AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Hvilken ullvott har dere som kan anbefales? Mange av de jeg har sett er enten for tykke, for stive eller inneholder for lite ull. Anonymkode: 937eb...79e
Frkego Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Kun hjemmestrikka tovavotter som holder mål her. Har dem inni vanlig regnvott når det er vått og bruker dem som de er når det er snø, tørt og kaldt. Hvis du ikke strikker selv er det veldig mange som strikker på bestilling eller selger brukt 😊 Har også noen regnvotter med innerlag i ull, men de fungerer best vår/høst, ikke vinter da de blir tynne. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Frkego skrev (19 minutter siden): Kun hjemmestrikka tovavotter som holder mål her. Har dem inni vanlig regnvott når det er vått og bruker dem som de er når det er snø, tørt og kaldt. Hvis du ikke strikker selv er det veldig mange som strikker på bestilling eller selger brukt 😊 Har også noen regnvotter med innerlag i ull, men de fungerer best vår/høst, ikke vinter da de blir tynne. Blir de ikke våte i snøen?😊 Anonymkode: 937eb...79e
Frkego Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blir de ikke våte i snøen?😊 Anonymkode: 937eb...79e Nei, ikke i tørr snø. Koster av ved bruk. Blir de liggende lenge i varmen med snø på seg så blir de våte, men ikke så lenge vi er ute i kulda. Ren ull er jo vannavstøtende og når det i tillegg er tovet så blir de nesten helt vanntette 😄 Da kan klabbe litt da, men er veldig gode og varme. Jeg bruker nesten vare tovavotter (samt skutervotter når jeg kjører snøskuter), men barna bruker også vanlige vintervotter (Hestra for det meste) når det er kaldt. Men alltid tovavott i regnvott når det er vått ute 😊 Endret 27. februar 2023 av Frkego 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har brukt innervotten i hestravotten inni regnvott noen ganger. Det funker fint Anonymkode: 6579f...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Vi er fornøyde med Kivat, både ullvotter og ullhansker. Jeg strikker også tynne votter. Anonymkode: 6d6f7...8c3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Strikk, som selbuvott e.l i tynn merino Anonymkode: 07708...9ea
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Her går det i hjemmestrikka (kan også kjøpes av andre som strikker) votter. Til nå har vi stort sett brukt barnehagevotten sin oppskrift. De sitter godt, og virker gode på små og litt større. Anonymkode: 771c4...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå