Kalmusrot Skrevet 28. februar 2023 #21 Del Skrevet 28. februar 2023 Du har i det minste antagelig enn brukbar IQ, som stiller slike eksistensielle spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #22 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så du driver å spekulerer på hva som er meningen med alt, ser den. I det store og det hele ville det ikke hatt noe å si for solsystemet vårt om jorden var en livløs planet eller ikke. Den ville svirret rundt solen uansett. Du kunne sikkert sammenlignet vår eksistens med eksistensen av virus. Den er egentlig ganske meningsløs i det store og det hele ved mindre du ser på det med et religiøse øyne. Da er livet en fase som bestemmer hvordan ditt neste "liv" vil være, viss du tror på sånnt da. Men viss du ser på det med litt enklere øyne, er livet egentlig meningsløst for akkurat deg? Du har følelser som du kan trigge ved å gjøre ting, oppleve ting, lære ting du liker. Du er selv ansvarlig for å skape denne meningen du ikke kan se. Prøv å tenk litt på deg som individ, og ikke menneskeheten som helhet rundt dette. Viss du prøver tror jeg du greier å finne en mening med livet for akkurat deg. Anonymkode: 8111c...d81 Fint svar. Men er det ikke nettopp denne dyrkingen av individualiteten som gjør det hele enda mer meningsløst? Anonymkode: 938b8...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 28. februar 2023 #23 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er bare stort sett død som omgir oss, ja vi dyrker fortiden og historien, men det eneste vi har er her og nå - vi er i live her og nå. Hva er vitsen med å leve når vi vet at vi skal dø? Livet er så fullt av liv at det er ganske klart hva døden består av. Anonymkode: 938b8...c06 Det er vits fordi man kan gjøre noe fint for andre, man kan lære noe bra, man kan gjøre en forskjell i verden, man kan kjenne på alle følelser, på nærhet, på en rush i kroppen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #24 Del Skrevet 28. februar 2023 Hvordan går det rundt folk i samfunnet som ennå ikke har skjønt at vi har en sjel? Dette er ikke ditt første liv, og heller ikke ditt siste, TS ☺️ Anonymkode: bbee0...b97 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #25 Del Skrevet 28. februar 2023 Eller: Alt har en mening , og vi lever evig. Anonymkode: c461a...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #26 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): En må ha det show på vei til døden. Anonymkode: 81cfd...d4a Knulle mest mulig altså Anonymkode: 94614...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #27 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Knulle mest mulig altså Anonymkode: 94614...f48 Det gidder jeg ikke. Har mer trua på mikrodose LSD egentlig. Anonymkode: 938b8...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 28. februar 2023 #28 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg synes i alle fall livet er rikt på mening. Men klart, man må jo gjøre en innsats for å se det meningsfulle, og realisere meningsfulle prosjekter. Det kommer ikke passivt som bildene på en TV-skjerm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #29 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan går det rundt folk i samfunnet som ennå ikke har skjønt at vi har en sjel? Dette er ikke ditt første liv, og heller ikke ditt siste, TS ☺️ Anonymkode: bbee0...b97 Mer nærliggende å tro at liv er liv og død er død, men…ja jeg skulle gjerne trodd på noe slikt, hvilken som helst religion egentlig, men det ligger ikke for meg. Anonymkode: 938b8...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #30 Del Skrevet 28. februar 2023 Ja. Du sier noe. Like greit å få det overstått først som sist. Men så er det dette systemet vi er del av. Jeg blir så vemodig og nesten rørt av noen mennesker jeg ser alt for sjeldent, eldre, som har en helt naturlig og ren livsdriv. Hvorfor er ikke jeg slik? Og aldri om jeg kommer til å være i lignende situasjon som dem. Det evner jeg ikke. Også skammer jeg meg over hvor sliten og håpløst jeg kaster om meg med dager, bare vil at tiden skal gå for å få ting overstått, vil at tiden skal stå fordi jeg gruer meg til at livet går videre dagen etter. Også har jeg egentlig all mulighet i verden til å gjøre hva som helst. Helse, tid, ikke nødvendigvis masse penger, men visse muligheter. Og jeg orker bare ikke. Jeg gidder ikke. Blir litt trist over det og skamfull. Men så er den følelsen mye mer verdifull enn den utålmodigheten og tilstedesløsheten jeg kjenner på til daglig. Forbannede kjemi 😉 Anonymkode: b259b...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #31 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er bare stort sett død som omgir oss, ja vi dyrker fortiden og historien, men det eneste vi har er her og nå - vi er i live her og nå. Hva er vitsen med å leve når vi vet at vi skal dø? Livet er så fullt av liv at det er ganske klart hva døden består av. Anonymkode: 938b8...c06 Jeg hadde også slike tanker. Jeg var deprimert med begynnende selvmordstanker. Enda kan jeg ikke begi meg inn på eksistensielle tanker som dette fordi alt virker nettopp meningsløst og håpløst om jeg gjør det. Anbefaler deg å skaffe hjelp eller finne noen å snakke med samt finne en hobby/lidenskap som gjør at du glemmer tidog sted (hjernepause). Anonymkode: 8efde...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 28. februar 2023 #32 Del Skrevet 28. februar 2023 (endret) Vi lever i en simulasjon. Et avansert SIMS spill. Når A-bombene starter å fly,så er det noen som trykker på "reset" knappen. Bare vent å se. 😂 Endret 28. februar 2023 av Fant80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #33 Del Skrevet 28. februar 2023 Fant80 skrev (6 minutter siden): Vi lever i en simulasjon. Et avansert SIMS spill. Når A-bombene starter å fly,så er det noen som trykker på "reset" knappen. Bare vent å se. 😂 Jaja…dette var om enda mer idiotisk enn religion. Anonymkode: 938b8...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #34 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 0.23): Det er bare stort sett død som omgir oss, ja vi dyrker fortiden og historien, men det eneste vi har er her og nå - vi er i live her og nå. Hva er vitsen med å leve når vi vet at vi skal dø? Livet er så fullt av liv at det er ganske klart hva døden består av. Anonymkode: 938b8...c06 Høres ut som om du har en liten eksistensiell krise. Eller i hvert fall har det gitt deg noe å tenke på. Jeg har også vært der og om det er en trøst så kommer du over det. Forsøk å fokusere på litt nære ting. Tilværelsen vår er så uforståelig likevel. Selv har jeg en personlig tro som gjør slike tanker med forståelig. Eller i hvert fall lettere å akseptere. Vil også nevne denne gamle "dialogen" som kanskje inneholder essensen av det vi burde gjøre; nemlig fokusere på dagen i dag. Person A: "En dag skal vi alle dø!" Person B: "Og alle andre dager skal vi leve!" Anonymkode: 9296e...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #35 Del Skrevet 1. mars 2023 Det er ingen mening med at vi er her. Menneskearten er så høy på seg selv. Vi er bakterier på en bitteliten planet. Anonymkode: a4d4c...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #36 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg tror på evig liv, at sjelene lever videre etter vi dør. Jeg tror livet på jorden er til for at vi sjeler skal lære og erfare alle følelser, dualitet, frykt, redsel, svik, tap, men også glede, kjærlighet, mestring.. vi skal erfare, og lære av alt vi opplever, for å vokse som sjeler. Jeg tror at hvis et menneske tar livet sitt, kanskje pga vonde tanker og følelser, problemer, depresjon osv, så har dette mennesket avsluttet livet før leksen er lært, og mennesket må da tilbake til jorden og møte de samme utfordringene en gang til, i et nytt forsøk på å lære og mestre/forstå. Sånn sett tror jeg livet på jorden er det som betegnes som «helvete», og livet etterpå er «himmelen» hvor vanskelige og negative tanker og følelser ikke eksisterer, men bare ren kjærlighet. De som opplever lite utfordringer i livet de lever, er kanskje ikke sterke nok sjeler til å takle noe mer? Eller kan det hende det er motsatt, at de har erfart og lært av tidligere utfordringer i tidligere liv? Ikke godt å si. Dette er hva jeg tror, ingen kan vite, selvsagt😊 Anonymkode: 43421...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 3. mars 2023 #37 Del Skrevet 3. mars 2023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 3. mars 2023 #38 Del Skrevet 3. mars 2023 Ramona1970 skrev (5 timer siden): Det er på Youtube, så da må det jo være sant 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 3. mars 2023 #39 Del Skrevet 3. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (56 minutter siden): Det er på Youtube, så da må det jo være sant 🙄 Hvorfor er det så viktig for deg å "debunke" og fornekte alt som er åndelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 3. mars 2023 #40 Del Skrevet 3. mars 2023 Ramona1970 skrev (4 timer siden): Hvorfor er det så viktig for deg å "debunke" og fornekte alt som er åndelig? Jeg har ikke noe spesielt i mot det som er åndelig, jeg er minst like ivrig på å debunke tull som flat jord og tullete konspirasjonsteorier. Jeg er opptatt av å tro på så lite usant som mulig, og så mye sant som mulig, og med det som utgangspunkt trigges bullshitradaren min når det kommer påstander med alt for dårlige bevis, uavhengig om påstandene er av åndelig art eller ikke. Hvorfor er det viktig for deg å tro på åndelige ting som det ikke finnes gode bevis for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå