Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Velvia
Skrevet
1 minutt siden, ItchyBitchySpider said:

Men hvordan er vi biologiske kvinner i hodet? Forklar gjerne. 

Det jeg snakker om er at noen mennesker får problemer når kroppen ikke stemmer overens med det bildet man har av seg selv. Jeg kan ikke forklare hvorfor noen føler seg hele som mennesker når de har bryster større enn en b-cup, men sånn er det nå en gang at de gjør.

Går ut i fra at du er kvinne så kan du jo tenke på hvordan det ville føltes om du våkner opp i morgen tidlig med synlig skjeggvekst som blir mer og mer kraftig utover året.

Sett i sammenheng med at folk får et bedre liv med riktig kropp så er det helt absurd å sitte å diskutere fengselsfugler i utlandet og den angivelige trusslen disse få menneskene tydeligvis skal utgjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest CatPerson123
Skrevet

Ganske ukomfortabelt, tenker jeg. Personlig for meg hvertfall. Hvis jeg skal dusje foran andre, blir det bare foran kvinner altså. Det må respekteres det også. 

Skrevet
Korvetta skrev (4 minutter siden):

Det er absurd å bruke betegnelser som 'biologiske menn' og 'biologiske kvinner'. Hva søren skal det bety? Bare si penis og vagina, som du egentlig mener 🙄

Og det du kommer med der, er et kulturproblem. Vi nordmenn kan ikke være så redde for hverandre at vi ikke tåler å se hverandres kropper. Helledussen, det finnes ei maken.

Har du baller nok til å si til ei dame som har vært utsatt for seksuelle overgrep, at hun bare må tåle å se en mann i damegarderoben? Å si biologiske menn og kvinner er ikke absurd, det er biologi. Biologi er vitenskap. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Velvia skrev (4 minutter siden):

Det jeg snakker om er at noen mennesker får problemer når kroppen ikke stemmer overens med det bildet man har av seg selv. Jeg kan ikke forklare hvorfor noen føler seg hele som mennesker når de har bryster større enn en b-cup, men sånn er det nå en gang at de gjør.

Går ut i fra at du er kvinne så kan du jo tenke på hvordan det ville føltes om du våkner opp i morgen tidlig med synlig skjeggvekst som blir mer og mer kraftig utover året.

Sett i sammenheng med at folk får et bedre liv med riktig kropp så er det helt absurd å sitte å diskutere fengselsfugler i utlandet og den angivelige trusslen disse få menneskene tydeligvis skal utgjøre.

Jeg har faktisk en del uønsket hårvekst, så skjønner godt hvordan det føles.

Gjest Velvia
Skrevet

I dag så klarer man å skille på spiseforstyrrelser og transseksualisme (nå kjønnsinkongruens).

All erfaring tilsier at om man har reell kjønnsinkongruens så går det ikke over.

Skrevet

Benekter du at de har mannlig DNA og er blitt født med en mannskropp? Benekter du biologi?

• Liker 8
Gjest CatPerson123
Skrevet
Korvetta skrev (7 minutter siden):

Det er absurd å bruke betegnelser som 'biologiske menn' og 'biologiske kvinner'. Hva søren skal det bety? Bare si penis og vagina, som du egentlig mener 🙄

Og det du kommer med der, er et kulturproblem. Vi nordmenn kan ikke være så redde for hverandre at vi ikke tåler å se hverandres kropper. Helledussen, det finnes ei maken.

Nei!!! Biologisk har en betydning, selv om folk vil glemme det! Så helt riktig å si biologiske menn og kvinner.

Gjest Velvia
Skrevet

Hva er det å være en kvinne da? Hva er feminint nok?

Gjest Velvia
Skrevet
Just now, ItchyBitchySpider said:

Benekter du at de har mannlig DNA og er blitt født med en mannskropp? Benekter du biologi?

Har jeg noen gang skrevet det?

Gjest CatPerson123
Skrevet
Velvia skrev (1 minutt siden):

I dag så klarer man å skille på spiseforstyrrelser og transseksualisme (nå kjønnsinkongruens).

All erfaring tilsier at om man har reell kjønnsinkongruens så går det ikke over.

Ja, men hvordan vite hvem som har reell kjønnsikongruens? 

Skrevet

Personlig tror jeg ikke det er "flere som går lei", men flere som ytrer seg om hvor lei de faktisk er (har vært ei stund)... Kan ta feil, selvsagt :vetikke: 

• Liker 1
Gjest Velvia
Skrevet
Just now, CatPerson123 said:

Ja, men hvordan vite hvem som har reell kjønnsikongruens? 

Det vet personene selv og legene som setter diagnosen.

Gjest CatPerson123
Skrevet
Velvia skrev (1 minutt siden):

Har jeg noen gang skrevet det?

Hvis du ikke benekter det, skjønner du vel at de er hvertfall transkvinner, og ikke vanlige kvinner? Transkvinner fordi de har vært menn før, og det forsvinner ikke på magisk vis. Begrepet "mann" kommer fra det biologiske, ofte.

Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (8 minutter siden):

Det er ingen som forteller noen at de er feil. Men transkvinner er biologiske menn med kvinnelig kjønnsidentitet. Å kalle dem biologiske kvinner blir en løgn. Det er ingen som sier at transkvinner skal diskrimineres på arbeidsplassen eller sosiale medier. Men biologiske kvinner kan samtidig forbeholde seg retten til å slippe å se en person med mannlig utseende naken i en fellesdusj. 

Biologi og biokjemi på dette området er presist.  

Det er ikke "temmelig presist" eller "litt presist" - Det er presist, som matematikk.  

Det går ikke an å føle seg frem til et annet svar, vel det går an, men svaret blir feil. 

Om 90% av klodens innbyggere føler at det er noe annet så er det fortsatt like feil.. 

For ikke å snakke om i idretten, man er på ville veier flere steder. 

Problemet jeg får er når du hører om regelrett "grooming" og indoktrinering av barn, en del av det sistnevnte regelrett institusjonelt og systematisk.  

Den dagen min sønn kommer hjem fra barnehage eller skole og beretter noe sånt som "mamma, pappa, hvilket kjønn er jeg? de sa at jeg kan være det kjønnet jeg vil" kommer jeg til å ta affære på alle måter jeg kan ta (legal) affære på. 

Og kjønnsbekreftende behandling iform av testosteron (et androgent anabolt steroid) og østradiol etc. i barn nedi 12 års alder er fullstendig galskap. 

Barn er barn, de har tid til å finne ut av dette selv om det skulle være en greie.  

Jeg har studert min biokjemi, i tillegg er jeg over snittet aktiv innen styrketrening/fitness. 

Anabole steroider er legemidler, de har aldri vært beregnet på å gjøre bodybuildere større.  

Medisinsk bruk av de forskjellige anabole steroidene er både livreddende og livskvalitetsøkende (brannskader, hormonmangel, kreft, livsfarlig undervekt typ hiv/aids/kreft, beinskjørhet, anemier, lista er lang) 

Men kjønnsbekreftende behandling i tolvåringer?  

Bruk av steroider av kroppsbyggere og andre idrettsfolk (doping) kalles selvmedisinering aka rekreasjonell bruk. 

Bruk av steroider i tolvåringer uten medisinsk behov er galskap. 

Setter du en tolvåring på eksempelvis testosteron så vil du forårsake ireversible prosesser i kroppen. Hormonsystemet og balansen mellom de forskjellige hormonene vil bli permanent forstyrret, svekket, og sjansen for alvorlige lidelser av både psykisk og fysisk art vil øke ved langvarig bruk i barn og ungdom som har et hormonsystem som fortsatt har mange år på å utvikle seg. 

Den dagen tolvåringen er blitt til en attenåring som plutselig angrer seg, da er det muligens for sent. 

Fullstendig vannvidd.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Gjest Velvia
Skrevet
Just now, CatPerson123 said:

Hvis du ikke benekter det, skjønner du vel at de er hvertfall transkvinner, og ikke vanlige kvinner? Transkvinner fordi de har vært menn før, og det forsvinner ikke på magisk vis. Begrepet "mann" kommer fra det biologiske, ofte.

Jeg tenker at det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig. At noen er født gutter/jenter så har de en identitet som tilsier det motsatte. Det er ikke noen motsetning mellom å være født jente og ha en mannlig kjønnsiditet og dermed være og bli oppfattet som en mann.

Gjest Velvia
Skrevet
2 minutter siden, Kjøtt said:

Biologi og biokjemi på dette området er presist.  

Det er ikke "temmelig presist" eller "litt presist" - Det er presist, som matematikk.  

Det går ikke an å føle seg frem til et annet svar, vel det går an, men svaret blir feil. 

Om 90% av klodens innbyggere føler at det er noe annet så er det fortsatt like feil.. 

For ikke å snakke om i idretten, man er på ville veier flere steder. 

Problemet jeg får er når du hører om regelrett "grooming" og indoktrinering av barn, en del av det sistnevnte regelrett institusjonelt og systematisk.  

Den dagen min sønn kommer hjem fra barnehage eller skole og beretter noe sånt som "mamma, pappa, hvilket kjønn er jeg? de sa at jeg kan være det kjønnet jeg vil" kommer jeg til å ta affære på alle måter jeg kan ta (legal) affære på. 

Og kjønnsbekreftende behandling iform av testosteron (et androgent anabolt steroid) og østradiol etc. i barn nedi 12 års alder er fullstendig galskap. 

Barn er barn, de har tid til å finne ut av dette selv om det skulle være en greie.  

Jeg har studert min biokjemi, i tillegg er jeg over snittet aktiv innen styrketrening/fitness. 

Anabole steroider er legemidler, de har aldri vært beregnet på å gjøre bodybuildere større.  

Medisinsk bruk av de forskjellige anabole steroidene er både livreddende og livskvalitetsøkende (brannskader, hormonmangel, kreft, livsfarlig undervekt typ hiv/aids/kreft, beinskjørhet, anemier, lista er lang) 

Men kjønnsbekreftende behandling i tolvåringer?  

Bruk av steroider av kroppsbyggere og andre idrettsfolk (doping) kalles selvmedisinering aka rekreasjonell bruk. 

Bruk av steroider i tolvåringer uten medisinsk behov er galskap. 

Setter du en tolvåring på eksempelvis testosteron så vil du forårsake ireversible prosesser i kroppen. Hormonsystemet og balansen mellom de forskjellige hormonene vil bli permanent forstyrret, svekket, og sjansen for alvorlige lidelser av både psykisk og fysisk art vil øke ved langvarig bruk i barn og ungdom som har et hormonsystem som fortsatt har mange år på å utvikle seg. 

Den dagen tolvåringen er blitt til en attenåring som plutselig angrer seg, da er det muligens for sent. 

Fullstendig vannvidd.

Det stemmer rett og slett ikke at man gir kjønnshormoner til barn. Du må sjekke fakta før du uttaler deg.

Skrevet
CatPerson123 skrev (12 minutter siden):

Nei!!! Biologisk har en betydning, selv om folk vil glemme det! Så helt riktig å si biologiske menn og kvinner.

Så klart har biologi en betydning, men det gir ikke mening når du bruker det i konteksten 'biologisk mann' og 'biologisk kvinne'. Hva skal det liksom være? Vi er alle biologiske skapninger.

Skrevet (endret)
Velvia skrev (7 minutter siden):

Det stemmer rett og slett ikke at man gir kjønnshormoner til barn. Du må sjekke fakta før du uttaler deg.

Neivel. 

https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/kjonnsinkongruens-utredning-og-behandling-av-barn-og-unge-under-18-ar 

Det er ikke det at det er normen. De sier (helsedirektoratet): "kjønnsbekreftende behandling av barn og unge under 18 år er som hovedregel, ikke aktuelt"  

Aldersgrensen for kirurgisk kjønnsbekreftende behandling er 18 år.  

Hormonbehandling er ikke kirurgisk behandling.

Endret av Kjøtt
  • Liker 2
Skrevet

Dette er egentlig et veldig godt poeng siden de mest fanatiske transaktivistene ikke liker å diskutere hvor grensen skal for hva og hvordan man kan identifisere seg selv.

Skal man kunne identifisere seg med en annen alder eller etnisitet?.

Jeg tror det er flere som føler at man er yngre eller eldre enn det man faktisk er enn folk som føler at de er et annet kjønn.

Korvetta skrev (På 5.3.2023 den 22.23):

Det er like absurd å måtte bruke betegnelsen biologisk som det er absurd å bruke betegnelser som CIS, men så lenge noen ikke klarer å skille mellom kvinner og menn så er det dessverre nødvendig. Alternativt så kan man bruke utrykket "ekte", altså ekte kvinner og ekte menn.

Enten så er man kvinne, mann eller transkvinne og transmann.

En biologisk mann med utstyret i behold har ingenting i en kvinnegarderobe å gjøre og spesielt ikke hvis det er barn der, det er en grunn for at garderobene er fordelt mellom biologiske kjønn i første omgang. Det burde komme et forbud mot at biologisk menn kan oppholde seg i kvinnegarderoben med mindre de har fått fjernet utstyret og ser ut som en ekte kvinne.

Det vil gjøre det mye enklere å luke de som har uærlige hensikter, sånn som det er i dag så kan hvilken som helst pervers fyr si at han identifiserer seg som kvinne for å komme seg inn i garderoben og sikle over kvinner og småunger. Det er ingen som tør å si noe i frykt for å bli stemplet med en eller en annen fobi.  

• Liker 10
  • Hjerte 1
Gjest CatPerson123
Skrevet
Korvetta skrev (2 minutter siden):

Så klart har biologi en betydning, men det gir ikke mening når du bruker det i konteksten 'biologisk mann' og 'biologisk kvinne'. Hva skal det liksom være? Vi er alle biologiske skapninger.

Jeg tenker det betyr fysisk født kvinne eller mann,men kanskje feil. Sånn jeg oppfatter det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...