skjermvegg Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 (endret) Nå har jeg blitt invitert til konfirmasjon for et søskenbarn (Jeg er 32år, så det er stor aldersforskjell og vi har ingen kontakt i det daglige) som bor et stykke unna. Det innebærer at jeg må ta fly, men nå har jeg sett på priser og det koster rundt 4500kr.. Kjenner at jeg blir litt usikker om jeg skal dra, da det er veldig dyrt for min lommebok. Synes også at det er litt flaut å si at jeg ikke kan komme fordi jeg ikke har råd til fly. Men forventer de som inviterer at man skal ta seg råd? Blir usikker om jeg fremstår som gnien eller noe sånn What to do?? Endret 27. februar 2023 av skjermvegg
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Vet lett hva jeg hadde gjort: ikke dratt. du kan enten være ærlig å si flyprisen er for stiv, eller ta en hvit løgn at du er dessverre opptatt med — Anonymkode: 6ec74...f1b 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Hvis dere ikke har kontakt så er det jo naturlig å si nei og spesielt hvis det er langt unna. Men tips generelt, spar i trumf og overfør til sas bonuspoeng. Har selv gjort dette og har 150.000 sas poeng nå. En bonustur koster ca 10.000 poeng så greit å bestille rimelige da. Anonymkode: dd2d9...341 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Hadde ikke giddet å dra her. Anonymkode: 90a79...490 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Hvis fly blir for dyrt, kan det være et alternativ å kjøre selv? Om ikke det er mulig, og ei heller båt eller tog, blir du bare hjemme. Du sender gaven da i posten. Ingen forventer at du skal bruke flere tusen for å delta. Du framstår ikke som gnien om du ikke kommer. Anonymkode: ad0ee...ff1 4
Jaane doe Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Nei, det hadde ikke jeg gjort. Det er ganske mye tid og penger å bruke på å treffe noen man ikke en gang har kontakt med. Jeg dro ikke i en av søskenbarna mine sin konfirmasjon, fordi jeg følte meg uggen den dagen, selv om det var bare en biltur på 2 t unna. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Hadde lett blitt hjemme og sendt en hyggelig hilsen. Anonymkode: 0a06a...eae 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 I ditt tilfelle hadde jeg nok ikke dratt nei. Skal selv i konfirmasjon til en nevø i vår, og det koster jo noen tusen i reise det. Men det tror jeg absolutt ingen tenker på når det kommer til gave, det forventes at jeg gir like mye som mine søsken (som i tillegg er familier i motsetning til meg som er alene) Anonymkode: 9b448...da7 1
skjermvegg Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis fly blir for dyrt, kan det være et alternativ å kjøre selv? Om ikke det er mulig, og ei heller båt eller tog, blir du bare hjemme. Du sender gaven da i posten. Ingen forventer at du skal bruke flere tusen for å delta. Du framstår ikke som gnien om du ikke kommer. Anonymkode: ad0ee...ff1 Det tar 15 timer å kjøre, så det blir litt i lengste laget 😅 1
visp Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 De forventer selvfølgelig ikke at du kommer når det krever en flytur. Det viktigste her er at du inviteres og ikke ekskluderes. Du takker selvfølgelig nei, uten andre unnskyldninger enn at det ikke passer dessverre. 7 3
Eva-Lena Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Hadde jeg fått den innbydelsen og hatt så lite kontakt med personen ville jeg sagt jeg må jobbe den helgen. Den unnskyldningen har jeg brukt mange ganger og heller vært hjemme og slappet av. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 Den konfirmasjonen er det helt greit å droppe. Men send gjerne en liten gave. Anonymkode: 915e2...6ab 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Jeg ser på slike anledninger som slektstreff, og det er jo ikke så ofte en har mulighet til å treffes alle sammen lengre, etterhvert som en blir voksen. Så personlig er dette noe jeg ville prioritert. Men ingen blir sure om de som bor veldig langt unna og må fly takker nei Ville selv tatt ut et par fridager og gjort en liten miniferie utav det, når en først reiser. Anonymkode: dde2f...3a5 2
Thyra Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 Jeg ville ikke blitt fornærmet om en slektning jeg hadde minimalt med kontakt med ikke ville/hadde råd til å betale flybilletten for å komme i bryllup/barnedåp/konfirmasjon. Men jeg ville ha invitert alle som var like nære slekt, for å ikke ekskludere noen, så fikk de velge selv. 6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #15 Skrevet 27. februar 2023 Takk for invitasjon. Jeg har dessverre ikke mulighet. Ønsker dere en fin dag! Anonymkode: 76252...d10 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 Jeg hadde takket for invitasjonen, men svart at jeg dessverre ikke hadde mulighet til å komme. Jeg hadde ikke prioritert en søskenbarn med så stor aldersforskjell, når jeg må ut med en sånn kostnad. Regner med at de fleste har forståelse for det. Anonymkode: e9b7d...27e 1
Thyra Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 skjermvegg skrev (20 minutter siden): Nå har jeg blitt invitert til konfirmasjon for et søskenbarn (Jeg er 32år, så det er stor aldersforskjell og vi har ingen kontakt i det daglige) som bor et stykke unna. Det innebærer at jeg må ta fly, men nå har jeg sett på priser og det koster rundt 4500kr.. Kjenner at jeg blir litt usikker om jeg skal dra, da det er veldig dyrt for min lommebok. Synes også at det er litt flaut å si at jeg ikke kan komme fordi jeg ikke har råd til fly. Men forventer de som inviterer at man skal ta seg råd? Blir usikker om jeg fremstår som gnien eller noe sånn What to do?? Hva de som inviterer forventer er ikke godt å si. Men de fleste vil ha forståelse for at ikke alle langveisfra har mulighet til å komme. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #18 Skrevet 28. februar 2023 Takk for invitasjonen og si at du ikke har mulighet til å komme. Kan ikke tenke meg at de forventer at et søskenbarn man har lite kontakt med og bor et annet sted i landet skal komme i konfirmasjon Anonymkode: c4eb4...235
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 Om det er et søskenbarn du har null kontakt med, tenker jeg du er invitert av høflighet, og at det er helt 100% innafor å si takk men neitakk. Det hadde jeg glatt gjort. Vi skal betale over 15 000 for å dra i en konfirmasjon til mannens nevø..... For å si det sånn: det blir årets tur til svigers, vi reiser ikke opp igjen dit til sommeren da.. Anonymkode: f3334...3f0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 Under disse omstendighetene hadde ikke jeg dratt, men hadde vipset gave selvsagt og sendt et kort i posten. Anonymkode: 6c50d...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå