Gå til innhold

Permisjon. Når må far ta sin del?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at vi hadde lagt opp en plan ift permisjonen vår. Jeg skulle være hjemme til og med 14.april (en fredag) Far har søkt om permisjon fra og med 17.april (mandagen). Så fødte jeg en dag før tiden og det går opp for meg NÅ at jeg mistet en dag i permisjonen. Sånn logistikkmessig har ikke det noe å si med en dag, vi får besteforeldre til å passe henne. men blir det feil at vi har en dag uten at noen av oss har perm nå, før far går ut i sin perm? Ift nav tenker jeg. Syns systemet er så vanskelig så vil ikke gjøre noe feil.

Anonymkode: 5d05b...35a

Videoannonse
Annonse
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Nei, NAV bryr seg ikke. 

Skrevet

Tror ikke det er lov.

Anonymkode: 130c5...0ef

Skrevet

Permisjonen pleier vel å flyttes automatisk av NAV dersom man føder før termin?

Anonymkode: eb19f...e48

Skrevet

Nav har vel fanget opp at du fødte en dag før tiden. Hvilke datoer står i vedtaket deres?

Anonymkode: 5ad29...136

Skrevet

Han må ta ut sin perm før det er gått to år, bare. Og før neste barns permisjon stattet. Om dere har annet barnepass i mellomtiden har ingenting å si.

Anonymkode: 5f104...c44

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Permisjonen pleier vel å flyttes automatisk av NAV dersom man føder før termin?

Anonymkode: eb19f...e48

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nav har vel fanget opp at du fødte en dag før tiden. Hvilke datoer står i vedtaket deres?

Anonymkode: 5ad29...136

Ja jeg fikk nytt vedtak en dag etter fødsel som sa at jeg hadde rett til foreldrepenger til og med 13.april istedenfor 14.april. Får må jo selv inn på nav å legge til datoer og søke. Han skal jobbe en dag i uken i sin permisjon. Og ved en forglemmelse har han søkt om permisjonsstart mandag 17.april istedenfor fredag 14.apri som det skal være siden jeg fødte en dag før..

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han må ta ut sin perm før det er gått to år, bare. Og før neste barns permisjon stattet. Om dere har annet barnepass i mellomtiden har ingenting å si.

Anonymkode: 5f104...c44

Takk👍🏻 fant også dette når jeg googlet litt så vil tro vi faller under den? Dvs ikke trenger å gjøre noe?

7ECD455E-F19E-4EBA-9A66-EA2BC22428F2.png

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg fikk nytt vedtak en dag etter fødsel som sa at jeg hadde rett til foreldrepenger til og med 13.april istedenfor 14.april. Får må jo selv inn på nav å legge til datoer og søke. Han skal jobbe en dag i uken i sin permisjon. Og ved en forglemmelse har han søkt om permisjonsstart mandag 17.april istedenfor fredag 14.apri som det skal være siden jeg fødte en dag før..

Takk👍🏻 fant også dette når jeg googlet litt så vil tro vi faller under den? Dvs ikke trenger å gjøre noe?

7ECD455E-F19E-4EBA-9A66-EA2BC22428F2.png

Det er riktig 😊

Og far sin permisjon flyttes ikke ved fødsel slik din, så dere skal ikke trenge å foreta dere noe. 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke det er lov.

Anonymkode: 130c5...0ef

Men det er det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greia er at vi hadde lagt opp en plan ift permisjonen vår. Jeg skulle være hjemme til og med 14.april (en fredag) Far har søkt om permisjon fra og med 17.april (mandagen). Så fødte jeg en dag før tiden og det går opp for meg NÅ at jeg mistet en dag i permisjonen. Sånn logistikkmessig har ikke det noe å si med en dag, vi får besteforeldre til å passe henne. men blir det feil at vi har en dag uten at noen av oss har perm nå, før far går ut i sin perm? Ift nav tenker jeg. Syns systemet er så vanskelig så vil ikke gjøre noe feil.

Kan du ikke bare ta en dag ulønnet fri og begynne på igjen på jobb på mandagen som planlagt?

Anonymkode: a53d1...1c7

Skrevet

Jeg tok ferie etter min permisjon. Mener å huske at mannen da måtte søke om å utsette sin permisjon( med begrunnelse jobb) slik at han starta etter at jeg tok ferie. Var bare en formalitet

Anonymkode: b1c51...01b

Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok ferie etter min permisjon. Mener å huske at mannen da måtte søke om å utsette sin permisjon( med begrunnelse jobb) slik at han starta etter at jeg tok ferie. Var bare en formalitet

Leste ikke så nøye gjennom svarene du har fått. Ser at man ikke lenger trenger å søke. Siste vår var født sommeren 21

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan du ikke bare ta en dag ulønnet fri og begynne på igjen på jobb på mandagen som planlagt?

Anonymkode: a53d1...1c7

Joda, men hvorfor skal jeg det når farmoren kan passe?😊 det blir jo i grunnen det samme ift til nav vel, om jeg har en dag fri, eller om jeg går på jobb og leverer barnet til besteforeldre?

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 14.57):

Joda, men hvorfor skal jeg det når farmoren kan passe?😊 det blir jo i grunnen det samme ift til nav vel, om jeg har en dag fri, eller om jeg går på jobb og leverer barnet til besteforeldre?

Ja, og du trenger ikke foreta deg noe så det er helt unødvendig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...