Gå til innhold

Får barnet ditt mange bursdagsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt fikk 10 gaver. 9 givere deriblant oss foreldre.

Er det få? Virker som barn får så mye gaver nå. 

Anonymkode: 45736...a41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det dessverre veldig avhengig av økonomi og innsats blant foreldrene. 10 gaver i mine øyne er MYE fordi tidligere fikk jeg kun en felles av min foreldre. Kanskje en 200-lapp blant et par tanter, men ellers ikke noe mer. Og det ble jeg vant til, så for meg er det jo sånn sett nok.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor mange vi inviterer til bursdag.

Men hvorfor telle gaver. En er verken mer eller mindre vellykket om man får få eller mange gaver. Det viktigste er vel at barnet blir sett og opplever at den har en fin dag. 

Anonymkode: 1458b...673

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer jo litt an på hvor mange vi inviterer til bursdag.

Men hvorfor telle gaver. En er verken mer eller mindre vellykket om man får få eller mange gaver. Det viktigste er vel at barnet blir sett og opplever at den har en fin dag. 

Vi hadde 18 på selskap men det er par og barn, så ble 10 gaver. 

Skrevet

10 gaver er mye. særlig om dette bare er fra familie og ikke inkluderer venner. 

Anonymkode: 8f0f9...7c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi hadde 18 på selskap men det er par og barn, så ble 10 gaver. 

Jeg syns det høres mye ut. Det er mest vanlig med EN gave pr familie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo besteforeldre x 2 oldeforeldre x 2 og tanter og onkler. Pluss oss foreldre. 

Skrevet

Spørs jo også hvor gammelt barnet er. Vi feiret nettopp 2 årsdag. Fikk 5 gaver. Foreldre, to sett med besteforeldre og to tanter. Ungen syns det var fantastisk i 5 minutter.

Anonymkode: 1e759...aa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo besteforeldre x 2 oldeforeldre x 2 og tanter og onkler. Pluss oss foreldre. 

Det hadde jeg kalt luksus. Jeg har en mormor i Sverige og en bestemor på sykehjem der all annen øvrig familie er døde eller ikke bryr seg om resten av familien. Dvs at vi ser resten kanskje en gang i året, så gaver og bursdager er et tema vi ikke forholder oss til.

Vær takknemlig for at barnet har så mange rundt seg, jeg skulle ønske jeg hadde hatt det.

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt ble nettopp 5. Fikk 9 gaver i familiefeiring og 7 gaver fra venner. 

Anonymkode: a8e3c...5ab

Skrevet

Avhengig av hvor mange vi inviterer. Men rundt 10 i familiebursdager. Jeg har skilte foreldre som gir hver for seg, og begge har en del familie i nærheten. 

Anonymkode: 9ceae...395

Skrevet

Kommer jo veldig an på antall gjester, budsjett osv da :)

Så 9 gaver kan jo være både lite og mange :)

Skrevet

Her er det bursdag om noen uker. Tipper det blir rundt 10 gaver på barnet. Barnet får to feiringer da, en hos meg og en hos far. Begge steder er det et sett oldeforeldre og besteforeldre, to tanter/onkler. Og så blir det gave fra foreldre. Der får jo barnet her en ekstra gave, hadde vi vært gift ennå hadde vi jo kjøpt en gave felles. 

Av meg får barnet en liten ting å åpne på morgenen og en større ting som åpnes i selskapet. 

Anonymkode: 1ced7...1ea

Skrevet

Fem, kanskje. Dyre, fine ting, men ikke flere. 

Anonymkode: 6a725...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei det er det nok ikke

Anonymkode: 6b016...e81

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei det er det nok ikke

I de selskapene jeg har vært i, har det vært mest vanlig. Jeg har med EN pakke fra min familie, ikke 5 pakker som er antall medlemmer i familien. Kommer det 10 familier, blir det stort sett rundt 10 pakker. 

Skrevet

Ja, men det er fordi hun er eneste barnebarn på begge sider foreløpig. Bare av mine foreldre fikk hun rundt 25 gaver til jul... 

Jeg og mannen ga ingenting, da hun får så mye av andre. 

Anonymkode: f9f99...efb

Skrevet

Her ble det bestemt på foreldremøte at ungene ikke skulle gi gaver i barnebursdager, med begrunnelsen «at de får uansett så mange bursdagsgaver». Greit nok for dem som har stor slekt og mange i familiebursdag. Men det er ikke alle som har noen å invitere i familiebursdag, og jeg kjenner et par barn som ikke får gave hos andre enn forelderen de bor hos. Da er det veldig kjipt at de ikke får noen gaver fra venner. Mitt barn får vanligvis rundt fem gaver til bursdagen.

Anonymkode: 84fef...93d

Skrevet

Det kommer jo helt an på. 

I både min og mannens slekt er det heldigvis normalen at det er én gave fra hver familie. 

Men mannen har fem søsken, jeg har to, og i tillegg har barnet besteforeldre på begge sider, og to oldeforeldre. Så det blir jo fort over 12 gaver, bare fra familie. 

Anonymkode: ccd59...7fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I de selskapene jeg har vært i, har det vært mest vanlig. Jeg har med EN pakke fra min familie, ikke 5 pakker som er antall medlemmer i familien. Kommer det 10 familier, blir det stort sett rundt 10 pakker. 

I din familie ja. Det betyr ikke at det er mest vanlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...