AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg pleier å spise sunt, typ egg, knekkebrød, grovt brød med proteinrikt pålegg osv. holder meg gjerne mett 3-5 timer. Idag var jeg sliten og trett og unnet meg derfor to boller til lunsj😬 dette var i 16-tiden. Det ble plutselig dagens siste måltid, for jeg har ikke kjent på sult resten av dagen. Det hender også at jeg føler jeg holder meg lenger mett med brødskiver med syltetøy enn med salat med egg og masse digg. Hvorfor er det sånn?🤔 Anonymkode: 74d65...1cf
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Kanskje mer fiber og annet i den sunne maten som gjør at fordøyelsen går raskere? Anonymkode: cf665...6d5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Kalorimessig er det kanskje en del mer? Det har litt å si. Også er det noe med å tilfredsstille cravingen da, du spiste akkurat det du hadde lyst på. Da blir du tilfreds på en annen måte. Anonymkode: 41e63...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 Føler helt ærlig det er likt for min del. Propper jeg meg full av «mettende» proteiner og fiber blir jeg fort sulten. Spiser jeg en lik mengde mat, men der det nesten kun er karbohydrater, blir jeg stappmett, over en mye lengre tid 🤪 Er jo ikke slik det skal fungere. Er jo proteiner og fett som skal mette i lengden, ikke karbohydrater 🤪 Anonymkode: 3a173...535 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Sultfølelse kan påvirkes av så mangt. Jeg blir ofte "sulten", som i at det føles som fysisk sult ,men den blir ikke stilt av annet enn akkurat det jeg føler sug etter. Så da kan jeg spise uante mengder grønnsaker og fisk uten at det hjelper en døyt. Mens den bollen jeg egentlig hadde lyst på, gjerne hadde stilt "sulten" umiddelbart. Anonymkode: c456a...d56
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler helt ærlig det er likt for min del. Propper jeg meg full av «mettende» proteiner og fiber blir jeg fort sulten. Spiser jeg en lik mengde mat, men der det nesten kun er karbohydrater, blir jeg stappmett, over en mye lengre tid 🤪 Er jo ikke slik det skal fungere. Er jo proteiner og fett som skal mette i lengden, ikke karbohydrater 🤪 Anonymkode: 3a173...535 Jeg er også slik. Jeg tror kroppen min trenger blodsukkerstigning av karbohydrater for å oppfatte at den blir mett. Spiser jeg kun "sunn" mat med fiber og proteiner kan jeg bare spise og spise, men jeg føler meg fortsatt sulten. Anonymkode: 79484...d1c
Fru2020 Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 Jeg føler det er motsatt, men det krever at jeg spiser endel grønnsaker til måltidet. Jeg spiser etter tallerkenmodellen alle tre måltidene. Det innebærer en ganske så stor andel grønt. Jeg har nettopp vært på "slankefarm" og det var overraskende hvor mye grønt som kreves for å følge den tallerkenmodellen man skal følge når man skal gå ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå