Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har de siste månedene prøvd iherdig å finne meg en ny jobb, da jeg mistrives i det selskapet jeg jobber i nå (jeg jobber i restaurantbransjen). Her har jeg jobbet de siste seks årene, og har ledererfaring som skiftleder og at jeg har hatt noe opplæring som assisterende restaurantsjef. Selvfølgelig har jeg referanser fra ansettelsesforholdet mitt her, og de referansene er folk som jeg stoler på, og som jeg vet at vil gi meg en god referanse. I tillegg har jeg erfaring fra butikk tidligere, og har en veldig god attest fra min forrige jobb der. I og med at jeg jobber som skiftleder nå, og at jeg har flere års ledererfaring og også fått opplæring som assisterende restaurantsjef, er det for det meste typ lederjobber jeg søker på. Jeg søker skiftleder eller assisterende butikksjef, f.eks. Dette gjør jeg fordi jeg ikke ønsker å gå mye ned i lønn. Jeg har en oppdatert CV med ryddig oppsett, legger ved attester og skriver søknader som jeg selv synes er bra. Det kan jo alltids være at søknadene mine ikke er gode, og at jeg ikke vet hva arbeidsgivere ser etter nå for tiden. Min forrige sjef ga meg et tips om å starte søknadene med å skrive hvilke ferdigheter det er jeg har som kan være til nytte for bedriften jeg søker jobb i, og dette tipset fungerte sist jeg fikk jobb, men som sagt, så er det noen år siden. Primært så ønsker jeg meg en butikkjobb, da jeg har jobbet i restaurant lenge nok til å gå lei av dette. For å si det slik - jeg er veldig lei frityr og burgere. Det jeg har gjort de siste søknadene er å skrive at min erfaring fra restaurant kanskje ikke er det de ønsker seg mest, men at jeg er svært lærevillig, hardtarbeidende og ønsker en sjanse til å bevise at jeg klarer jobben. Tenker dere at det kanskje vil virke mot sin hensikt, og at jeg virker for desperat? Problemet mitt er at jeg svært sjelden blir kalt inn til intervju. Som regel ender det opp med at jeg ikke får svar, eller så får jeg svar noen uker senere med avslag. Jeg er - i mangel på bedre ord - møkklei min nåværende jobb, og ber derfor om alle mulige tips dere har til å få innkallelse til intervju. På forhånd tusen takk. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (4 minutter siden): Jeg har de siste månedene prøvd iherdig å finne meg en ny jobb, da jeg mistrives i det selskapet jeg jobber i nå (jeg jobber i restaurantbransjen). Her har jeg jobbet de siste seks årene, og har ledererfaring som skiftleder og at jeg har hatt noe opplæring som assisterende restaurantsjef. Selvfølgelig har jeg referanser fra ansettelsesforholdet mitt her, og de referansene er folk som jeg stoler på, og som jeg vet at vil gi meg en god referanse. I tillegg har jeg erfaring fra butikk tidligere, og har en veldig god attest fra min forrige jobb der. I og med at jeg jobber som skiftleder nå, og at jeg har flere års ledererfaring og også fått opplæring som assisterende restaurantsjef, er det for det meste typ lederjobber jeg søker på. Jeg søker skiftleder eller assisterende butikksjef, f.eks. Dette gjør jeg fordi jeg ikke ønsker å gå mye ned i lønn. Jeg har en oppdatert CV med ryddig oppsett, legger ved attester og skriver søknader som jeg selv synes er bra. Det kan jo alltids være at søknadene mine ikke er gode, og at jeg ikke vet hva arbeidsgivere ser etter nå for tiden. Min forrige sjef ga meg et tips om å starte søknadene med å skrive hvilke ferdigheter det er jeg har som kan være til nytte for bedriften jeg søker jobb i, og dette tipset fungerte sist jeg fikk jobb, men som sagt, så er det noen år siden. Primært så ønsker jeg meg en butikkjobb, da jeg har jobbet i restaurant lenge nok til å gå lei av dette. For å si det slik - jeg er veldig lei frityr og burgere. Det jeg har gjort de siste søknadene er å skrive at min erfaring fra restaurant kanskje ikke er det de ønsker seg mest, men at jeg er svært lærevillig, hardtarbeidende og ønsker en sjanse til å bevise at jeg klarer jobben. Tenker dere at det kanskje vil virke mot sin hensikt, og at jeg virker for desperat? Problemet mitt er at jeg svært sjelden blir kalt inn til intervju. Som regel ender det opp med at jeg ikke får svar, eller så får jeg svar noen uker senere med avslag. Jeg er - i mangel på bedre ord - møkklei min nåværende jobb, og ber derfor om alle mulige tips dere har til å få innkallelse til intervju. På forhånd tusen takk. ❤️ Bør ikke legge vekt på det ny bedrift ikke trenger av kunnskap. Ta det heller med som en god ledererfaring Anonymkode: 76d1e...3e3 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har en venninne som har tilnærmet samme erfaringer som deg. Hun har jobbet seg fra crew - skiftleder og deretter fått opplæring til å bli verifisert for å bli ass. restaurantsjef. Hun har søkt på flere stillinger innenfor restaurant/butikk og har fått veldig mye napp. Bor du i en storby? De fleste restauranter og butikker setter pris stor pris på at du har ledererfaring, så det er rart du ikke i det minste har fått tilbydd til å komme til intervju. Jeg husker hun nevnte at hun hadde sendt søknad og cv til 3 forskjellige bedrifter og fikk invitasjon til intervju fra alle sammen, men at hun valgte den som betalte best. Anonymkode: 2d302...e8b 1
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har en venninne som har tilnærmet samme erfaringer som deg. Hun har jobbet seg fra crew - skiftleder og deretter fått opplæring til å bli verifisert for å bli ass. restaurantsjef. Hun har søkt på flere stillinger innenfor restaurant/butikk og har fått veldig mye napp. Bor du i en storby? De fleste restauranter og butikker setter pris stor pris på at du har ledererfaring, så det er rart du ikke i det minste har fått tilbydd til å komme til intervju. Jeg husker hun nevnte at hun hadde sendt søknad og cv til 3 forskjellige bedrifter og fikk invitasjon til intervju fra alle sammen, men at hun valgte den som betalte best. Anonymkode: 2d302...e8b Jeg bor i Oslo, så det er nok veldig mange som sender inn søknader på de samme jobbene.
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bør ikke legge vekt på det ny bedrift ikke trenger av kunnskap. Ta det heller med som en god ledererfaring Anonymkode: 76d1e...3e3 Takk for tipset.
Jaytee Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Butikkhandel- og restaurantbransjen har en del gjennomtrekk i løpet av året, så det er rart du ikke har fått invitasjon til intervju når du har en ganske solid bakgrunn med erfaring fra bransjen. Søknaden har veldig mye å si, så kanskje du må endre noe på den for å se om du lykkes bedre? 1
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2023 Just now, Jaytee said: Butikkhandel- og restaurantbransjen har en del gjennomtrekk i løpet av året, så det er rart du ikke har fått invitasjon til intervju når du har en ganske solid bakgrunn med erfaring fra bransjen. Søknaden har veldig mye å si, så kanskje du må endre noe på den for å se om du lykkes bedre? Ja, jeg tenker at det nok også er søknadene mine som trekker ned. Skal få noen bekjente til å lese i gjennom og se om de har noen tips. 1
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2023 Just now, MollyJones said: Legger du ved bilde? Det er bilde på CV-en min.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 Altså, den ledererfaringen du har er jo "ingenting". Jeg ville ikke vektlagt det så mye. Jeg har tilsvarende erfaringer, men i vun og grunn er jeg jo bare en løsarbeider uten høyere utdanning. Anonymkode: 78f0a...ba8 1
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Altså, den ledererfaringen du har er jo "ingenting". Jeg ville ikke vektlagt det så mye. Jeg har tilsvarende erfaringer, men i vun og grunn er jeg jo bare en løsarbeider uten høyere utdanning. Anonymkode: 78f0a...ba8 Jeg søker åpenbart ikke på jobber der det står at kvalifikasjonene er f.eks. en bachelorgrad eller lignende. Jeg har kun erfaring "fra gulvet", så ser at det er et hinder ja.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Jeg søker åpenbart ikke på jobber der det står at kvalifikasjonene er f.eks. en bachelorgrad eller lignende. Jeg har kun erfaring "fra gulvet", så ser at det er et hinder ja. Nettopp. Å være skiftleder og assisterende restaurantsjef er liksom ikke det helt store. Det er liten vits i å legge vekt på dette, især hvis du har erfaringen fra BK eller tilsvarende. Anonymkode: 78f0a...ba8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (35 minutter siden): Jeg søker skiftleder eller assisterende butikksjef, f.eks. Veldig lite vits i å søke dette når du ikke har ledererfaring eller jobber i bransjen du søker i. Da må du søke lavere stillinger. Anonymkode: 78f0a...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (45 minutter siden): Jeg søker skiftleder eller assisterende butikksjef, f.eks. Dette gjør jeg fordi jeg ikke ønsker å gå mye ned i lønn. Bare et lite innspill til. Du har lavere lønn selv med skiftledertillegg og flere års ansiennitet enn de som sitter i kassa på for eksempel Kiwi. Anonymkode: 78f0a...ba8
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #15 Skrevet 27. februar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Bare et lite innspill til. Du har lavere lønn selv med skiftledertillegg og flere års ansiennitet enn de som sitter i kassa på for eksempel Kiwi. Anonymkode: 78f0a...ba8 Jeg har ca 219 i grunnlønn nå uten tillegg. Usikker på hva lønn er på Kiwi, men kan alltids sjekke det ut. Takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #16 Skrevet 27. februar 2023 Er helt vanlig å måtte sende inn 100++ jobbsøknader før man får intervju Anonymkode: 582e1...883
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #17 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (57 minutter siden): Det jeg har gjort de siste søknadene er å skrive at min erfaring fra restaurant kanskje ikke er det de ønsker seg mest, men at jeg er svært lærevillig, hardtarbeidende og ønsker en sjanse til å bevise at jeg klarer jobben. Tenker dere at det kanskje vil virke mot sin hensikt, og at jeg virker for desperat? Du bør fokusere på hva du har lært og erfart i tidligere/nåværende jobb som er relevant inn i den mye jobben. Anonymkode: 1601a...ce1 1
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Du bør fokusere på hva du har lært og erfart i tidligere/nåværende jobb som er relevant inn i den mye jobben. Anonymkode: 1601a...ce1 Takk!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #19 Skrevet 27. februar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Jeg har ca 219 i grunnlønn nå uten tillegg. Usikker på hva lønn er på Kiwi, men kan alltids sjekke det ut. Takk for tips. Jeg vet hva du tjener, en nyansatt på Kiwi tjener mer. BK o.l. er svært dårlig betalt. Anonymkode: 78f0a...ba8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 Søker du på mindre prosent stillinger også? Tenker kanskje det kan hjelpe å få større stillingsprosent og å avansere senere om du er flink i jobben. Anonymkode: 68377...e12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå