Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har de siste månedene prøvd iherdig å finne meg en ny jobb, da jeg mistrives i det selskapet jeg jobber i nå (jeg jobber i restaurantbransjen). Her har jeg jobbet de siste seks årene, og har ledererfaring som skiftleder og at jeg har hatt noe opplæring som assisterende restaurantsjef. Selvfølgelig har jeg referanser fra ansettelsesforholdet mitt her, og de referansene er folk som jeg stoler på, og som jeg vet at vil gi meg en god referanse. I tillegg har jeg erfaring fra butikk tidligere, og har en veldig god attest fra min forrige jobb der. I og med at jeg jobber som skiftleder nå, og at jeg har flere års ledererfaring og også fått opplæring som assisterende restaurantsjef, er det for det meste typ lederjobber jeg søker på. Jeg søker skiftleder eller assisterende butikksjef, f.eks. Dette gjør jeg fordi jeg ikke ønsker å gå mye ned i lønn. Jeg har en oppdatert CV med ryddig oppsett, legger ved attester og skriver søknader som jeg selv synes er bra. Det kan jo alltids være at søknadene mine ikke er gode, og at jeg ikke vet hva arbeidsgivere ser etter nå for tiden. Min forrige sjef ga meg et tips om å starte søknadene med å skrive hvilke ferdigheter det er jeg har som kan være til nytte for bedriften jeg søker jobb i, og dette tipset fungerte sist jeg fikk jobb, men som sagt, så er det noen år siden. Primært så ønsker jeg meg en butikkjobb, da jeg har jobbet i restaurant lenge nok til å gå lei av dette. For å si det slik - jeg er veldig lei frityr og burgere. Det jeg har gjort de siste søknadene er å skrive at min erfaring fra restaurant kanskje ikke er det de ønsker seg mest, men at jeg er svært lærevillig, hardtarbeidende og ønsker en sjanse til å bevise at jeg klarer jobben. Tenker dere at det kanskje vil virke mot sin hensikt, og at jeg virker for desperat? Problemet mitt er at jeg svært sjelden blir kalt inn til intervju. Som regel ender det opp med at jeg ikke får svar, eller så får jeg sv