AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Hei Jeg kjøpte mitt første vaskemaskin fra elkjøp. Den ble levert fredag men jeg brukte ikke før igår søndag.da jeg fortsatt hadde den ganle maskinen jeg fikk fra finn.no men som klikket helt. Den nye ble satt opp i en vaskemaskin stativet og tok en vask. Denne ristet ukontrollert og hold nesten på å falle av stativet. Har fullt manualen og tatt vekk bolter og satt på de greiene osv. Aldri har jeg sett en vaskemaskin riste så mye. Jeg kan altså ikke bruke den. Kan ikke løpe ned 5-7ggr ila en vask, for å slå den av elns. Så jeg ringte elkjop idag og spurte hva de kan gjøre. Jo, jeg måtte ringe Logik merke ansvarlig. De sa de skal se på saken. Og jeg hører fra dem når de har mulighet til å komme og se på den. Det jeg lurer på er om jeg kan bare levere tilbake maskinen? Og bytte i en ny og betale mellomlegget? Iflg elkjop sin nettside så må jeg levere maskinen selv til en lokalbutikk. Det er jo ikke lett? Hvis jeg går for at de skal fikse. Kan det ta dager før de kommer? Og de står vel ikke der i 30-60min i vaskesyklusen for å høre om den rister? Og imellomtiden hvis de skal ha med maskinen på verksted og fikse, hva skal jeg vaske klær med? Har hopet seg opp i noen dager pga flytting for 2dager siden. Er blitt så avhengig av vaskemaskin med et hus på 5. Hjelp? Anonymkode: 9402f...0bf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Du har vel angrerett selv om du har brukt vaskemaskina så du må nok ta ibruk den. Om du kjøpte i butikk tror jeg ikke du får bytta den siden det du klager på er en preferanse og ikke en feil på produktet. Selv har jeg en billigmaskin som står på gulvet og den roster også om jeg bruker feil program. Har lært meg hvilke program som funker best og kjøpt sånn sandpapir-aktig teip som står under føttene på den Anonymkode: 3ebe7...4bb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Det er ikke en preferanse. Den rister så den nesten faller av. Hadde den stått på gukvet , hadde den ristet seg vekk fra vannslangen og forårsaket oversvømmelse. Jeg hadde et bruktmaskin jeg fikk som jeg brukte i flere år uten noe risting. Den bare sluttet å funke en dag. Siden den forrige maskinen ikke ristet da den stod på stativet, vil jeg tro det ikke er noe galt med stativet. Anonymkode: 9402f...0bf
aksase Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Elkjøp har vel fri returrett i lang tid, men utfordringen er kanskje å få fraktet den dit. Årsaken til at den rister er trolig enten at du har hatt for mye eller for lite tøy i den eller at det på annet vis har blit tubalanse, eller at de som har laget den har redusert kostnadene ved å spare på avbalanseringsmateriale(mao billigmaskin). Opphopning av klær er lite å gjøre med, annet enn å redusere haugen ved å bruke klærne litt lenger(det meste kan faktisk brukes to dager, eller fire..) og håndvaske det mest nødvendige. Men prøve gjerne en ny vask. Set evventuelt vaskemaskinen rett på gulvet i stedet for på stativ, for da gjør det ikke så mye om den rister litt. Antar at det er ved sentrifugering at det rister, og det kan hjelpe å stille maskinen inn på lavere eller høyere sentrifugehastighet.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Har du vatret den? Anonymkode: a9e95...89d 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Min vaskemaskin har en slags kalibreringsfunksjon, et eget program som skal kjøres etter at maskinen har vært flyttet på for å unngå at den rister og vibrerer under bruk. Sjekk bruksanvisningen om din maskin har noe lignende. Og sjekk at den er i vater. Anonymkode: b4649...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #7 Skrevet 28. februar 2023 Gummifoter og i vater Anonymkode: 361aa...677 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 Hva er 'i vater'? Anonymkode: 9402f...0bf
enkefru Skrevet 28. februar 2023 #9 Skrevet 28. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva er 'i vater'? Anonymkode: 9402f...0bf At den står helt vannrett https://snl.no/vater Endret 28. februar 2023 av Fjugur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå