Anonym202 Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Hei! HJELP🤯 Jeg skal kjøre opp i Stavanger om noen få uker og lurer veldig på hvordan selve oppkjøringen foregår, do´s and dont´s osv... (Tar med glede i mot tips fra dere som har kjørt opp i andre byer også) Er så veldig nervøs til tross for at jeg vet at jeg kan kjøre bil🙈 Om du har kjørt opp i Stavanger så del gjerne hvilken kjørerute du fikk! Hadde vært greit å vite noen alternativer. + eventuelle steder i Stavanger/Sandnes området man må være litt ekstra obs på at mange gjør feil. Har ikke kjøretime før 9.mars, men har lyst til å øvelseskjøre på potensielle oppkjøringsruter før den neste kjøretimen. Endret 27. februar 2023 av Anonym202 legge til litt info
Merlin Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Du vil kjøre på motorveien i akselerasjon og retardasjonsfeltene. Kannik , vær obs på felt ut og inn fra motorveien i rundkjøringen og buss - taxi feltene. Oalsgata Sandnes, mange trafikklys, forsiktig med gammelt grønt lys og fotgjengerfeltene. Hillevåg, felt, fotgjengerovergangene. Overdriv bruken av speil, se langt fram. Vær spesielt obs i rundkjøringene, felt. rett fram eller til høyre, ligg til høyre om ikke annet angitt. Korrekt bruk av blinklys er veldig viktig. Men hva sier sjåførlæreren din om ruten sakkyndig tar deg inn på ?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 En vet da ikk noe om ruten før man sitter der å har oppkjøring. Jeg fikk kjøre utover solasplitten mot Ølberg og over julabygda Anonymkode: 12bd3...ce6
Anonym202 Skrevet 7. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2023 @Merlin Takk for tips! Fikk en telefon fra kjøreskolen om at kjørelæreren min plutselig ikke jobber der lenger så nå skal jeg ha siste kjøretimen min med en ny kjørelærer. Håper han mener jeg er like klar for oppkjøring som den tidligere kjørelæreren min og de andre som har kjørt med meg🙈 Jeg vet at jeg kjører godt og er veldig komfortabel bak rattet, men blir så ekstremt nervøs når jeg vet at jeg må prestere foran noen.. Litt over 2 uker til oppkjøring🤯 @AnonymBruker Jeg er klar over at man ikke vet om ruten for man sitter i bilen og oppkjøring starter. Jeg lurte egentlig bare på hvilke ruter andre som har kjørt opp i Stavanger og omegn har fått tildelt😊
Laraa Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 (endret) Min oppkjøringsrute gikk fra trafikkstasjon via motorveien til kvadrat, Vibemyra, Lura, Gandal, Oalsgata og tilbake til trafikkstasjonen via Forusbeen. Vær obs på at Vibemyra IKKE er forkjørsvei. Det er mange som lar seg lure, og det er flust av utkjørsler og sideveier med vikeplikt. Derfor har de i følge kjørelæreren min lagt til den i oppkjøringsruta. Oalsgata er heller ikke noen favoritt å få på oppkjøring, fordi selv folk med lappen synes Oalsgata er et hel****. Men den er veldig ofte med på oppkjøring for at sensor skal se at du takler flere ting på en gang. Forusbeen likeså. Forusbeen er ofte med på oppkjøring fordi den fører til trafikkstasjonen fra motorveien. Vær oppmerksom på at du på Forusbeen må passe på å ligge i riktig felt og tenk langsiktig, for påtvunget feltskifte rett etter/ før neste rundkjøring kan fort skje hvis hvis du ikke er oppmerksom Endret 9. mars 2023 av Laraa
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Har du bestod? Jeg skal ha oppkjøring snart og jeg gruer meg veldig. 😩 Anonymkode: 88582...2bb
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #7 Skrevet 28. november 2023 Eg hadde oppkjøringen for ikkje så lenge siå i Stavanger. Vet at oppkjørings-ruten man får e heilt tilfeldig (generert av statens vegvesen). Kjørte fra statens vegvesen ut mot den sykt store rundkjøringen (Forus Nord) te E39 mot Stavanger sentrum. Kjørte overalt i heile Stavanger-området, (Sentrum, Kampen, Tasta, Madlaveien (Tjensvollkrysset) og tebake. Eg va heilt sikkert på at eg måtte kjøre te Sandnes, men neida, eg slapp jævli billig unna.. Oppkjøringsruten min var så sei skapt for meg.😂 Kjørt som passasjer på de veiene siå eg va liten. Men, eg tror heilt ærlig at den ruten eg fekk e seriøst 10 % sjans å få på oppkjøringen. De aller fleste (alle eg kjenne iallfall) måtte kjøre ut mot Forus og Sandnes. Øvelseskjør mye i Sandnes området, selv om du bor i Stavanger. Vet at denne tråden er litt gammel, man kanskje det hjelper noen som skal ha oppkjøringen snart! Anonymkode: 6b1ec...5f2 2
Silvia515 Skrevet 30. november 2023 #8 Skrevet 30. november 2023 Anonym202 skrev (På 27.2.2023 den 21.44): Hei! HJELP🤯 Jeg skal kjøre opp i Stavanger om noen få uker og lurer veldig på hvordan selve oppkjøringen foregår, do´s and dont´s osv... (Tar med glede i mot tips fra dere som har kjørt opp i andre byer også) Er så veldig nervøs til tross for at jeg vet at jeg kan kjøre bil🙈 Om du har kjørt opp i Stavanger så del gjerne hvilken kjørerute du fikk! Hadde vært greit å vite noen alternativer. + eventuelle steder i Stavanger/Sandnes området man må være litt ekstra obs på at mange gjør feil. Har ikke kjøretime før 9.mars, men har lyst til å øvelseskjøre på potensielle oppkjøringsruter før den neste kjøretimen. Min sønn kjørte opp i Stavanger/Sandnes i sommer. De kjørte fra Forus til Stavanger sentrum på E39, deretter langs bussveien til Lura. Så parkerte han på Kvadrat og kjørte videre tilbake til Forus. Jeg husker han syntes det var en hyggelig tur med en hyggelig sensor. Han hadde fått råd fra kjørelærer (kjøreskole i Sandnes) om å kommentere hva han så og gjorde. I forkant pugget vi kjøring i Kannik, noe han syntes var komplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå