AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Er ny som leieboer. Skal leie litt mens jeg venter på at min bolig er klar. Pleier det å ta dager, uker eller timer før man får svar om man sender mld på en leiebolig? Om jeg legger ved mob nr mitt, kan det bli en fordel? Kjekt å vite før jeg prøver Anonymkode: b7a91...f02
Fru Uperfekt Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Dette er er hvor lang er en hyssing spørsmål. Det er forskjellig fra utleier til utleier 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Dette er er hvor lang er en hyssing spørsmål. Det er forskjellig fra utleier til utleier Javel, tenkte finne en gjennomsnittstid avhengig av forskjellige svar men ditt var jo .. "nyttig" 😅 Anonymkode: b7a91...f02
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 Som min bestefar ville ha svart: Det tar et kvarter til 14 dager. Anonymkode: afc44...279 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Dager eller aldri. De som leier ut får hundrevis av henvendelser hvertfall i Oslo. Da tar det tid å gå gjennom alle og man kontakter kun et par stk som virker rolige, ordentlige og aktuelle. Det er ikke alle som svarer alle som har sendt inn. Mobilnr kan være bra å legge ved for rask avtale og avklaring men det viktigste er å skrive godt om deg selv, livsstil, arbeid, depositum og fra hvilken dato du kan flytte inn. De som bare skriver "hei jeg er en mann/dame på 32 og er interessert. Ring meg på xxxxxx" er de type meldingene som typisk ikke blir valgt ut til visning. Du skal selge inn deg selv, skille deg positivt ut og gi et helhetlig inntrykk av hvordan det vil være å ha deg som leieboer. Musikk? Røyking? Ofte besøk eller stille og rolig? Fast inntekt? Depositum klart? Osv Anonymkode: 86a6b...dc4 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dager eller aldri. De som leier ut får hundrevis av henvendelser hvertfall i Oslo. Da tar det tid å gå gjennom alle og man kontakter kun et par stk som virker rolige, ordentlige og aktuelle. Det er ikke alle som svarer alle som har sendt inn. Mobilnr kan være bra å legge ved for rask avtale og avklaring men det viktigste er å skrive godt om deg selv, livsstil, arbeid, depositum og fra hvilken dato du kan flytte inn. De som bare skriver "hei jeg er en mann/dame på 32 og er interessert. Ring meg på xxxxxx" er de type meldingene som typisk ikke blir valgt ut til visning. Du skal selge inn deg selv, skille deg positivt ut og gi et helhetlig inntrykk av hvordan det vil være å ha deg som leieboer. Musikk? Røyking? Ofte besøk eller stille og rolig? Fast inntekt? Depositum klart? Osv Anonymkode: 86a6b...dc4 Tusen takk Anonymkode: b7a91...f02
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Javel, tenkte finne en gjennomsnittstid avhengig av forskjellige svar men ditt var jo .. "nyttig" 😅 Anonymkode: b7a91...f02 Hva i all verden vil være nyttig med å vite en "gjennomsnittstid"...? Anonymkode: 5894b...d04 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva i all verden vil være nyttig med å vite en "gjennomsnittstid"...? Anonymkode: 5894b...d04 Fordi da vil TS ha en viss pekepinn om det er vanlig med ett døgn eller to uker. Anonymkode: e3b64...339 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva i all verden vil være nyttig med å vite en "gjennomsnittstid"...? Anonymkode: 5894b...d04 Kan nok ikke forklare deg det om du ikke forstår av deg selv, beklager. Anonymkode: b7a91...f02
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi da vil TS ha en viss pekepinn om det er vanlig med ett døgn eller to uker. Anonymkode: e3b64...339 Godt å se litt intelligens, takk for at du forstår og svarer Anonymkode: b7a91...f02
Morten1 Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 Dette varierer veldig ut i fra hva utleier ønsker selv av leietaker og hvordan leietaker formulerer seg i forespørselen. Fremstår man som rar og vanskelig får man neppe svar, fremstår man normal og ordentlig får man oftest fort svar da utleier gjerne vil har leid ut til folk som er normale
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 Hvorfor orke å leie privat? Anonymkode: 19da9...f7c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Morten1 skrev (12 minutter siden): Dette varierer veldig ut i fra hva utleier ønsker selv av leietaker og hvordan leietaker formulerer seg i forespørselen. Fremstår man som rar og vanskelig får man neppe svar, fremstår man normal og ordentlig får man oftest fort svar da utleier gjerne vil har leid ut til folk som er normale Takk for svar. Jeg har nå sendt inn søknad på en bolig, med nøyaktig beskrivelse av situasjonen. Tok også med økonomi, arbeidsforhold, at vi er rolige osv. Så får vi se da, om vi blir valgt ut. Vi er gode betalere, men ikke langsidige, ettersom vi venter på ferdigstillelse av egen bolig. Anonymkode: b7a91...f02
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor orke å leie privat? Anonymkode: 19da9...f7c Hvor skulle vi ellers leie, på hotell ? Det er snakk om tre mnd til vår bolig er ferdigstilt. Anonymkode: b7a91...f02
SPOCA Skrevet 27. februar 2023 #15 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor skulle vi ellers leie, på hotell ? Det er snakk om tre mnd til vår bolig er ferdigstilt. Anonymkode: b7a91...f02 Det kan man, det gjorde vi (samboer, jeg og stesønn) i høst. Det finnes hotell spesielt rettet mot langtidsleie. Bodde på hotell i nesten 7 uker i høst. Bor man lenge kan man få en god deal. Vi betalte 17 000 kr for nesten 7 uker på hotell inkludert frokost, vask av rom 2 ganger i uken, håndklær osv. Rommet hadde eget kjøkken også. Dette var midt i Oslo sentrum. Vi måtte ha betalt ganske mye mer for tilsvarende størrelse midt i Oslo. 3
Jaane doe Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 Varierer skikkelig. Noen svarer nokså kjapt, mens andre kan det gå lang tid før man hører noe fra. Om man i det hele tatt hører tilbake fra de... Har opplevd de som har fått henvendelser fra andre personer som de heller ville leie ut til, som derfor ga blaffen i å svare meg før jeg purret på og spurte om leiligheten faktisk fortsatt var ledig. Så det spørs hva slags person du kommer borti, men mange er ganske hyggelige og svarer raskt fordi de ønsker å få leid ut, er ofte på steder det er høy pågang og mange som ønsker å leie at utleiere ikke svarer eller bruker lang tid på å svare. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 SPOCA skrev (3 minutter siden): Det kan man, det gjorde vi (samboer, jeg og stesønn) i høst. Det finnes hotell spesielt rettet mot langtidsleie. Bodde på hotell i nesten 7 uker i høst. Bor man lenge kan man få en god deal. Vi betalte 17 000 kr for nesten 7 uker på hotell inkludert frokost, vask av rom 2 ganger i uken, håndklær osv. Rommet hadde eget kjøkken også. Dette var midt i Oslo sentrum. Vi måtte ha betalt ganske mye mer for tilsvarende størrelse midt i Oslo. Greit å ha med seg møblene og alle pappesker med ting og tang tenker jeg da. Slippe å leie lager i tillegg. Vi flytter jo fra en romslig enebolig til en annen. Får ikke plass til alt vårt på et hotell. Men det var jo billig da, det du forteller om. Uansett, venter på svar- Blir det lager og hotell, så blir det. Det går bra, men håper å leie rekkehuset som er rett i nærheten først og fremst Anonymkode: b7a91...f02
Morten1 Skrevet 27. februar 2023 #18 Skrevet 27. februar 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg har nå sendt inn søknad på en bolig, med nøyaktig beskrivelse av situasjonen. Tok også med økonomi, arbeidsforhold, at vi er rolige osv. Så får vi se da, om vi blir valgt ut. Vi er gode betalere, men ikke langsidige, ettersom vi venter på ferdigstillelse av egen bolig. Anonymkode: b7a91...f02 Dette er ting jeg vektlegger når jeg leier ut, så hos meg hadde du/dere fått ett svar innen 24timer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 Morten1 skrev (1 time siden): Dette er ting jeg vektlegger når jeg leier ut, så hos meg hadde du/dere fått ett svar innen 24timer. Takk for svar Anonymkode: b7a91...f02
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 Hos meg ville du fått svar ganske kjapt. Greit å luke ut de som er helt uaktuelle med det samme. Anonymkode: 9e1da...9dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå