AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Del Skrevet 27. februar 2023 Så mange fine farger. Vurderer strikke meg en genser. Noen ideer? Anonymkode: abc60...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 27. februar 2023 #2 Del Skrevet 27. februar 2023 Jeg liker garnet, og vil oppfordre til å ikke dømme garnet under strikking for at det er litt hardt og stivt, det blir bedre ved vask og bruk! Det spørs litt hvilke forventninger man har og, da. Jeg kan ikke bruke dette rett på huden, men for meg er det normalen. Syns nesten mange har fått litt urealistisk forventning til hvordan ull kjennes, ikke alt kan kjennes som silkealpakka og silk mohair. Ved dette garnet får man gode egenskaper og en haug fine farger. Ikke minst så holder de ferdige plaggene fasongen veldig bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Støtter det med at det blir lykt etter vask og bruk!!! Ikke la deg bli skremt hvis du syns det er grocvt på pinnene! Har en genser i Finull og jeg er sååå glad i den! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Del Skrevet 28. februar 2023 Sugar&Spice skrev (4 timer siden): Støtter det med at det blir lykt etter vask og bruk!!! Ikke la deg bli skremt hvis du syns det er grocvt på pinnene! Har en genser i Finull og jeg er sååå glad i den! ❤️ Takk for svar. Kan eg spør kva genser du har og kva pinnestr du brukte? TS Anonymkode: abc60...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 28. februar 2023 #5 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Kan eg spør kva genser du har og kva pinnestr du brukte? TS Anonymkode: abc60...cf3 Norsk Skoggenser av Linka Neumann, strikket i dobbel tråd finull på pinne 6. https://www.molene.no/products/norsk-skog-genser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 28. februar 2023 #6 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg elsker finull fra Rauma. Det er ett hav av fargenyanser så jeg sliter med å finne fargen jeg vil ha. Vil jo helst kjøpe hele butikken. Jeg har strikket Fanagenser i finull og Kauni. Ble kjempefin og jeg klarte å krympe den i vask 🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 1. mars 2023 #7 Del Skrevet 1. mars 2023 Ser at jeg i garnlageret mitt har veeeldig mye finull i en rød/bringebæraktig tone! Det jeg egentlig trenger å strikke er office wear, kanskje en lett genser med strukturstrikk, eller en vest? Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Del Skrevet 1. mars 2023 Elsker det! Og jeg klør av alt, så må ha noe under, men klør mindre av dette enn feks alpakka. Elsker fargene også. Jeg pleier strikke dobbel halskant på gensere, med feks bomullsgarn på halve som da blir delen som brettes inn mot huden. Gjort det med suksess både til meg og barna. Anonymkode: f65fc...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Del Skrevet 1. mars 2023 Elsker finull! Det blir mykt og godt etter en vask, og er veldig fint til flerfargestrikk. Er også kjempefint å strikke på tykke pinner til sjal for eksempel. Anonymkode: bb52a...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. mars 2023 #10 Del Skrevet 3. mars 2023 Finull er et av favorittgarnene mine, så det kan jeg varmt anbefale. Blir mye mykere etter vask og damping, og veldig holdbart. Personlig så synes jeg ikke det klør og bruker det rett på kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå