AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg ser på en hytte-vaskemaskin på finn.no, og lurer på om den er stor nok til en person. Det står at den tar 3-5 kg, er det for lite eller passelig? Jeg er langt fra en av dem som skifter klær og vasker hver dag. Vasker kanskje en gang i uka i en vanlig maskin. Anonymkode: 82ef1...e12
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Tar den sengetøy og håndklær, så er den vel stor nok? Dyner får du neppe vasket i den... Ville ikke tenkt så mye på vanlige klær, men mer hva du vasker av større ting, og tatt hensyn til det. Utrolig irriterende hvis maskinen ikke er stor nok til sånne større "uvanlige" ting. Bukser og t-skjorter kan man jo vaske i flere runder. Anonymkode: 9b862...c75 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Hadde kjøpt en med vanlig kapasitet. 3-5 kg er stusselig om man skal vaske mer enn to håndklær, to ytterplagg e.l. Anonymkode: 61727...0ed 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tar den sengetøy og håndklær, så er den vel stor nok? Dyner får du neppe vasket i den... Ville ikke tenkt så mye på vanlige klær, men mer hva du vasker av større ting, og tatt hensyn til det. Utrolig irriterende hvis maskinen ikke er stor nok til sånne større "uvanlige" ting. Bukser og t-skjorter kan man jo vaske i flere runder. Anonymkode: 9b862...c75 Hmm....ja, men når det gjelder dyner, så har jeg dundyne men ingen tørketrommel, så får ikke vasket den uansett.. TS Anonymkode: 82ef1...e12
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hmm....ja, men når det gjelder dyner, så har jeg dundyne men ingen tørketrommel, så får ikke vasket den uansett.. TS Anonymkode: 82ef1...e12 Da hadde jeg kjøpt en kombi maskin. Anonymkode: 722f8...e68
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Jeg kjøpte 8 kg for mange år siden, kun til meg selv. Da kan jeg fylle opp maskinen med masse håndklær/sengetøy, jeg kan vaske trekk til overmadrass, ryer, og ting som tar mer plass. Ville aldri kjøpt noe mindre enn det, ihvertfall ikke 3-5 kg. Anonymkode: e8b8a...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har en toppmatet vaskemaskin som tar 5 kg, og det har fungert ypperlig i 11 år nå 😊 Savner ikke høyere kapasitet i det daglige. Tvert imot er det passe størrelse for mitt forbruk av klær og håndklær og slikt, men til sengetøy kunne jeg gjerne hatt litt større kapasitet. Tenker det er fornuftig å vaske klær relativt ofte (ukentlig), så å ha eksempelvis 10 kg kapasitet ville gjort at jeg måtte kjørt mange halvfulle maskiner. Anonymkode: ddb89...f95
Spell Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en toppmatet vaskemaskin som tar 5 kg, og det har fungert ypperlig i 11 år nå 😊 Savner ikke høyere kapasitet i det daglige. Tvert imot er det passe størrelse for mitt forbruk av klær og håndklær og slikt, men til sengetøy kunne jeg gjerne hatt litt større kapasitet. Tenker det er fornuftig å vaske klær relativt ofte (ukentlig), så å ha eksempelvis 10 kg kapasitet ville gjort at jeg måtte kjørt mange halvfulle maskiner. Anonymkode: ddb89...f95 Nyere maskiner har halvfull-program, og bruker mengde vann etter hvor mye tøy det er osv. Så det er faktisk ikke et problem. Vi er to nå, men selv om jeg hadde vært enslig, så ville jeg kjøpt en maskin med kapasitet på 8 kg, så den kan ta større ting som madrassbeskyttere, dyner, tepper osv. I tillegg er jeg veldig glad i rent sengetøy, så skifter hver uke. Med stor maskin så ville jeg da kunnet vaske dette annenhver uke, i stedet for hver uke. Større og smartere maskiner koster litt mer, og tar selvfølgelig mer plass. Men har du penger og plass til en slik maskin, så ville jeg valgt det.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #9 Skrevet 28. februar 2023 Jeg er enslig, men kjøpte vaskemaskin og tørketrommel på 9 kg hver. Får plass til alt! Anonymkode: de4f5...5e2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Kjøp vanlig, de er ofte ikke noe særlig dyrere og det er mange gode tilbud på kjente merker gjennom jevnlig. Evt kan du kjøpe billigmerkene til elkjøp osv. Aldri kjøp kombimaskin, de er mildt sagt dritt. Anonymkode: e0807...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kjøp vanlig, de er ofte ikke noe særlig dyrere og det er mange gode tilbud på kjente merker gjennom jevnlig. Evt kan du kjøpe billigmerkene til elkjøp osv. Aldri kjøp kombimaskin, de er mildt sagt dritt. Anonymkode: e0807...5e2 Jeg er veldig fornøyd med min AEG kombi. Men bruker sjeldent tørkefunksjon. Den er kjekk å ha ved vasking av dyner, da. Anonymkode: 722f8...e68 1
Taluno Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 Jeg har 7 kg. Da får jeg akkurat plass til to dynetrekk, to putetrekk, og laken til dobbeltseng.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 7.23): Jeg er veldig fornøyd med min AEG kombi. Men bruker sjeldent tørkefunksjon. Den er kjekk å ha ved vasking av dyner, da. Anonymkode: 722f8...e68 Det er jo tørkefunksjonen som er dritt med sånne kombimaskiner, kan ikke måle seg med separat tørketrommel. Skal aldri ha kombi igjen. Anonymkode: e8b8a...4e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå