Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt 2 eller flere ganger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er smertene etterpå lik hver gang? Eller er det verst 1 gang? 

Anonymkode: 6e574...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bukoperasjon er jo bukoperasjon, så det blir ikke mindre smerter fordi man har gjort det før. Men man vet jo litt mer hva man går til etter første gang. 

Anonymkode: 0fed8...e45

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bukoperasjon er jo bukoperasjon, så det blir ikke mindre smerter fordi man har gjort det før. Men man vet jo litt mer hva man går til etter første gang. 

Anonymkode: 0fed8...e45

Tenkte kansje(håpte🙈) det er litt mindre nerver og slikt, da man allerede har arr som blir skåret i på nytt.. 

Anonymkode: 6e574...8ab

Skrevet

Jeg hadde mye mindre smerter etter mitt andre keisersnitt. Etter første hadde jeg vondt i ukevis. Måtte ta smertestillende langt utover det som var vanlig i følge legen min. 
Etter keisersnitt nr 2 stakk jeg ned i kiosken og kjøpte meg noen greier på kvelden etter keisersnittet. Brukte smertestillende i to dager og var helt fin og smertefri. 
Etter keisersnitt nr. 3 brukte jeg smertestillende i ca en uke.

Så min erfaring er at det er lettere etter første. Men det er nok flere faktorer som spiller inn. Det første keisersnittet mitt var et hastesnitt og jeg ble kastet inn i en fødselsdepresjon. Det hadde jeg ikke med de andre to.

Anonymkode: 37904...72b

Skrevet

Min erfaring var at det var mye vondere andre gang, pga arrvev fra forrige ks. Hadde veldig vondt i sikkert 2 måneder, verdt de første seks ukene. 

Anonymkode: 43171...d40

• Liker 3
Skrevet

Det var verre første gang 

Grunnen var luftsmertene. Andre gangen viste jeg hva jeg gikk til og fikk presset meg opp å stå kun få timer etterpå. Jeg jobbet aktivt mot å unngå luftsmerter.

Dro hjem 48 timer senere. 

Skrevet

Har tatt to planlagte ks. Tror smertene har vært ganske lik begge gangene. Men første gang fikk jeg lite og ingen smertelindring i dagene etterpå, da luftsmertene stod på som verst. Det andre ks var på et annet sykehus og her ble jeg mye bedre smertelindret helt fra starten av og i flere dager. Merket derfor mindre til smertene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde mer smerter på ks nummer 2. Men tror det var fordi jeg hadde en god del arrvev fra første gang, havnet på tomannsrom på barsel (fikk da aldri tid til å slappe av) og hadde en under to år hjemme fra før😅 

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart ha KS nr 3 i juni, og synes det går bedre for hver gang. Men jeg er særdeles lite plaget etter ett KS da, oppe å går med en gang (med riktig smertelindring) og er lite plaget etterpå. Hadde mye mer plager etter vaginal fødsel med infeksjoner i 2011.

Anonymkode: fa4ff...bda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 22.01):

Jeg hadde mye mindre smerter etter mitt andre keisersnitt. Etter første hadde jeg vondt i ukevis. Måtte ta smertestillende langt utover det som var vanlig i følge legen min. 
Etter keisersnitt nr 2 stakk jeg ned i kiosken og kjøpte meg noen greier på kvelden etter keisersnittet. Brukte smertestillende i to dager og var helt fin og smertefri. 
Etter keisersnitt nr. 3 brukte jeg smertestillende i ca en uke.

Så min erfaring er at det er lettere etter første. Men det er nok flere faktorer som spiller inn. Det første keisersnittet mitt var et hastesnitt og jeg ble kastet inn i en fødselsdepresjon. Det hadde jeg ikke med de andre to.

Anonymkode: 37904...72b

Kan signere hvert ord du skriver. Akkurat samme erfaring. 

Anonymkode: 2c3f0...87f

AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (På 27.2.2023 den 22.23):

Det andre ks var på et annet sykehus og her ble jeg mye bedre smertelindret helt fra starten av og i flere dager. Merket derfor mindre til smertene. 

Ja, det er veldig stor forskjell på smertelindring som tilbys! Etter første fødsel fikk jeg morfinpumpe i låret. Etter andre fikk jeg kun tilbud om Paracet i ordinær dose. 

Skrevet

Jeg har 2 keisersnitt og 2 andre bukoperasjoner. Alle var like vonde i ettertid. Håper aldri jeg må operere i magen igjen.

De smertene etter keisersnittene hadde en fin premie til slutt og var verdt det. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to keisersnitt, og ikke hatt vondt i det hele tatt. Mulig jeg har vært heldig og fått mye smertestillende? Fødte på Ullevål. 

Anonymkode: 9ce0c...e03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to keisersnitt. Første var absolutt verst. 

Vet ikke helt om det er fordi jeg visste hva jeg gikk til, eller hva, men ved første keisersnitt brukte jeg lang tid på å komme meg opp på beina. Første gangen jeg skulle opp og gå holdt jeg på å svime av, og måtte sitte på do og bli dusjet og stelt. Klarte heller ikke å stå helt rett i ryggen på en uke. Brukte smertestillende mye lenger enn ved andre snitt.

Andre keisersnitt klarte jeg mye selv ganske raskt, jeg klarte å stå rett i ryggen allerede dagen etter, og smertene var rett og slett mye mindre enn forrige gang. Begge var forsåvidt planlagte snitt uten komplikasjoner. 

Anonymkode: e5da7...eb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, det er veldig stor forskjell på smertelindring som tilbys! Etter første fødsel fikk jeg morfinpumpe i låret. Etter andre fikk jeg kun tilbud om Paracet i ordinær dose. 

Samme her, i omvendt rekkefølge. Paracet hadde ingen effekt på disse smertene, og slik regner jeg med det er for de fleste. Fikk beskjed om at de ikke kunne/ville gi morfin i dagene etter ks med tanke på overgang i morsmelk. 

AnonymBruker
Skrevet

Mindre smerter etter ks nr 2, men da var jeg og mer "på" å ba om sterkere smertestillende når jeg trengte det de første dagene. Etter ks 1 var det lite annet å få enn paracet og voltaren, måtte mase for å få det tilogmed. Etter ks 2 fikk jeg en ferdigfylt dosett og tok selv paracet/voltaren hver 6.time, fikk og morfintablett når jeg ba om det. Var og mer påpasselig på å ta lactulose fra dag 1, og tvingte meg opp for å gå tidlig selv om det gjorde vondt. Mye mer mobil når jeg kom hjem etter ks 2🙂

Anonymkode: 3f1b7...50e

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å føde slik det er ment at man skal føde? 

Anonymkode: 4bc32...a50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dust.

Har tatt to ks, rett og slett for å redde barnas liv. Første gang var verst.

Anonymkode: 63821...a78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For min del var det helt umulig. Begge gangene har baby ligget i tverrleie. Å føde et barn som ligger på tvers vil ende med døden. 

Anonymkode: 84c67...fa9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 0.32):

Da var det egentlig ment fra naturens side at både jeg og baby skulle dø. For det var ikke plass i bekkenet. Så sånn er det

Anonymkode: 6ecf3...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...