Gå til innhold

Dere som har tenåringer... ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere i påsken og sommerferien som tenåringen synes er ålreit og være med på? Aktiviteter? Vi tenkte oss på camping (østlandet) bl.a, hvor kan vi dra?

16-åringen vår vil helst bare game og være med venner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorenn det er Internettdekning så skal det vel gå greit. Prøve å lage en god deal på at de får spille noen dager, men må også være med familien ut på ting andre dager. 

Anonymkode: 97779...be4

• Liker 3
Skrevet

Internettdekning er et must. Vår tenåring er heldigvis ganske enkel å få med. Vi tenker bilferie i år. Tenåringen er veldig interessert i historie, spesielt krigshistorie, så da får vi ta han med på noe sånt, samt gi han litt fri på rommet/leiligheten når vi er på ting, han ikke har interesse av. 

Anonymkode: 2dcc4...48e

• Liker 2
Skrevet

Påska blir hjemme, elsker hjemmepåske!! Hagen spirer, vi kan ordne ute og gå på tur her i nærområdet.(bor på sørlandet). Iår går ferien til Danmark. Ungene elsker feriesenter  og parker. De får velge 1 park. Iår har de valgt fårup. De er mellom 6år og 16år. 

Tenker at det er greit å ta ungdommen med på planlegging. Da kan de komme med forslag og innspill, og kanskje turen blir mer moro for de og. 

Anonymkode: 8e89d...c9f

• Liker 1
Skrevet
MyCupOfTea skrev (33 minutter siden):

Hva gjør dere i påsken og sommerferien som tenåringen synes er ålreit og være med på? Aktiviteter? Vi tenkte oss på camping (østlandet) bl.a, hvor kan vi dra?

16-åringen vår vil helst bare game og være med venner.

Jeg samler tenåringene mine, sier at nå skal vi planlegge en ferie sammen. Og så finner vi en plass der alle får gjøre noe de vil. Til nå har det gått supert. Til og med eldste på 19 er med å planlegger årets ferie. 

Vi har vært i parker (kongeparken feks), storbyer, camping, telttur på fjellet, osv. i år blir det storbyferie! 

Er alene med de, så det er bare meg og tenåringene :) 

Anonymkode: 69838...4e4

Skrevet (endret)

Meg og mine to tenåringsbarn er på Geilo alle ferier og kjører slalåm, begge to har årskort. I sommerferien drar vi på Eurotrip nedover i Europa hvor tenåringene min lærer masse historie og annet. I år skal vi til Italia. Tenåringene mine liker å reise, de ble sure den gangen de ikke fikk være med når min mann og jeg dro på kjærlighetsferie i Paris. 

Endret av Anciol
Skrevet

Påsken er vi hjemme. Tenåringen håper at snøen er borte da, så han kan være med venner på fotballbanen 

I sommer reiser han og far til fars familie i Italia. Jeg får være hjemme. Det har jeg valgt selv 😉

Anonymkode: 5cde0...1c0

Skrevet

Vinterferien er til en by i Norge 

påskeferie er til Gøteborg 

sommerferie er Italia , ungdommen ville dit

Anonymkode: e7040...5cf

Skrevet

Vi har tenåring med en del utfordringer (Aspergers) og ferie er alltid vanskelig. Vi har landet på at det beste for oss er å kjøpe billetter på et tidlig tidspunkt, slik at det ikke blir så sårt å kaste bort mange penger på flybilletter som uansett ikke blir brukt. Vi andre i familien elsker å reise, hun liker forsåvidt også det, men kan plutselig ombestemme seg rett før. Det har skjedd et par-tre ganger de siste årene. Må alliere oss med besteforeldre slik at de kan komme og være med henne den uka hvis hun finner ut at hun ikke blir med.

Det er like vanskelig med norgesferier, om vi skal til Oslo eller til Roma, fly eller bil. Da vi skulle ha en rolig hjemmesommer ble det helt krise i Dyreparken i Kristiansand, med tenåringen vår. Så ferie er alltid et stressmoment for oss. Men vi må tenke litt på småsøsknene også, at de skal få lov til å reise.

Jeg er alltid lettet når sommeren er over og hverdag med jobb og skole tar til igjen. Så det går an å få pustet litt ut.

Anonymkode: c0953...59e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Internettdekning er et must. Vår tenåring er heldigvis ganske enkel å få med. Vi tenker bilferie i år. Tenåringen er veldig interessert i historie, spesielt krigshistorie, så da får vi ta han med på noe sånt, samt gi han litt fri på rommet/leiligheten når vi er på ting, han ikke har interesse av. 

Anonymkode: 2dcc4...48e

Fårup er fint, kule attraksjoner for små og store og fint badeland. Fint ved sjøen like ved også.

Anonymkode: b196b...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...