AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Vært sammen med kjæresten i ett år. Han har vært sykemeldt hele året. Jeg er alene med ett barn i skolealder. Kjæresten min finner på noe med sine kompiser ukentlig - to av bestekompisene hans jobber ikke… Så de drar på hyttetur, har pokerkvelder, reiser på guttetur til Sverige og Danmark ++. Det er noe «hele tiden». Føler vi lever så forskjellige liv.. Jeg er hjemme og jobber og har barn mesteparten av tiden, mens jeg føler han planlegger noe nytt å finne på med kompisene hver uke.. Er jeg blitt kontrollerende? Anonymkode: 35bbe...291 1
Katten.2.0 Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Hvordan er det kontrollerende at du føler han gjør noe? 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Hvorfor er han sykemeldt hvis han orker å gjøre noe hele tiden? Anonymkode: e1d77...ef7 5 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er han sykemeldt hvis han orker å gjøre noe hele tiden? Anonymkode: e1d77...ef7 Kan ikke skrive hvorfor, for er redd for å bli avslørt… men han har god grunn til å være sykemeldt.. Anonymkode: 35bbe...291
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Hvordan er det kontrollerende at du føler han gjør noe? Fordi jeg kjenner jeg blir sur og overgitt og lei meg hver gang han forteller meg at han skal avgårde igjen… Anonymkode: 35bbe...291 1
Bombasi Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Ser ikke hva du kontrollerer her, så nei. Dere høres ikke særlig kompatibel ut, for å si det slik, og da forlange at han møter deg litt mer på midten i livene deres for at dere skal få et fint liv sammen er ikke å kontrollere heller. For øvrig høres han veldig sprek ut for å være langtidssykemeldt 100%. Endret 27. februar 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Du er ikke kontrollerende, men kanskje du har litt andre verdier i livet enn hva han har. Siden du har barn ville jeg sterkt vurdert forholdet. Han har helt andre prioriteringer enn du har og må ha med barn. Anonymkode: 09886...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Kan ikke helt se hva du mener er kontrollerende ut fra innlegget ditt Anonymkode: b10e8...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Bombasi skrev (3 minutter siden): Ser ikke hva du kontrollerer her, så nei. Dere høres ikke særlig kompatibel ut, for å si det slik, og da forlange at dere møtes litt mer på midten i livene deres for at dere skal få et fint liv sammen er ikke å kontrollere heller. For øvrig høres han veldig sprek ut for å være langtidssykemeldt 100%. Men hva vil det si å møtes på midten..? Altså i praksis i dette tilfellet? Anonymkode: 35bbe...291
Bombasi Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva vil det si å møtes på midten..? Altså i praksis i dette tilfellet? Anonymkode: 35bbe...291 Nei altså, du har jo ikke så mye å gå på og kan ikke leve det livet han gjør, så det er jo han som må møte deg. Det betyr at han må roe ned dette jetzet-livet litt og begynne å fokusere på deg. Herav bør du møte han på midten med å ikke nekte han å dra på alt, altså noe må han få lov til. Har for øvrig endret litt av ordlyden min i innlegget du siterte til at han møter deg litt mer på midten, for det var det jeg mente. Endret 27. februar 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Du er ikke kontrollerende, du er heller skuffet over kjæresten din. Du har et barn du må ta deg av, og han er sykemeldt og fullt opptatt av hytteturer og guttekvelder. I tillegg så er han langtidssykmeldt, men fokuset er på alt annet enn å være en støtte og kjæreste for deg. Er planen hans å bli ufør ? Det kommer snart en periode der han får halv lønn , og hva da? Er dette noe du vil satse på? Anonymkode: 9d47b...ede
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan ikke skrive hvorfor, for er redd for å bli avslørt… men han har god grunn til å være sykemeldt.. Anonymkode: 35bbe...291 Godt mulig han har grunn til å være sykemeldt fra den jobben han har. Men når han orker å farte hele tiden, så burde han skaffe seg en annen jobb. Han lever jo som en uansvarlig tenåring. Anonymkode: e1d77...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er ikke kontrollerende, du er heller skuffet over kjæresten din. Du har et barn du må ta deg av, og han er sykemeldt og fullt opptatt av hytteturer og guttekvelder. I tillegg så er han langtidssykmeldt, men fokuset er på alt annet enn å være en støtte og kjæreste for deg. Er planen hans å bli ufør ? Det kommer snart en periode der han får halv lønn , og hva da? Er dette noe du vil satse på? Anonymkode: 9d47b...ede Det var satt på spissen. Han er en god kjæreste for meg. Veldig opptatt av st jeg skal ha det bra. Jeg prøver bare å finne ut av hvorfor jeg føler det som jeg gjør. Om jeg er blitt kontrollerende.. hvorfor jeg ikke liker at han finner på så mye gøy. Kanskje jeg er sjalu? Jeg er jo stuck her hjemme med barn og jobb.. skulle bare ønske jeg følte vi var to om det Anonymkode: 35bbe...291
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var satt på spissen. Han er en god kjæreste for meg. Veldig opptatt av st jeg skal ha det bra. Jeg prøver bare å finne ut av hvorfor jeg føler det som jeg gjør. Om jeg er blitt kontrollerende.. hvorfor jeg ikke liker at han finner på så mye gøy. Kanskje jeg er sjalu? Jeg er jo stuck her hjemme med barn og jobb.. skulle bare ønske jeg følte vi var to om det Anonymkode: 35bbe...291 Ok, men da har jeg tolket deg feil. Hvorfor kan ikke du finne på noe som er gøy da? Anonymkode: 9d47b...ede 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #15 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, men da har jeg tolket deg feil. Hvorfor kan ikke du finne på noe som er gøy da? Anonymkode: 9d47b...ede Fordi jeg har barn? Og må jobbe mye for å få økonomien til å gå rundt. Jeg og kjæresten finner på gøye ting sammen de helgene jeg har fri fra barn og jobb. Men poenget er at han finner på gøye ting med kompiser ukentlig… mens jeg har barna. Det bare føles rart etter 1 år sammen Anonymkode: 35bbe...291
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det var satt på spissen. Han er en god kjæreste for meg. Veldig opptatt av st jeg skal ha det bra. Jeg prøver bare å finne ut av hvorfor jeg føler det som jeg gjør. Om jeg er blitt kontrollerende.. hvorfor jeg ikke liker at han finner på så mye gøy. Kanskje jeg er sjalu? Jeg er jo stuck her hjemme med barn og jobb.. skulle bare ønske jeg følte vi var to om det Anonymkode: 35bbe...291 Han fører en livsstil som ikke er kompatibel med det å ha en partner med et lite barn. Jeg tror det er det du føler på og ikke trives med. En "veldig god kjæreste" oppfører seg ikke slik han gjør om han er seriøs i forholdet, etter min mening. Han oppfører seg som en tenåring uten forpliktelser, og det er ikke forenelig med å være i et forhold med noen som har barn fra før. Jeg synes også det er litt bekymringsverdig at du føler det er du som er problemet i dette forholdet. Anonymkode: 09886...9f9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 Du er ikke kontrollerende, ts. Hadde satt ned foten hvis jeg var deg.. Anonymkode: be10d...50b
NiceOrNothing Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært sammen med kjæresten i ett år. Han har vært sykemeldt hele året. Jeg er alene med ett barn i skolealder. Kjæresten min finner på noe med sine kompiser ukentlig - to av bestekompisene hans jobber ikke… Så de drar på hyttetur, har pokerkvelder, reiser på guttetur til Sverige og Danmark ++. Det er noe «hele tiden». Føler vi lever så forskjellige liv.. Jeg er hjemme og jobber og har barn mesteparten av tiden, mens jeg føler han planlegger noe nytt å finne på med kompisene hver uke.. Er jeg blitt kontrollerende? Anonymkode: 35bbe...291 Nei , men du har litt andre verdier enn han . 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 Er det rart å ha kontakt med venner ukentlig, barn eller ei? Anonymkode: 8b8e2...9aa 1
Romilo Skrevet 28. februar 2023 #20 Skrevet 28. februar 2023 Du lar han jo dra, da er du ikke kontrollerende. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt ned foten for lengst. Virker ikke som han bryr seg om at det er en unge i bildet heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå