Gjest Diva Skrevet 28. oktober 2002 #1 Skrevet 28. oktober 2002 Nå har jeg akkurat kjøpt med enda en flaske (helflaske denne gang) med kaffesirup / smak til caffe latte / cafè au lait. Vi har nå tre flasker,- vanilje, hasselnøtt og nå sist sjokolade/mint smak. Har ikke prøvd den ennå, men skal teste den imorra. Har kjøpt disse i helsekostforretninger og på kaffebarer. Har dere der ute noen tips til andre smaker som er gode i kaffedrikker? Det er så mange å velge mellom og ikke alle typene gjør seg så godt i kaffe, så er litt nysgjerrig på om dere har et godt forslag på lager. Noen som har erfart forskjell på priser ? De små har vi kjøpt for 66,-(125 ml) og den store kjøpte jeg for 130,- (750 ml). Bor ikke i Tigerstaden lenger, og det var vel best utvalg der.....(?) Anyone ? Klemmer fra kaffekjærringa
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #2 Skrevet 28. oktober 2002 Jeg liker karamellsirup i latte'n! Ellers er det godt med hasselnøttsirup i caffé mocha. Appelsinsirup er også godt i mocha, har ikke prøvd det i annen kaffe. Jeg har kjøpt store flasker for ca 100 kr på Java kaffebar i Ullevålsveien. Kos deg med kaffen!
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #3 Skrevet 29. oktober 2002 Jg holder også en knapp på karamellsmak. Eple/kanel er også godt...ogs så mint da. Jordbær derimot har jeg prøvd, og synes ikke den var noe særlig!
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #4 Skrevet 29. oktober 2002 Jeg er så kjedelig jeg, jeg bruker bare vanlig dessert-sjokoladesaus når jeg lager caffe mocca. Men det er jo så godt da!!! (og billig!)
Gjest pulverheksa Skrevet 29. oktober 2002 #5 Skrevet 29. oktober 2002 jeg elsker kaffelatte med kokossirup:smile: Det smaker sommer :smile: , er bare superfavoritten min. Synes også amaretto(mandelsirup) er veldig godt. Og i kaffemokka liker jeg banansirup Man må nesten smake seg frem til sin favoritt.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2002 #6 Skrevet 29. oktober 2002 Når vi først snakker om kaffe...hvordan lager dere skikkelig kaffe latte hjemme? Jeg har espressokanne og melkeskummer, men synes det er litt dillete å bruke dette, samt at det skal vaskes opp etterpå (melkeskummeren er noe herk å vaske), så dermed blir det aldri til at jeg lager det...noen som har noen tips???
Gjest Diva Skrevet 29. oktober 2002 #7 Skrevet 29. oktober 2002 Når vi først snakker om kaffe...hvordan lager dere skikkelig kaffe latte hjemme? Jeg har espressokanne og melkeskummer' date=' men synes det er litt dillete å bruke dette, samt at det skal vaskes opp etterpå (melkeskummeren er noe herk å vaske), så dermed blir det aldri til at jeg lager det...noen som har noen tips???[/quote'] Hei ! Vi kan egentlig anbefale å kjøpe en kaffe/espressomaskin. Vi har en fra Rowenta kjøpt på Expert i Skien og er utroolig fornøyde med den:) Det tar mye kortere tid å få espresso fra maskinen i forhold til espressokannen og det er også en steamer til melken på maskinen,- veldig praktisk og lettrengjort! (NB : Vi har maskin med 15 bar,- ikke kjøp maskiner som har under 15 bar,- de er ikke så gode) Evt. så har jeg hørt at det går an å kjøpe en steamer rett og slett, men vet ikke hvor man får tak i disse,- skal være bedre enn melkeskummerene... Var kanskje ikke store hjelpen, men..... :-)
orakel Skrevet 29. oktober 2002 #8 Skrevet 29. oktober 2002 irish cream er godt som smakstilsetning i kaffen.
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #9 Skrevet 30. oktober 2002 Hei, Hasselnøtt,caramell og irish er mine favoritter. Ta litt pulverkaffi (litt sterk dose,skal være espresso,ikke vanlig kaffidose). Hell litt melk i en panne og ta den vekk fra platen FØR det koker opp. Ta dette oppi kaffikoppen for caffe' latte/cafe'au lait. For cappuchino tar du av litt av melken og heller det i en kopp med lokk eller lignende og rister fort et minutt. Da får du skum. Enkelt og genialt! Caffe latte/cafe au lait er espresso med stimet/varm melk uten skum. Cappuchino er spresso med varm/stimet melk + MYE skum på toppen. Synne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå