Gå til innhold

Hvor raskt fikk dere klippet negler på baby etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og brukte dere klorevotter i mellomtiden?

Anonymkode: 34926...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klippa de med en gang de ble lange. Gjorde mens babyen sov😊 brukte ikke klorevotter. Går også an å rive de forsiktig 

Skrevet

De på barsel tok seg av det en natt de passet vesla for oss 😅 aldri brukt klorevotter. Vi passer på å klippe regelmessig så fort vi kjenner at klørne(!) er blitt lange. 

Anonymkode: 33fa2...307

Skrevet

Bare rev eller bet forsiktig. Var mye lettere enn med saks. Trengte aldri klorevotter.

Anonymkode: 1df46...1c6

• Liker 1
Skrevet

Brukte en liten neglefil hvis de var skarpe og klippet de ned først. 

Aldri brukt votter. 

Anonymkode: a68fd...d5b

Skrevet

Brukte neglefil. Turte ikke klippe før hun ble litt større 🙈

Anonymkode: 39fc2...f10

Skrevet

En sykepleier på barsel klipte dem en av de første dagene. Han ble født med helt harde negler, så vi klarte ikke rive dem. 😅

Anonymkode: d90d8...51f

Skrevet

Jeg bet neglene til barna i starten. 

Aldri brukt klorevotter. 

Anonymkode: e776f...55e

• Liker 1
Skrevet

Med eldste klippet vi neglene på barsel. De var lange og harde. Født en uke etter termin.

Yngste tok det flere uker før vi trengte å gjøre noe, og de var så myke at vi kunne rive. Født seks uker før termin.

Anonymkode: 1c91f...f55

Skrevet

Klippet de med en gang så de ikke skulle klore seg, de små trenger tilgang på hendene sine

Skrevet

Brukte neglfil til hun var ca 3 måneder, da hadde hun endelig store nok fingre til at jeg våget å bruke saks (sånn liten for babynegler). Aldri brukt klorevotter.

Anonymkode: da5b6...7f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og brukte dere klorevotter i mellomtiden?

Anonymkode: 34926...9d3

Brukte ikke klorevotter, det er ikke nødvendig. Ungrn tåler det om han skulle klore seg litt. Husker ikke når jeg gjorde det, men det var nok etter et par uker under amming, eller når han sov. Da ligger jo ungen stille, så det er lettere.

Anonymkode: e83da...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...