Gå til innhold

Selge varer via Marketplace/Finn o.l., sender du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sitat

Jeg bare lurer.

For jeg gjør nemlig ikke det, men får utrolig mange forespørsler om sending. Til og med nå som jeg forsøker å selge en brukt barnevogn, og har skrevet i annonsen at den må hentes i (by).

Er det vanlig å sende slikt via post, og når det er brukt? 😅 Det synes jeg blir mye styr med pakking og post, og stor risiko for at varen kommer skadet frem. Men kanskje er det bare jeg som tenker sånn.

Jeg burde kanskje ikke poste ting via Marketplace når jeg vil at kjøper skal hente hvis det er forventninger om at selger sender alt mulig. 😅 Hva gjør dere når dere selger ting via nett?

Anonymkode: 7af12...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender hvis det er ting som er kurant å sende. Klesplagg, smykker, turutstyr, kjøkkenutstyr, pyntegjenstander, garn, parfymer (!) og sko er ting jeg har sendt. Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig å sende ting. Jeg sender ikke ting som er vanskelig å pakke solid nok, og som lett kan knuses/skades, eller ting som er så billige at det ikke vil lønne seg for kjøper pga portoen.

Det siste handler også litt om at det blir ekstra arbeid med pakking og posting, men jeg tar vare på en del solid emballasje (og ikke minst støtsikring) når jeg mottar ting jeg handler i nettbutikker. Da slipper jeg i alle fall å kjøpe dyr emballasje for å sende ting. 

Jeg skriver i hver annonse om varen kan sendes på kjøpers bekostning eller om den må hentes i <by>. Det har hendt at jeg har fått spørsmål om sending på ting jeg ikke vil sende, men de har alltid godtatt et saklig svar. 

• Liker 1
Skrevet

Selger en del på begge plasser. Sender absolutt ikke. 

Har levert enkelte store møbler innom byen men da mot et tillegg i prisen. 

Anonymkode: 82ef1...dae

Skrevet

Jeg sender. Det er null stress. Mange flere kjøpere på den måten er min erfaring.

• Liker 5
Skrevet

Null stress å sende.

Mye bedre det enn å vente på noen som skal hente og som aldri kommer!

Anonymkode: d908b...3f4

• Liker 3
Skrevet

Jeg sender 95%. Jeg når flere og får bedre betalt, og det jeg selger er stort sett samleobjekt/eksklusive ting som jeg må treffe mange for å få riktig pris for.

Skrevet

Jeg bor på en liten plass, så jeg sender det alle meste av det jeg selger. Kjøper betaler selvfølgelig for frakt, og jeg kan sende fra egen postkasse. Superenkelt og greit. 
Når jeg har hatt potensielle kjøpere fra nærområdet blir det stadig endring av hentetidspunkt, eller at de rett og slett ikke møter opp, uten å gi beskjed. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bare lurer.

For jeg gjør nemlig ikke det, men får utrolig mange forespørsler om sending. Til og med nå som jeg forsøker å selge en brukt barnevogn, og har skrevet i annonsen at den må hentes i (by).

Er det vanlig å sende slikt via post, og når det er brukt? 😅 Det synes jeg blir mye styr med pakking og post, og stor risiko for at varen kommer skadet frem. Men kanskje er det bare jeg som tenker sånn.

Jeg burde kanskje ikke poste ting via Marketplace når jeg vil at kjøper skal hente hvis det er forventninger om at selger sender alt mulig. 😅 Hva gjør dere når dere selger ting via nett?

Anonymkode: 7af12...592

Små ting sender jeg HVIS det er via fiksferdig på Finn. Klespakker eller sko liksom. Ellers gidder jeg ikke. En barnevogn hadde jeg aldri sendt nei 😂

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva det er, er det lettvint å pakke og sende så sender jeg, jeg bor for tiden usentralt og som noen andre nevner så når jeg da flere.

• Liker 1
Skrevet

Sender ikke store ting som krever mye embalasje, men ellers ja, for jeg får solgt mye mere når jeg tilbyr sending!

Anonymkode: 593a7...1d2

Skrevet

Foretrekker sending fremfor henting. Selger faktisk ikke til folk som krever å hente, med mindre de Vippser i forkant slik at jeg kan sette varen utenfor døra. Jeg har bedre ting å gjøre med tiden min enn å vente på folk som i 99% av tilfellene ikke dukker opp til avtalt tid, eller være bundet til hjemmet når jeg plutselig må eller får lyst til å ta en tur ut.

Større ting som barnevogner sender jeg selvsagt ikke. Har ikke noen pappeske stor nok til å sende noe slikt trygg, og gidder heller ikke være ansvarlig dersom varen kommer skadet fram. De barnevognene jeg har solgt har det vært null problem å finne en kjøper til som kan hente innen en dag eller to.

Anonymkode: 45df7...00c

Skrevet

Bor man på et mindre sted og nekter å sende så mister man sikkert 99% av kundene, og ender opp med å måtte sette ned prisen. Nå snakker jeg om ting som er enkle å sende, ikke digre møbler, ski, skjørt glass etc.

Annonser av lett pakkbare ting som merkes med "må hentes" hopper jeg glatt over. Spiller ingen rolle om det er i nabobyen eller i andre enden av landet.

Skrevet

Man mister i alle fall mange potensielle kjøpere om man nekter å sende. Og jeg synes i grunn jeg bruker mindre tid og energi på å pakke inn tingen i gråpapir og teip og skrive på en kode, enn å avtale et fysisk møte når det passer for begge parter, sørge for å være hjemme, vente på kjøper, forklare hvilken ringeklokke som er min og vente mens de styrer med betaling.... 

Anonymkode: a733b...3c0

• Liker 2
Skrevet

Jeg sendte før, men etter forrige handel orker jeg ikke lenger ta meg bryet. 
Vedkommende bombarderte meg med meldinger om gjenstanden, oppga feil adresse og forlangte at jeg skulle betale gebyret hun ble ilagt for feiladressert post, i tillegg til veldig mye merkelig oppførsel.

Anonymkode: b0344...506

Skrevet

Har ikke solgt ting utenfor byen, men har kjøpt ting (inkludert barnevogn og vogndeler) og fått tilsendt. Null problem for hverken selger eller meg. 

Anonymkode: 72173...623

Skrevet

Ja, ikke noe problem (mot porto og forhåndsbetaling evt via typ fixferdig). Har tilogmed sendt barnevogn med ekstradeler, men det gjøres ikke igjen hehe. Nå tenker jeg litt på hvordan varen jeg legger ut til salgs er å pakke før jeg skriver om den evt må hentes. 

Anonymkode: 3e947...bc6

Skrevet
Hollie skrev (15 timer siden):

Jeg bor på en liten plass, så jeg sender det alle meste av det jeg selger. Kjøper betaler selvfølgelig for frakt, og jeg kan sende fra egen postkasse. Superenkelt og greit. 
Når jeg har hatt potensielle kjøpere fra nærområdet blir det stadig endring av hentetidspunkt, eller at de rett og slett ikke møter opp, uten å gi beskjed. 

Beklager at jeg er så blond, men hvordan sender man fra egen postkasse? Hvor registrerer man deg?

Anonymkode: f2b66...612

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg er så blond, men hvordan sender man fra egen postkasse? Hvor registrerer man det?

Skrivefeil 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager at jeg er så blond, men hvordan sender man fra egen postkasse? Hvor registrerer man deg?

Det er en gratis tjeneste hos Posten, jeg får opp muligheten i appen iallefall 😃 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...