Gå til innhold

Kaffesirup (eller hva det nå heter....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg akkurat kjøpt med enda en flaske (helflaske denne gang) med kaffesirup / smak til caffe latte / cafè au lait.

Vi har nå tre flasker,- vanilje, hasselnøtt og nå sist sjokolade/mint smak. Har ikke prøvd den ennå, men skal teste den imorra.

Har kjøpt disse i helsekostforretninger og på kaffebarer.

Har dere der ute noen tips til andre smaker som er gode i kaffedrikker?

Det er så mange å velge mellom og ikke alle typene gjør seg så godt i kaffe, så er litt nysgjerrig på om dere har et godt forslag på lager.

Noen som har erfart forskjell på priser ? De små har vi kjøpt for 66,-(125 ml) og den store kjøpte jeg for 130,- (750 ml). Bor ikke i Tigerstaden lenger, og det var vel best utvalg der.....(?)

Anyone ?

Klemmer fra kaffekjærringa :kul:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg liker karamellsirup i latte'n! Ellers er det godt med hasselnøttsirup i caffé mocha. Appelsinsirup er også godt i mocha, har ikke prøvd det i annen kaffe.

Jeg har kjøpt store flasker for ca 100 kr på Java kaffebar i Ullevålsveien.

Kos deg med kaffen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jg holder også en knapp på karamellsmak. Eple/kanel er også godt...ogs så mint da. Jordbær derimot har jeg prøvd, og synes ikke den var noe særlig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er så kjedelig jeg, jeg bruker bare vanlig dessert-sjokoladesaus når jeg lager caffe mocca. Men det er jo så godt da!!! (og billig!)

Gjest pulverheksa
Skrevet

jeg elsker kaffelatte med kokossirup:smile:

Det smaker sommer :smile: , er bare superfavoritten min.

Synes også amaretto(mandelsirup) er veldig godt.

Og i kaffemokka liker jeg banansirup

Man må nesten smake :ler: seg frem til sin favoritt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når vi først snakker om kaffe...hvordan lager dere skikkelig kaffe latte hjemme? Jeg har espressokanne og melkeskummer, men synes det er litt dillete å bruke dette, samt at det skal vaskes opp etterpå (melkeskummeren er noe herk å vaske), så dermed blir det aldri til at jeg lager det...noen som har noen tips???

Skrevet
Når vi først snakker om kaffe...hvordan lager dere skikkelig kaffe latte hjemme? Jeg har espressokanne og melkeskummer' date=' men synes det er litt dillete å bruke dette, samt at det skal vaskes opp etterpå (melkeskummeren er noe herk å vaske), så dermed blir det aldri til at jeg lager det...noen som har noen tips???[/quote']

Hei !

Vi kan egentlig anbefale å kjøpe en kaffe/espressomaskin. Vi har en fra Rowenta kjøpt på Expert i Skien og er utroolig fornøyde med den:)

Det tar mye kortere tid å få espresso fra maskinen i forhold til espressokannen og det er også en steamer til melken på maskinen,- veldig praktisk og lettrengjort!

(NB : Vi har maskin med 15 bar,- ikke kjøp maskiner som har under 15 bar,- de er ikke så gode)

Evt. så har jeg hørt at det går an å kjøpe en steamer rett og slett, men vet ikke hvor man får tak i disse,- skal være bedre enn melkeskummerene...

Var kanskje ikke store hjelpen, men.....

:-)

Skrevet

irish cream er godt som smakstilsetning i kaffen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Hasselnøtt,caramell og irish er mine favoritter.

Ta litt pulverkaffi (litt sterk dose,skal være espresso,ikke vanlig

kaffidose).

Hell litt melk i en panne og ta den vekk fra platen FØR det koker opp.

Ta dette oppi kaffikoppen for caffe' latte/cafe'au lait.

For cappuchino tar du av litt av melken og heller det i en kopp med lokk eller lignende og rister fort et minutt. Da får du skum. Enkelt og genialt!

Caffe latte/cafe au lait er espresso med stimet/varm melk uten skum.

Cappuchino er spresso med varm/stimet melk + MYE skum på toppen.

Synne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...