AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Hallo:) Lurer på om noen med litt peiling har mulighet til å hjelpe meg å svare på dette? Da hadde jeg blitt glad. Jeg har søkt arbeidsavklaringspenger fra NAV, fordi jeg har en somatisk diagnose, samt en psykiatrisk diagnose som det går an å bli frisk fra! Går til både fysio og samtale-terapi. Mitt mål er at jeg helt klart ønsker å jobbe og komme meg tilbake til arbeidslivet. Fikk før helgen en melding fra NAV om at jeg hadde nedsatt arbeidsevne, og at de vurderte at jeg trengte hjelp fra dem til å på sikt komme meg ut i arbeid. Det sto ikke noe om den var nedsatt med 50 % eller mer. Er glad og takknemlig for at de ønsker å hjelpe meg! Men jeg har ikke fått innvilget arbeidsavklaringspenger enda. Jeg forsto det slik at jeg skulle få et brev i posten, også skulle saken min sendes til et annet NAV-kontor for endelig avgjørelse på søknaden? Tror dere det er sannsynlig at jeg får den innvilget? Er litt engstelig for svaret. Anonymkode: 65562...049
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Vedtaket du har fått sier noe om hvor mye bistand NAV tenker at du trenger, og blir gjort på flere ulike tidspunkt, men alltid når noen søker AAP. Er hjemlet i NAV- lovens paragraf 14a om du er interessert. For å få AAP må utfallet være tilsvarende det vedtaket du har fått, så sånn sett er det lovende for din del. Vanligvis så kommet disse vedtakene uten alt for mye tid i mellom. S Anonymkode: 673d2...bcc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 14a vedtaket sier noe om hvor mye oppfølging NAV mener du trenger for å komme tilbake i jobb. Selve AAP vedtaket er det NAV Arbeid og Ytelser som vedtar, dette får du mest sannsynlig om 1-3 uker etter søknaden ble sendt videre til NAY med innstilling fra lokalkontoret. Alle som blir satt til "spesielt tilpasset" (altså en form for nedsatt arbeidsevne) får det vedtaket. Anonymkode: 2faaf...2e0
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vedtaket du har fått sier noe om hvor mye bistand NAV tenker at du trenger, og blir gjort på flere ulike tidspunkt, men alltid når noen søker AAP. Er hjemlet i NAV- lovens paragraf 14a om du er interessert. For å få AAP må utfallet være tilsvarende det vedtaket du har fått, så sånn sett er det lovende for din del. Vanligvis så kommet disse vedtakene uten alt for mye tid i mellom. S Anonymkode: 673d2...bcc Takk for svaret ditt. Har fått sett på loven. Men lurer på om du kan forklare hva du mener med «utfallet»? Er det slik at siden jeg har fått beskjed om at jeg har rett til hjelp fra nav, at jeg da mest sannsynlig får søknaden innvilget? Anonymkode: 65562...049
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svaret ditt. Har fått sett på loven. Men lurer på om du kan forklare hva du mener med «utfallet»? Er det slik at siden jeg har fått beskjed om at jeg har rett til hjelp fra nav, at jeg da mest sannsynlig får søknaden innvilget? Anonymkode: 65562...049 Det er to helt ulike vedtak, og det vedtaket du har fått har fire mulige utfall. For å få AAP må 14a- vedtaket ha samme utfall som det du har fått. Anonymkode: 673d2...bcc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 14a vedtaket sier noe om hvor mye oppfølging NAV mener du trenger for å komme tilbake i jobb. Selve AAP vedtaket er det NAV Arbeid og Ytelser som vedtar, dette får du mest sannsynlig om 1-3 uker etter søknaden ble sendt videre til NAY med innstilling fra lokalkontoret. Alle som blir satt til "spesielt tilpasset" (altså en form for nedsatt arbeidsevne) får det vedtaket. Anonymkode: 2faaf...2e0 Okay takk. Regner med man blir satt «spesielt tilpasset» internt, og at det ikke er noe man selv kan se. Anonymkode: 65562...049
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Ser nå at jeg lager krøllball for deg, ny kretsrekord i dårlig forklaring- beklager 😅 Det vedtaket du har fått er positivt med tanke på hvilket vedtak du trenger for å få AAP. Anonymkode: 673d2...bcc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser nå at jeg lager krøllball for deg, ny kretsrekord i dårlig forklaring- beklager 😅 Det vedtaket du har fått er positivt med tanke på hvilket vedtak du trenger for å få AAP. Anonymkode: 673d2...bcc Ha-ha, ble litt forvirret ja 😂 Men det går fint. Takk for at du forklarer! Anonymkode: 65562...049
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå