jordbær86 Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Alt skal klages på og ønskes forbudt. Hvorfor har det blitt sånn? Blir vel snart forbud mot å selge godteri, brus og annet med sukker, eller så blir det vel 18-årsgrense på det… Det hadde ikke overrasket meg. Det var bare et eksempel. Mye annet også. 6 1
Kalmusrot Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 jordbær86 skrev (Akkurat nå): Alt skal klages på og ønskes forbudt. Hvorfor har det blitt sånn? Blir vel snart forbud mot å selge godteri, brus og annet med sukker, eller så blir det vel 18-årsgrense på det… Det hadde ikke overrasket meg. Det var bare et eksempel. Mye annet også. Ideologi. 1
Nymerïa Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Jeg er ikke helt enig i det, vi reagerer på forskjellige ting. Før var det ikke lov å vise Life of Brian-filmen fordi den var så støtende, det er helt uforståelig for oss i dag. 1
Blueberrysmoothie Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 At helseskadelige ting blir advart mot eller forbudt er vel bare bra.
jordbær86 Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2023 Blueberrysmoothie skrev (11 minutter siden): At helseskadelige ting blir advart mot eller forbudt er vel bare bra. Joa, men voksne folk bør kunne bestemme selv. 4
Cisco Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Vi skal gå gjennom livet uten å bli krenket......🙄
jordbær86 Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2023 Blueberrysmoothie skrev (17 minutter siden): At helseskadelige ting blir advart mot eller forbudt er vel bare bra. Men poenget er ikke om det er bra eller ikke. Men at sånne ting kan bli forbudt. Greit med advarsel, men forbud blir litt drøyt syns jeg. Overrasker meg ikke da om det skulle bli forbud. 3
Gjest Adobyen Skrevet 28. februar 2023 #9 Skrevet 28. februar 2023 Det hadde vært bedre om folk kunne ha oppført seg litt bedre mot hverandre, inkl. respekt og høflighet. Bedre barneoppdragelse, lære gode holdninger, snakke pent om andre eller tie. Kanskje det hadde blitt mindre mobbing og psykisk uhelse av det.
MyMichelle Skrevet 28. februar 2023 #10 Skrevet 28. februar 2023 Mitt inntrykk er at det ikke nødvendigvis er så mange som klager, men at de som klager får mye plass i media. Vi som tier er ikke så interessante. Men det er flere av oss, så blir nok storm om det skal bli aldersgrense eller forbud mot sukkervarer. Det tror jeg ikke kommer til å skje. Når det gjelder woke og «cancel culture» så er jeg mer bekymret. 2
gullars Skrevet 28. februar 2023 #11 Skrevet 28. februar 2023 Det høres ut som du blir veldig krenket av det du kaller woke. Er du så ikke selv et kroneksempel på cancel culture? 2
Honey Dew Skrevet 28. februar 2023 #12 Skrevet 28. februar 2023 gullars skrev (4 timer siden): Det høres ut som du blir veldig krenket av det du kaller woke. Er du så ikke selv et kroneksempel på cancel culture? Nå er det ikke meg du siterer, men jeg er drittlei av at woke skal bestemme hva vi skal mene og kansellere både det ene og det andre. 4
Enda en tulling Skrevet 28. februar 2023 #13 Skrevet 28. februar 2023 gullars skrev (8 timer siden): Det høres ut som du blir veldig krenket av det du kaller woke. Er du så ikke selv et kroneksempel på cancel culture? Jeg kan ikke svare for TS eller hvem du nå henvender deg til, men jeg kan svare for meg selv. Det er også typisk woke å vanne ut betydningen av ord for deretter å bruke samme ord mot kritikerne. Men er man "krenket", så tar man noe personlig. Jeg tar overhodet ikke woke personlig. Derimot er jeg mektig irritert - altså ikke det samme som "krenket" - over hvordan folk som tilsynelatende har null forhold til den virkelige verden tar over, og bryter ned, samfunnet. 4
Kalmusrot Skrevet 28. februar 2023 #14 Skrevet 28. februar 2023 Honey Dew skrev (7 timer siden): Nå er det ikke meg du siterer, men jeg er drittlei av at woke skal bestemme hva vi skal mene og kansellere både det ene og det andre. Boikott av woke er veien å gå. 2
Ænema Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 synes det er tragisk at ting skal bli forbudt UTEN å fjerne det fra markedet. da snakker jeg om røyk, godis, fet mat, alkohol. enten så får de slutte å selge det, eller så får de droppe å detaljestyre folks liv.
Gjest Ballongfrue Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 Ænema skrev (1 time siden): synes det er tragisk at ting skal bli forbudt UTEN å fjerne det fra markedet. da snakker jeg om røyk, godis, fet mat, alkohol. enten så får de slutte å selge det, eller så får de droppe å detaljestyre folks liv. Røyk burde vært forbudt og borte fra det norske markedet for lenge siden. Annet enn det så er jeg enige med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå