AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg er så fortvilt, samboeren over mange år har lagt på seg mye og spise mye snop spesielt på natta. Jeg har sagt det til ham, at han får prøve å spise sunnere og kutte ut godtespisingen på natta, for det er utrolig usexy og ikke bra for helsa å drive med den fråtsingen. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg hører en godtepose i senga. Jeg mista lysten på sex med han , pga av magen. Han sier han skal skjerpe seg og spise Sundt og gå mer på tur, men det er bare praten på ham. Vi har to barn sammen i barnehagealder. Jeg vet ikke om jeg klarer mer hvis Han ikke gjør noe mer med seg selv. Jeg kjenner jeg har fått litt nok! Hva skal jeg gjøre.. Anonymkode: c9ef9...3f7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Du elsker åpenbart ikke denne mannen så like greit at dere slår opp Anonymkode: 75ffb...3b1
AnonymousBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Hmm, det kommer jo an på hvor mye personligheten "vinner" over den fysiske helsa hans (for din del), men jeg hadde reagert selv. Hos oss er vi begge veldig fysisk aktive og sånn sett sunne som gjør alt det "riktige", så om typen hadde endret dette, hadde jeg blitt svært overrasket. Men samtidig kan det jo være mer enn "latskap" bak hvorfor han gjør som han gjør. Har han det bra? Hvorfor spiser han mer, og om nettene? Hvor stor innvirkning har det på deg, og hvorfor er det så vanskelig for han å endre livsstilen til en sunnere en? 1
Leselusa Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Mvh. Leselusa, mod.
MyMichelle Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Mulig han tar godteposen i senga som protest mot at han ikke får sex. Prøv å legg deg på et annet rom, og se om det kan få ham til å leve sunnere.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Hvem er Sambo? En du har smuglet hjem fra jungelen uten karantene? Anonymkode: 1fc36...c94 4 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Vil bare si at det er ufattelig sårende å få sånne kmt og spesielt ang magen. Jeg er litt i samme posisjon som mannen din, bare at jeg er jente. Har lagt på meg jeg også over noen år og flere ganger har mannen sagt at han synes kroppen er usexy og sliter med å tenne på meg. Merk nå også at dette har han sagt for en del år siden og siden den gang har jeg gått ned litt/fått mindre mage OG han tenner på meg igjen. Men hans kmt til meg er fortsatt limt fast som om han skulle sagt det igår. Så bare vær obs på at sånne type kmt kan skade mer enn det hjelper. Jeg har også prøvd å trene i tillegg men hater å trene på senter og gå tur alene. Nå prøver jeg bare å spise lite, ikke overspise på hverken mat eller snop. Mulig han er deprimert? Sliter med motivasjon for endring? Han misliker trening/finner trøst i snop på kvelden? Jeg har egentlig ikke så mye tips/råd til deg dessverre.. Men bare vær litt forsiktig med hva du faktisk sier. Anonymkode: 07969...f0d 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvem er Sambo? En du har smuglet hjem fra jungelen uten karantene? Anonymkode: 1fc36...c94 Dette var ein gammal og uhøveleg kommentar. Anonymkode: 14241...1f1 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette var ein gammal og uhøveleg kommentar. Anonymkode: 14241...1f1 Vi er krenka! Sambo er en liten svart gutt. Samboer er noe annet, men er er visst fryktelig vanskelig å skrive. Håper noen forbyr ordet Sambo. Anonymkode: 1d242...45e 7 1
Fremmed fugl Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Litt vanskelig. Først, ønsker du å være sammen med han, sånn generelt? Ok, hvis svaret er ja så vet han meget godt at han er feit og utrent. Han ønsker ikke å være feit og utrent men idag er som igår, og venter til imorgen da det er enklest. Imorgen er idag og så videre. Fortell han at du er glad i han, at du vil hjelpe han riktig vei. Så kaster du all godteri, ha generelt lite mat hjemme. Kjøp løpetøy i hans størrelse. En treningsklokke. Sko. Run-walk-run... fungerer supert... hvis han er dårlig trent så starter han med å jogge 30 sekunder... gå 2 minutter... i en halvtime. Alle klarer det, det kan han gjøre 5 ganger i uken. Så øker han tid med løping, så øker han tempo. Merker at han blir bedre. Deretter er det dags for en type diet. Målet er at økt aktivitet og redusert mat skal gi han underskudd på 1000 kalorier per døgn. Vil gi vektnedgang på 1 kg i uken. Lykke til.
Raven73 Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 Fremmed fugl skrev (1 time siden): Litt vanskelig. Først, ønsker du å være sammen med han, sånn generelt? Ok, hvis svaret er ja så vet han meget godt at han er feit og utrent. Han ønsker ikke å være feit og utrent men idag er som igår, og venter til imorgen da det er enklest. Imorgen er idag og så videre. Fortell han at du er glad i han, at du vil hjelpe han riktig vei. Så kaster du all godteri, ha generelt lite mat hjemme. Kjøp løpetøy i hans størrelse. En treningsklokke. Sko. Run-walk-run... fungerer supert... hvis han er dårlig trent så starter han med å jogge 30 sekunder... gå 2 minutter... i en halvtime. Alle klarer det, det kan han gjøre 5 ganger i uken. Så øker han tid med løping, så øker han tempo. Merker at han blir bedre. Deretter er det dags for en type diet. Alt dette som Fremmed fugl skriver. Men han kan ikke trene bort et dårlig kosthold. Så må du også ta en runde med deg selv, vil du være sammen med han, elsker du han og hvis du tar deg selv i å tvile litt, så burde du kanskje gå, ikke bli i det og vær så misfornøyd som du er nå. Han merker det og dere begge føler dere skit. Føler med deg, det er ikke enkelt for noen av dere, han har det heller ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #12 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi er krenka! Sambo er en liten svart gutt. Samboer er noe annet, men er er visst fryktelig vanskelig å skrive. Håper noen forbyr ordet Sambo. Anonymkode: 1d242...45e Du må ikke skrive et slikt ord! Alle afrikanere blir krenka! Anonymkode: 4f5fd...4e3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #13 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du elsker åpenbart ikke denne mannen så like greit at dere slår opp Anonymkode: 75ffb...3b1 Han elsker åpenbart ikke henne når han synes det er greit å forfalle og bli feit og dvask. Anonymkode: 5daca...fe8 2
Fant80 Skrevet 28. februar 2023 #14 Skrevet 28. februar 2023 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker said: Han elsker åpenbart ikke henne når han synes det er greit å forfalle og bli feit og dvask. Anonymkode: 5daca...fe8 Da er det veldig mange her i landet,som ikke har noen å elske. For annehver person har jo overvekt. Idiotisk kommentar. Det er også noe som heter kjæreste tillegg. Veldig mange legger på seg etterhvert i et parforhold. Hvorfor er fyren våken på natta? Virker som han er inne i en dårlig sirkel. Men her må man motiveres,ikke trues. Uansett. Dette forholdet er klart basert på fasade. Gir det max 3 uker til,før "Du har fått nok" Endret 28. februar 2023 av Fant80
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er så fortvilt, samboeren over mange år har lagt på seg mye og spise mye snop spesielt på natta. Jeg har sagt det til ham, at han får prøve å spise sunnere og kutte ut godtespisingen på natta, for det er utrolig usexy og ikke bra for helsa å drive med den fråtsingen. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg hører en godtepose i senga. Jeg mista lysten på sex med han , pga av magen. Han sier han skal skjerpe seg og spise Sundt og gå mer på tur, men det er bare praten på ham. Vi har to barn sammen i barnehagealder. Jeg vet ikke om jeg klarer mer hvis Han ikke gjør noe mer med seg selv. Jeg kjenner jeg har fått litt nok! Hva skal jeg gjøre.. Anonymkode: c9ef9...3f7 Spiser dere ikke måltider sammen? Spiser både barn og voksne sunt og variert sammen? Den fråtsingen i godteri...er det noe som plager han? Noe han sliter med? Hadde funnet ut av det enn å fokusere på midjemål... Anonymkode: 360c3...367
Hjelpsom Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er så fortvilt, samboeren over mange år har lagt på seg mye og spise mye snop spesielt på natta. Jeg har sagt det til ham, at han får prøve å spise sunnere og kutte ut godtespisingen på natta, for det er utrolig usexy og ikke bra for helsa å drive med den fråtsingen. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg hører en godtepose i senga. Jeg mista lysten på sex med han , pga av magen. Han sier han skal skjerpe seg og spise Sundt og gå mer på tur, men det er bare praten på ham. Vi har to barn sammen i barnehagealder. Jeg vet ikke om jeg klarer mer hvis Han ikke gjør noe mer med seg selv. Jeg kjenner jeg har fått litt nok! Hva skal jeg gjøre.. Anonymkode: c9ef9...3f7 For å prate ut fra eget ståsted så har jeg hatt sånne uvaner selv, men ikke i senga. Jeg sliter med søvn og når jeg er helt utslitt av søvnmangel så er ikke hånda langt fra godteposen og chipsen. Man kompenserer for manglende søvn. Jeg er bipolar så det samme eskalerer når jeg har depresive perioder. Kan det hende at han er utslitt, mangler søvn eller er depresiv? Kanskje han merker at lysten din er borte og kompenserer, siden sukker gir lykke der og da. Det er en kjent problemstilling innen overvekt med trøstespising når man er lei seg og da gir mat og godteri en kortvarig gledesboost.
Goodtimes Skrevet 28. februar 2023 #17 Skrevet 28. februar 2023 Det er jo egentlig ganske enkelt. Enkelt fortalt kan du fortelle han at du mister lysten på han vedrørende denne livsstilen. Jeg føler at folk i et forhold som lar seg forfalle uten å nevneverdig bry seg, for ''jeg har jo kjæreste uansett, så det spiller da ingen rolle'', mangler respekt for partneren sin. Det kommer jo også på an hvordan man var før man ble sammen. Hadde man kanskje et par kilo ekstra fra før, så var vel dette noe man i utgangspunktet fant attraktivt med denne personen. Legger man på seg 20-30 kilo og samtidig fortsetter denne livsstilen etter å ha fått hørt fra samboeren at hun ikke liker det, så føler jeg at han har tilnærmet null respekt for henne. Det må vel en konsekvens til for å få bedret dette? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #18 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er så fortvilt, samboeren over mange år har lagt på seg mye og spise mye snop spesielt på natta. Jeg har sagt det til ham, at han får prøve å spise sunnere og kutte ut godtespisingen på natta, for det er utrolig usexy og ikke bra for helsa å drive med den fråtsingen. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare jeg hører en godtepose i senga. Jeg mista lysten på sex med han , pga av magen. Han sier han skal skjerpe seg og spise Sundt og gå mer på tur, men det er bare praten på ham. Vi har to barn sammen i barnehagealder. Jeg vet ikke om jeg klarer mer hvis Han ikke gjør noe mer med seg selv. Jeg kjenner jeg har fått litt nok! Hva skal jeg gjøre.. Anonymkode: c9ef9...3f7 Om du ikke elsker den du har barn med pga litt overvekt, da kan du bare forlate vedkommende. Anonymkode: 8fb35...e07
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #19 Skrevet 28. februar 2023 Jeg tror su skal finne et annet tankemønster. Ta dette fra en helt annen vinkel. Jeg tipper han sliter langt inni seg selv og ikke vil plage deg og barna med dette. hvis du elsker ham, vis det. Vis at du er en trygg havn og at du er der for ham uansett. Få han til å åpne seg. Det kan ta litt tid og energi. slutt med å såre og stresse. Du gjør det veldig mye verre for ham i sådan situasjon. da får du mannen din tilbake. Anonymkode: 5f719...503
Bombasi Skrevet 28. februar 2023 #20 Skrevet 28. februar 2023 Så samboer har blitt enorm og ekkel, og ligger i senga med godtesnop? Hvis det ikke nytter å snakke med han, så får du SI IFRA heller. Du får stille han ultimatum da, samt gi han fettnekt, da får han vel fart på seg. Hvis det enda ikke bedrer seg så bør du vite at du er i forholdet helt frivillig, og hvis du ikke er tiltrukket og har fått nok av han, så står du helt fritt til å leve alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå