AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har vært nødt til å legge om kosten, da jeg ikke tåler noen matvarer som inneholder mye karbohydrater. Har nå lagt om til Lavkarbo i dag. Spiste skinke-omelett til frokost, litt rester med salat til lunsj og wok med svinekjøtt til middag. Drikker mye og flyr på do helt sykt ofte... Men jeg er slapp og sliten og ukonsentrert. Prøvde en runde på tredemøllen i sta men det gikk ikke, altfor svimmel. Går dette over? Og dere andre på Lavkarbo, hva spiser dere til frokost/lunsj? Håper inderlig noen sier at dette er normalt.... Har bare lyst til å sove. Anonymkode: 0d8ef...05d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Det er normalt! Det kan hjelpe å øke litt med fett, drikke masse vann og øke bittelitt på karbohydrater (om du tåler det), for eksempel fra bær, nøtter eller lignende. Anonymkode: b54a0...b05 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er normalt! Det kan hjelpe å øke litt med fett, drikke masse vann og øke bittelitt på karbohydrater (om du tåler det), for eksempel fra bær, nøtter eller lignende. Anonymkode: b54a0...b05 Takk, føler meg helt skjelven, eller som om jeg har mye uro i kroppen. Er også sulten, så kanskje det handler om det også. Skal ta meg en dæsj nøtter og drikke mer. Hvor lenge varer den tilstanden? Anonymkode: 0d8ef...05d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har vært nødt til å legge om kosten, da jeg ikke tåler noen matvarer som inneholder mye karbohydrater. Anonymkode: 0d8ef...05d Allergi mot karbohydrater? Uff. Den er lei. Anonymkode: fddf8...cec
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Allergi mot karbohydrater? Uff. Den er lei. Anonymkode: fddf8...cec Det var ikke det jeg sa. Jeg sa jeg ikke tåler noen matvarer som tilfeldigvis inneholder mye karber. Det er da ikke karbene jeg er allergisk mot men noe annet. Må derfor styre unna disse matvarene og fikk tips om å prøve Lavkarbo. Hadde du ellers innspill til det jeg faktisk spør om? Anonymkode: 0d8ef...05d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, føler meg helt skjelven, eller som om jeg har mye uro i kroppen. Er også sulten, så kanskje det handler om det også. Skal ta meg en dæsj nøtter og drikke mer. Hvor lenge varer den tilstanden? Anonymkode: 0d8ef...05d Ja, det er helt vanlig. Om du spiser keto så kan man få influensaliknende symptomer de første dagene. Du kan prøve å drikke Farris eller buljong (eller kraft) for å få i deg litt salt. Anonymkode: 07f88...863
texas1990 Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Få i deg salt. Man mister mye vann de første dagene (derav ekstra tissing) og dette drar med seg diverse mineraler/elektrolytter ut av kroppen. Det er derfor du blir svimmel og ør. Kroppen bruker litt tid på å omstille seg etter at du har lagt om kosten, så det kan være lurt å være forsiktig med trening og sånn i begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #8 Skrevet 28. februar 2023 Hvilke karbohydratrike produkter reagerer du på i utgangspunktet da? Trenger vel ikke begynne med generell lavkarbo? Hvis det feks er mel som er problemet, så kan du vel likevel spise frukt/bær/melkeprodukter osv. Anonymkode: 20534...101
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 10.18): Hvilke karbohydratrike produkter reagerer du på i utgangspunktet da? Trenger vel ikke begynne med generell lavkarbo? Hvis det feks er mel som er problemet, så kan du vel likevel spise frukt/bær/melkeprodukter osv. Anonymkode: 20534...101 Mel og skal heller ikke ha for mye fiber pga tarmsykdom..kan fortsatt ha noe melk og bær og slikt ja. Spiser ikke strikt Lavkarbo, men en light variant som er tilpasset mine behov. Nå er jeg på dag tre og ikke ør lenger. Det ga seg i dag. Og magen er i balanse 👌 Anonymkode: 0d8ef...05d 1
Amatariel Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Det er absolutt vanlig å bli ør i hodet i starten Man kan føle seg daff og få hodepine i kanskje 1-2 uker egentlig. Men så vil man begynne å føle seg bedre. Og få energi. Da jeg spiste lavkarbo var jeg veldig glad i denne pannekaken til frokost: - 2 egg - 2 ss rømme - 1/4 ts salt - 1/2 ts bakepulver - 1 ts sukrin - 1 ts fiberhusk - 2 ss mandelmel Veldig godt med sukkerfritt bringebærsyltetøy til 😋 Ellers kan det være lurt å snu om tankene/vanene om frokost når man spiser lavkarbo. Man er kanskje vant til brød/knekkebrød/frokostblanding. Men man kan fint spise en kotelett med litt salat til liksom. Jeg spiste stadig middagsrester til frokost neste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå