Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er normalvektig, men har en del fett samlet på magen min, og aner ikke hvordan jeg skal «få det bort». Spiser vanlig og sunt, trener 1-2 ganger i uka. Vil ned i fettprosent! Må jeg spise veldig lite da? Og trene mye styrke?

Slet med forstyrret spising som tenåring så vil helst ikke begynne å telle kalorier, jeg vet jo allerede hvor mye som er i de ulike ingrediensene, og spiser sjeldent ferdigmat. 

Eventuelt noen kosttilskudd eller mirakelkur som setter i gang fettforbrenningen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare bli flinkere til å trene?

En gang i uka er ikke trening...

Anonymkode: 8df6d...547

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har vært syk men målet er 2-3 ganger i uka. Det er vel ganske standard? Kommer ikke til å dra 5 ganger i uka liks

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh, jo?

• Liker 3
Skrevet

Det har mer med kosthold enn trening å gjøre. En må unngå sukker, prosessert mat og usunne fett typer. 

Særlig sukker 

Anonymkode: f5824...39c

Skrevet

Trenger ikke trene masse for å bli kvitt magefett. Spise mindre og gå lange turer feks.

Nå vet ikke jeg hvor mye fett det er snakk om, men litt er helt normalt for voksne damer:) 

Anonymkode: 1cc38...948

Skrevet
Danseskjørt skrev (8 timer siden):

Eh, jo?

En gang i uka er selvsagt trening, og alt er bedre enn ingenting, men TS kan ikke forvente å få endring i kroppssammensetning med såpass lite trening. 

Anonymkode: cb6b6...ebb

• Liker 2
Skrevet
Kaudervelsk skrev (9 timer siden):

Jeg er normalvektig, men har en del fett samlet på magen min, og aner ikke hvordan jeg skal «få det bort». Spiser vanlig og sunt, trener 1-2 ganger i uka. Vil ned i fettprosent! Må jeg spise veldig lite da? Og trene mye styrke?

Slet med forstyrret spising som tenåring så vil helst ikke begynne å telle kalorier, jeg vet jo allerede hvor mye som er i de ulike ingrediensene, og spiser sjeldent ferdigmat. 

Eventuelt noen kosttilskudd eller mirakelkur som setter i gang fettforbrenningen? 

En kombinasjo av HIIT (høyintensitets intervalltrening)  og (tung) styrke er visstnok det mest effektive for å forbrenne magefett. 

Skrevet

Fettfrysing laser på hudklinikk?

Anonymkode: d1a41...3c4

Skrevet

Hvis det er noen trøst TS, så har jeg BMI i nedre normalområde. Jeg har synlige muskler på rygg, armer, ben og øverste del av magen. Jeg trener 5 ganger i uka, både kondisjon og tung styrke. Og jeg spiser "riktig". Men den lille puta under navlen blir jeg ikke kvitt. Den vil selvsagt bli borte om jeg sulter meg, men da vil jeg for det første ha det ekstremt ukomfortabelt, for det andre vil jeg ikke kunne prestere på trening eller i hverdagen og for det tredje vil det være umulig å opprettholde. Rent genetisk er det urealistisk for meg å ha six-pack og lite magefett. Til "gjengjeld" lagrer jeg lite fett over armer og ryggen. 

Men jeg er frisk, sunn og sterk. Det er tross alt det som teller. 

Anonymkode: 9561a...113

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En kombinasjo av HIIT (høyintensitets intervalltrening)  og (tung) styrke er visstnok det mest effektive for å forbrenne magefett. 

Ingen ting er mer effektivt en noe annet spesifikt for magefett.

Det som «brenner» fett i ansiktet, armene, ben, rygg osv, er det samme som «brenner» magefett.

Anonymkode: f198f...79f

• Liker 1
Skrevet

Kardio i kombinasjon med styrketrening hjelper for å få flat mage. Ville trent 2-4 økter i uka

Anonymkode: 2dffd...36b

Skrevet

Du kan dessverre ikke punktforbrenne enkelte områder, nei. Det kan være lønnsomt å øke aktivitetsnivået, men det trenger absolutt ikke være styrketrening. Gå tur i et tempo som gjør deg litt svett på ryggen, for eksempel. Gjør noe du liker og som du kan gjøre flere dager i uken. Det er summen på sikt, som avgjør vekta di. På samme måte som at inntaket av en salat ikke gjør deg magisk tynn på et blunk, så vil heller ikke en treningsøkt i uken gjøre noe. Hvis du ser på alle timene som er i løpet av en måned 730, så vil ikke 4 timer trening (en time i uka) ha særlig stor effekt. Når det er 726 du ikke trener. De fire øktene blir en dråpe i havet, selv om det helt klart er bedre enn ingen ting. Så du vil ha bedre effekt av å se nærmere på kostholdet. Men det er supert at du er bevisst på at det kanskje ikke er ideelt siden du har hatt trøbbel før. Men du kan med fordel lese deg opp på å øke proteininntaket ditt, mange opplever at det på sikt påvirker mengden fett på kroppen. 

Anonymkode: d6042...e67

Skrevet

Så lenge man fortsatt har smale overarmer og fine linjer fra nakken og ned til ryggen synes jeg det ikke gjør noe med litt mage, og midjen er jo der uansett. Tipper du ser helt nydelig ut!

Anonymkode: 02071...f08

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...