigges bullshitradaren min når det kommer påstander med alt for dårlige bevis, uavhengig om påstandene er av åndelig art eller ikke.

Hvorfor er det viktig for deg å tro på åndelige ting som det ikke finnes gode bevis for?

Det er noen ting man kjenner er sant, og nær døden opplevelser er en av dem. Jeg kjenner jo igjen det stedet som de forteller om, og lengter tilbake dit. Det er ikke noe mindre virkelig fordi det blir for en stor del fornektet i vestlig kultur. Og nær døden opplevelser finnes det en del forskning på som gjør at man ikke uten videre kan si at det er bare bullshit. Det å si at andre menneskers opplevelser er bullshit er også veldig respektløst. Her er det listet noen nettsider der man kan finne forskning: http://ebenalexander.com/resources/research/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...